MotoNews.pl
  

Przekłamanie licznika

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
W swojej 730 90r mam licznik od 750 tez 90r (280 km/h) i wydaje mi sie ze za mało pokazuje napewno nie jest to wina felg 17 bo obwod jest prawie taki sam jak 15 (Srednica opony) nie wiem skad licznik bierze sygnał ale jak jest tak samo jak w e30(tylny most) to moze wynika to z tego ze przełozenie głowne w 730 rozni sie od przełozenia głownego w 750 jak myslicie
  
 
Cytat:
2005-05-17 16:24:43, pawełO pisze:
W swojej 730 90r mam licznik od 750 tez 90r (280 km/h) i wydaje mi sie ze za mało pokazuje napewno nie jest to wina felg 17 bo obwod jest prawie taki sam jak 15 (Srednica opony) nie wiem skad licznik bierze sygnał ale jak jest tak samo jak w e30(tylny most) to moze wynika to z tego ze przełozenie głowne w 730 rozni sie od przełozenia głownego w 750 jak myslicie


gdzieś(chyba tutaj) wyczytalem, że zegary trzeba dobierać liczbą cylindrów...
  
 
jezeli to prawda to sie troche pomyliłem (tylko o 6)
  
 
Cytat:
2005-05-17 17:06:26, pawełO pisze:
jezeli to prawda to sie troche pomyliłem (tylko o 6)


ja przy swoim będę obstawał, wiem, że raczej się nie mylę... Więc tylko o 6 się pomyliłeś, pryszcz...
  
 
Cytat:
gdzieś(chyba tutaj) wyczytalem, że zegary trzeba dobierać liczbą cylindrów...


obrotomierz tak, prędkościomierz nie. prędkościomierz zlicza impulsy z czujnika umieszczonego w tylnym moście. wniosek stąd taki że na wskazania prędkościomierza maja wpływ: przełożenie mostu (inne niż oryginalne) oraz rozmiar opon/kół.
pozdrawiam
  
 
postaram sie porownac z wskazaniami kolegow jak to zrobie to napisze jaki jest błąd
Cytat:
obrotomierz tak

o ile moze obrotomierz przekłamywac miał ktos kiedys taki problem
  
 
Cytat:
2005-05-17 17:49:45, MARCIN_RADOM pisze:
obrotomierz tak,


właśnie to chodziło tylko o obrotomierz, racja
  
 
sprawdziłem wskazania swojego predkosciomierza z kolegi audi 80 b4 tdi wynik w bmw wskazania sa nizsze o 10% tj jak on ma 100 to ja 90
  
 
Co do przełożenia mostu to bym się chyba nie zgodził, kiedyś miałem w 325 most ze szperą od tds 325 i nie zauważyłem przekłamań licznika mimo, że samochód kręcił wtedy na 1 do 90km/h, a na 5 przy 200km/h obroty silnika nie przekraczały 3200 obr/min... może czujnik jest już na wyjściu z mostu (nie wiem jak to się profesjonalnie nazywa, ale chodzi mi, że mierzy impulsy już wg. obrotów półosiek).
Co do Twojego wyniku pomiaru z b4 to wystarczy, że jaemu licznik zawyża o 5, a Tobie zaniża o 5km/h.. a to takie standardowe wyniki
Aczkolwiek uważam, że nie powinno zakładać się zegarów od innego modelu, bo wystarcz, że sposób zliczania impulsów jest troszkę różny i wskazania będą złe