Stożek a zużycie paliwa(rozważania teoretyczne)

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Ciekawi mnie fakt czy po zamontowaniu stożka możliwe jest osiągnięcie mniejszego zużycia paliwa(przy taj samej technice jazdy of cors ), bo skoro materiał z którego jest wykonany wkład filtrujący w stożku ma mniejsze opory przepływu powietrza to powino to się jakoś przełożyć na zużycie...
  
 
za dużo kombinujesz
  
 
Ja bym raczej powiedział o wzroście zużycia paliwa, w związku z większą ilością powietrza dostarczanego i wzrostem mocy ( tak se tylko gadam więc jak popełniam błędy nie krzyczcie za bardzo ) :p
  
 
moze jakbys zadnych dolotow zimnego powietrza nie robil do stozka to moze by tak nie wzroslo.
Ja mysle ze zimne powietrze= wieksze spalanie. Ja tak uwazam. ale ja sie nie znam


[ wiadomość edytowana przez: ZieleTDH dnia 2005-07-27 20:24:35 ]
  
 
Ja podobnie jak ZieleTDH też się nie znam (informatykiem jestem), ale to chyba nie do końca kwestia stożka. No bo idąc za przedmówcą :
zimne powietrze = gęstsze powietrze = więcej powietrza wpada do kolektora = przeplywomierz informuje komputer = komputer zwiększa dawkę paliwa by stosunek powietrze/paliwo był zachowany = większe spalanie.


ALE...

pytanie było:
Cytat:
czy po zamontowaniu stożka możliwe jest osiągnięcie mniejszego zużycia paliwa(przy taj samej technice jazdy of cors



Mnie się wydaje że jest, pod warunkiem, że nie jest to technika typu: ZIELONE => jedynka => odciencie zapłonu => dwójka => odcięcie zapłonu => trójka... itd, itp.

Dlaczego? Bo większa moc silnika to lepszy stosunek moc/masa samochodu, czyli mniej energii potrzeba na rozpędzenie bestii...

Ale jak powiedziałem - ja tam się nie znam...

Pozdr.

Mr_Ozi
  
 
Cytat:
Dlaczego? Bo większa moc silnika to lepszy stosunek moc/masa samochodu, czyli mniej energii potrzeba na rozpędzenie bestii...



Wg. mnie na rozpedzenie bestii do pewnej prwedkosci potrzeba zawsze tyle samo energii ( pomijajac róznice oporów) niezaleznie czy robimy to wolno ( mała moc i przyspieszamy powiedzmy 20s) czy szybko ( duza moc ale trwa to ktrócej) bo z fizycznego sensu Energia=Moc*Czas. Aczkolwiek jak wiedomo przyspieszajac ostro powodujemy znacznie szybszy ubytek kosztownej zawartosci baku. A jesli chodzi o spalanie na stozku to niestety nie moge sie wypowiedziec bo takowego nuigdy nie posiadałem i nie zamierzam tego montowac.
  
 
spalanie ze stozkiem jest wieksze,bo silnik zasysajac wiecej powietrza musi wziac wiecej benzyny ..
  
 
witka co do stozka to naczytałem sie duzo wiem ze wielkich mocy z niego niema ale jak sie go dobrze zamontuje i zrobi dobre zaplecze pod niego czyli izolacje termiczna i dolot zimnego powietrza to moze obnizyc spalanie miałem kilka przypadkow a najwieksze wrazenie zrobił namnie stozek u mojego taty w aucie auto nowe gazella moze widzeliscie cos takiego 2,5 l tdi andoria 1 bieg to tylko doslownie był zeby wbic 2 nic wiecej zero jazdy auto nie jezdziło a spalanie 16 l na 100!! ropy wiec cos nie tak zaczołem grzebac i tak pucha jak w jelczu dwa doloty powietrza lecz zamocowane koło chłodnicy i otego oddzielonej od rur ktore powinny jak dlamnie doprowadzac zimne powietrze 2 cm konstruktora tego auta bym za jaja powiesił takie jest całe auto ale to ksiazke mozna napisac ale mniejsza z tym
przedłuzyłem dolot wpakowalem w orginalna puche stozka i auto dosłownie inne a co do spalania w granicach 12 l wiec zaraziłem kolesia ktory ma taka sama gazele i tez mu auto lepiej jezdzi wiec moim zdaniem warto i spada spalanie i auto na momencie wzroslo
ja u siebie mam tez stozek lecz mialem taka sobie zasłone termiczna lecz teraz wkładam go w puszke z izolacja termiczna i z prawdziwym dolotem obecne spalanie oscyluje w 7,7 /100 po miescie mk7 1,6 16v a to jazda mieszanawiecie zaraziłem przyszłego tescia a dla tescia wiecie no mondeo 03 tdci 130 KM
wkładka kd ten sam material spalanie na trasie z 5l na 4,5 teraz idzie rodzinna skodzina 19tdi 90 KM zobaczymy jak bedzie wszystkie auta przy ktorych robiłem
mazda 626 cronos 2,0 wkładka poprawa
honda civic 1,3 wkladka poprawa
moje auto naprawde poza tym jak dlamnie zajebistym basikiem tez fajnie chodzi i naprawde pali mniej moze ktos sie zrazil ale sadze ze jak ktos wsadzi stozek pod mache i sadzi ze juz bedzie mial 10 kucy wiecej i spalanie zmaleje to sie srogo myli pewnie mu jeszcze wzrosnie ja wychodze z tego zimne powietrze + paliwo dobra mieszanka lecz nie kazdy nie musi sie z tym zgadac co tu napisałem wolnosc slowa
  
 
Moim zdaniem zużycie paliwa na stożku jest większe, niż przy seryjnej puszce - z własnego doświadczenia.

