Klapka wlewu paliwa, instrukcja, wilgoć w bagażniku

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam fanów Espero. Od kilku dni jestem posiadaczem tego autka (ściągniete zza zachodniej granicy, trwa rejestracja). To wersja z silnikiem 1.8, jeszcze z Korei (rocznik 1995). Samochód przeszedł bez poprawek badanie techniczne. Mam jednak kilka problemów.

Pierwszy, że rdza go bierze. Miejsca, gdzie ślady rdzy są dobrze widoczne to np. dolne krawędzie drzwi, wydech i podwozie, wokół uszczelki anteny. Wiem, że to banał, bo czytałem posty na forum. Mam jednak problem z zardzewiałą klapką osłaniająca korek wlewu paliwa. Dookoła nic, a ta klapka w takim stanie, że można by chyba zrobić palcem dziurę na wylot. Do wymiany. Obdzwoniłem już kilka sklepów i hurtowni, i takiej części nie mają. Czy ktoś ma pomysł gdzie można by ją zamówić (jestem z Wrocławia)? Z czystej ciekawości chętnie też dowiedziałbym się jak można wytłumaczyć, że ruda właśnie to miejsce tak szczerze polubiła.

Drugi - że instrukcja jest po niemiecku, a ja niemieckiego nie znam. Jestem mało "techniczny" i liczba przycisków, prztyczków na drzwiach i w stacyjce trochę mnie przytłacza (przesiadam się z auta, gdzie okna otwierało się kręcąc korbką). Mam też raczej blade pojęcie o sprawach związanych z eksploatacją (jak często wymiana oleju, do którego zbiorniczka wlewa się wodę do spryskiwacza i ile powinno jej być itp.). Czy ktoś mógłby pożyczyć mi do skserowania instrukcję do modelu 1.8?

Trzeci - wilgoć w bagażniku. Przypuszczam, że jakieś uszczelki są już wytarte i deszczówka spływa do środka. Czy są jakieś "typowe" miejsca, przez które przechodzi woda? Może ktoś już miał podobny problem?
Pozdrowienia
  
 
rdza to niestety norma

klapka to raczej tylko na szrocie ..szukaj rozbitkow na allegro

wymiana oleju co 10tys

ilosc przyciskow hmm..kazdy jest opisany..dookola zegarow masz od lewej liczac przeciwmgielne podgrzewanie tylnej szyby i lusterek potencjometr od podswietlenia deski przeciwmgielne awaryjne potencjometr od czestosci pracy wycieraczek

w drzwiach kierowcy to tylko wlaczniki szyb zamykanie centralnego i przycisk odcinajacy mozliwosc otwierania szyb przez pasazerow..ogolnie to prosty samochod

wilgoc w bagazniku..coz..no lac sie moze i przez uszczelke i na podszybiu w okolicach tylnych szybek..nic tylko uszczelnic

a plyn sie wlewa w lewym gornym rogu jak staniesz przed samochodem i otworzysz maske wlewasz ile wejdzie

instrukcja jest do wszystkich taka sama nie bylo oddzielnej dla 1.8 i napewno ktos z wrocka ci uzyczy


  
 
Cytat:
2005-08-04 02:16:20, qbaj pisze:
a plyn sie wlewa w lewym gornym rogu jak staniesz przed samochodem i otworzysz maske wlewasz ile wejdzie


A u mnie w prawym górnym rogu
  
 
Cytat:
2005-08-04 02:42:13, Adam4302 pisze:
A u mnie w prawym górnym rogu

u mnie chyba jednak tez
  
 
Cytat:
2005-08-04 02:04:41, pyton pisze:
wokół uszczelki anteny.



Tutaj najpierw poszukaj... wsio co leci tedy generalnie wpada wlasnie do bagaznika.

Mozesz otworzyc bagaznik i zdjac cala uszczelke. To bardzo prosty zabieg ale zobaczysz co sie pod nia dzieje. Mocowana jest na takim rancie blachy i jezeli gdzies ten rant sie poddal juz rudej to moze to jest wlasnie przyczyna... co zrobic ?
No chyba tylko wymiana kawalka blachy ktora sie poddala korozji.. ale w tym miejscu pod uszczelka to mozna robic juz cuda tak wiec... nie bac sie tylko dokladnie sprawdzic to co pod uszczelka piszczy
  
 
Cytat:
Czy ktoś mógłby pożyczyć mi do skserowania instrukcję do modelu 1.8?


Coś się da zrobić - podaj bliższe namiary, albo odezwij się na priva.
Pzdr.
  
 
Kurcze ....pyton...nie było lepszego egzemplarza. Ostatnio Esperaków jest jak "mrówków" na sprzedaż (giełdy, komisy, ściągane z Niemiec), trzeba tylko trochę poszukać.

Klub zawsze pomoże, prawda...
"POMOŻECIE...."