Wpływa na to kilka aspektów:

1. NAJCZĘŚCIEJ (celowo nie piszę zawsze), montaż stożka powoduje spadek mocy i momentu obrotowego w dolnych zarkesach obrotowych, bo sprawność układu dolotowego jest niższa (puszka seryjna ma różne gadżety poprawiające przepływ, np zwężki dynamizujące przepływ powietrza, dodaktową komorę ciśnieniową itd). Bardzo często właśnie tak jest, wbrew powszechnej opinii, że przecież stożek ma większą powierzchnię, którą przepuszcza powietrze. No ale niestety. Natomiast skoro moment niższy, sprawność silnika jest niższa. Skoro sprawność jest niższa, to potrzeba mocniej wcisnać ten pedał gazu, by uzyskać ten sam efekt jazdy, co na serii. Czyli zużycie paliwa wzrasta.

2. NAJCZĘŚCIEJ montaż stożka powoduje ten przyjemny, nierzadko bardzo pożądany dźwięk, który przyprawia o gęsią skórkę. Zatem z przyjemnością dociskamy ten pedał jak się da, by nacieszyć własne ucho. Niewątpliwie podowuje to wzrost zużycia paliwa.

Natomiast to, co napisał kolega Dukat - "mk7, 1.6 16v spalanie oscyluje w 7,7 /100 po mieście" jest dla mine taką samą abstrakcją, jak chęć udziału we wczorajszej misji Discovery
No ale daj Boże każdemu takie zużycie uzyskać, pozazdrościć.


[ wiadomość edytowana przez: KriSSo dnia 2005-07-28 00:13:21 ]
  
 
Na tej stronie jest parę artykułów poświęconych stożkom (i nie tylko), napisanych przez speców od tunungu np p Chojnacki.
Zyczę miłej lektury.
  
 
Jak napisałem wcześniej - ja tam się nie znam, ale...

Tak naprawdę, to nie trzeba stożka by ograniczyć spalanie. Wynik 7,7 po mieście nie jest dla mnie rewelacyjny, bo ze względu na okoliczności przyrody, musiałem przyjąć nową strategię dociskania pedału gazu, no i na benzynce (bo gazu, niestety, nie mam) zszedłem na spalanie 7,1 l/100km po mieście stołecznym. Silnik 1,6 16V, ze zwykłym filtrem powietrza firmy Filtron (polecam, naprawdę dobre filtry). A więc kupno stożka w celu zmniejszenia zużycia paliwa jest... niepotrzebne. Tylko tak jak napisał KriSSo - ten dzwięk, ach ten dzwięk, dlaczego mój go nie ma.

A na koniec uwaga kierowcy służbowego u mnie w pracy - na lato montuje stożek, w zimie jeździ na zwykłym. Twierdzi, że dzięki stożkowi jego Cordoba 1,4 (prywatna) ma lepszą dynamikę i generalnie mniej pali. Ale w zimie, jak są mrozy to pali o 50% więcej.

Pozdr.

Mr_Ozi
  
 
Cytat:
2005-07-27 17:22:41, RGS pisze:
Ciekawi mnie fakt czy po zamontowaniu stożka możliwe jest osiągnięcie mniejszego zużycia paliwa(przy taj samej technice jazdy of cors ), bo skoro materiał z którego jest wykonany wkład filtrujący w stożku ma mniejsze opory przepływu powietrza to powino to się jakoś przełożyć na zużycie...



Kwestia dopasowania, aczkolwiek opcjonowałbym raczej za rurowym kolektorem wydechowym, bo to wiem z autopsji. A stożek... To tylko stożek...
  
 
ja slyszalem od wielu osob(w tym dobrych mechanikow) ze po zalorzeniu odpowiedniego stozka spalanie nieznacznie spadnie...
  
 
Cytat:

2. NAJCZĘŚCIEJ montaż stożka powoduje ten przyjemny, nierzadko bardzo pożądany dźwięk, który przyprawia o gęsią skórkę. Zatem z przyjemnością dociskamy ten pedał jak się da, by nacieszyć własne ucho. Niewątpliwie podowuje to wzrost zużycia paliwa.



trafil w dziesiatke!! to jest glowny powod wzrostu spalania po zamontowaniu stozka!! chociarz nie mam storzka, tylko przerobioną oryginalną puche z filtrem powietrza....
  
 
No tak Wilku tylko skąd takiego(kolektora) do takiego(silnika) wziąźć?
  
 
Wszystko to fajnie ale i tak zamierzam dowiedzieć się o tym spalaniu z autopsji, myślę jeszcze o jakiejś fajnej rurce do kolektora w stylu Bakstera
  
 
Cytat:
2005-07-29 17:27:55, RGS pisze:
No tak Wilku tylko skąd takiego(kolektora) do takiego(silnika) wziąźć?



Dorobić

A ta powerohr Baksa... ładnie wygląda