  
 
Cytat:
2005-08-04 07:06:15, AsterixGal pisze:
Kurcze ....pyton...nie było lepszego egzemplarza. Ostatnio Esperaków jest jak "mrówków" na sprzedaż (giełdy, komisy, ściągane z Niemiec), trzeba tylko trochę poszukać. Klub zawsze pomoże, prawda... "POMOŻECIE...."



Hmmm... Pewnie gdzieś tam był jakiś super egzemplarz, który czekał na mnie, ale wyszło jak wyszło. Autko które kupiłem przeszło przegląd przy pierwszym podejściu, bez żadnych poprawek. Oczywiście nie jest to żadna gwarancja, że nie kupiłem złoma, ale jednak zrobiło to na mnie dobre wrażenie. (Dodam, że przeglad był na stacji, którą ja sam wybrałem, kilka godzin po przyjezdzie auta do Polski, i jeszcze zanim wyłozyłem na stół forsę.) Samochód ma 10 lat i na pewno idealny nie jest, ale wolę dołożyć do zabezpieczenia karoserii niż np. robić remont silnika.

Ogólnie - to dla tych, którzy nie kupowali używanego samochodu, albo już zapomnieli jak to jest - wybieranie auta to bardzo frustrujące zajęcie. Kogo byś nie spytał, to masz kolejną nową (czasami przeciwną do już wysłuchanych) opinię do rozważenia, i jeszcze większy mętlik w głowie. Krótko mówiąc ciesze się, że mam już to za sobą.

Dzięki wszystkim za pomoc.
  
 
Cytat:
2005-08-04 02:04:41, pyton pisze:
Witam fanów Espero. Od kilku dni jestem posiadaczem tego autka (ściągniete zza zachodniej granicy, trwa rejestracja). To wersja z silnikiem 1.8, jeszcze z Korei (rocznik 1995). Samochód przeszedł bez poprawek badanie techniczne. Mam jednak kilka problemów. Pierwszy, że rdza go bierze. Miejsca, gdzie ślady rdzy są dobrze widoczne to np. dolne krawędzie drzwi, wydech i podwozie, wokół uszczelki anteny. Wiem, że to banał, bo czytałem posty na forum. Mam jednak problem z zardzewiałą klapką osłaniająca korek wlewu paliwa. Dookoła nic, a ta klapka w takim stanie, że można by chyba zrobić palcem dziurę na wylot. Do wymiany. Obdzwoniłem już kilka sklepów i hurtowni, i takiej części nie mają. Czy ktoś ma pomysł gdzie można by ją zamówić (jestem z Wrocławia)? Z czystej ciekawości chętnie też dowiedziałbym się jak można wytłumaczyć, że ruda właśnie to miejsce tak szczerze polubiła. Drugi - że instrukcja jest po niemiecku, a ja niemieckiego nie znam. Jestem mało "techniczny" i liczba przycisków, prztyczków na drzwiach i w stacyjce trochę mnie przytłacza (przesiadam się z auta, gdzie okna otwierało się kręcąc korbką). Mam też raczej blade pojęcie o sprawach związanych z eksploatacją (jak często wymiana oleju, do którego zbiorniczka wlewa się wodę do spryskiwacza i ile powinno jej być itp.). Czy ktoś mógłby pożyczyć mi do skserowania instrukcję do modelu 1.8? Trzeci - wilgoć w bagażniku. Przypuszczam, że jakieś uszczelki są już wytarte i deszczówka spływa do środka. Czy są jakieś "typowe" miejsca, przez które przechodzi woda? Może ktoś już miał podobny problem? Pozdrowienia

Co do klapy bagaźnika . Trzeba zdjąć uszczęlke i całą do okoła kombinerkami ścisnąć (miejsce przy miejscu) powino pomóc.
  
 
Kurde pyton, żeś kupił dokładnie w takim samym stanie egzemplarz jaki ja mam jeśli chodzi niestety o rdze i rocznik Na klapce też mi wyłaziła ale potraktowałem ją odpowiednio i siedzi cicho a za drzwi jakoś się zabrać nie mogę to po pierwsze a po drugie to mi ojciec z garażu ze swoim złomem nie chce wyjechać bo też lakieruje od miesiąca (dzisiaj się wtruł i powiedział, ze odda do lakiernika hehehe-fachowiec). Na szczęście woda mi się nie leje do bagażnika, chyba, że tak jak ostatnio zostawię niedokręconą butelkę z wodą w środku
Starość nie radość, trza się za tą rdzę zabrać bo niedługo mi klamka w ręce zostanie Dobrze, że mechanicznie auto jest w dobrej kondycji, choć to może się na naszych drogach szybko zmienić

A tak wogóle to jeśli się tyczy tej klapki od wlewu paliwa to jak jeżdżę i się oglądam za innymi Espero (w przerwach między oglądaniem się za innymi babami) to czy we wszystkich rocznikach jest ten sam kształt klapki czy sa różne bo tu mam watpliwości. chyba, ze przez te baby mi się na oczy rzuca