Problem z układem wydechowym...BARDZO PILNE

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Wracałem o 3 w nocy moim Esperakiem i wpadłem na próg zwalniający.Głośne boom i lekkie pyrczenie silnika. Po wjechaniu na kamienista drogę silnik zaczął wyć. Okazało się że ułamała się rura w spawie tuż pod „kolektorem” ta pod silnikiem L Znalazłem wkońcu mechanika który mi to zrobił odręki. Niestety była 3 w nocy i nie był to normalny serwis.Teraz mam taki problem że normalnie wszystko super chodzi tylko uszczelka nad tą rurą się pali i smierdzi podczas jazdy.Widać to po otwarciu maski.Leci lekki dym.Nie wiem czy to normalne czy nie bo mechanikiem nie jestem.Drugi problem to że czasami włącza mi się lampka „wkrótce wymagany przegląd silnika” taka żółta z lewej strony. Gaśnie się po zatrzymaniu na 15 min i potem już się wogole nie zapala( nawet po2h jazdy).Czasami tylko się zapala. Przedtem tego nie było.Dodam do tego że po urwaniu rury przejechałem jakieś 40km przy prędkośći ok. 40km/h (cud że mnie psy nie zatrzymały) ale nie miałem wyboru. O tej h jedynie koleś z „pomocy drogowej” chciał mnie wieźć na drugi koniec miasta gdzie „podobno” jego kolega może jak nie śpi to mi to zrobi (koszt 200zl za samo cholowanie) a tak wyniosło mnie to 50zł i 3 zmarnowane h.

Co mam zrobić z tą uszczelką i lampką ? Gdzie dokładnie i jaką żarówkę podłączyć żeby sprawdzić kody błędu ?


[ wiadomość edytowana przez: -JACO- dnia 2005-07-30 08:58:48 ]
[ powód edycji: Zbyt ogólny temat posta... ]
  
 
Można podejrzewać nieszczelny spaw albo żle (krzywo) pospawaną rurę wydechową i wtedy mogą się wydobywać spaliny na łączeniu rury z kolektorem wydechowym. Co by nie było przyczyną trzeba to ustalić i naprawić, bo jazda z nieszczelnym układem wydechowym kończy się przynajmniej bólem głowy (zatrucie).
Ta lampka to nie jest "wymagany przegląd" tylko kontrolka tzw. EDC, czyli kasety sterującej pracą silnika. Wskazuje ona wszelkie nieprawidłowości pracy silnika. W Twoim przypadku można podejrzewać uszkodzenie przewodu lub sondy lambda. Wskazuje na to Twoja przygoda i jest związana bezpośrednio z wypadkiem lub szybką i niewłaściwą naprawą. Jeśli wcześniej ne zapalała Ci się ta lampka to poszukiwania prtzyczyny zacząłbym właśnie tam.
Do odczytu błędów nie podłączasz lampki, tylko zwierasz na chwilę piny A i B w kostce nad kasetą. Na forum gdzieś jest to dokładnie opisane.
  
 
ale to nie pachnie typowo jak spaliny tylko jak palacy sie plastik czy jakies tworzywo.Samochod chodzi ciszej niz przed uszkodzeniem.Sprawde najpierw te kody.thx
  
 
Jak sie nie znasz i sam sobie nie zrobisz to podjedz do innego warsztatu/spawacza i niech obluka co jest nie tak.

Uszczelka miedzy kolektorem a rura wydechowa nie jest raczej gumowa i nie ona smierdzi.

Swoja droga to co mistrzu robiles ze o 3 w nocy wpadles na prog zwalniajacy i musiales szukac kogos kto ci to zrobi W NOCY?
  
 
wracalem od znajomej do domciu i jadac przez nieznana dzielnice deplem do dech i trach... nie zauwazylem tego progu ( Tak nawiasem to bydgoszcz to bardzo duze miasto (ponad 500tys) i az wstyd ze nie ma zadnego serwisu 24h (w carmanie chyba spali).Za to najlepsi byli kolesie co zaproponowali zebym wjechal do ich garazy i co prawda nie maja spawarki ale wciagu 1h zalatwia mi taka sprawna rure ) (gdyby nie te tatuze na rekach jednego z nich).Pozdro.
  
 
Mechanik spawacjac rure moze uszkodzil sonde i ona wlasnie powoduje wyswietlanie awarii silnika... smierdzi hmmm moze pomalowal spawanie srebrzanka i ona sama w sobie musi sie wypalic przy czym dymi (jak jakas stara to nawet dlugo ) spaliny roznie smierdza to wszystko jest przed katalizatorem samochod glosniej czy ciszej teraz pracuje czy tez tak samo?
  
 
konradkar: samochod pracuje duzo ciszej niz przed uszkodzeniem.Przedtem jak troche depnelem to slychac bylo duzo glosniej a teraz cisne na maxa i chodzi bardzo cicho.
  
 
moze katalizator Ci sie tez uszkodzil ale wtedy by bylo glosniej na 100%. A co myslisz na temat tej srebrzanki?
  
 
pozatym ze tak powiem bryka teraz "zapierdala" a przedtem normalnie chodzila.Co do srebrzanki to widze tylko z gory wystajaca zolto oliwkowa uszczele z kolektora i ulatujacy dym z tego wlasnie miejsca.(doslownie palony plastik). Znajomy powiedzial ze mozliwe ze ta uszczelka (t.z. samoroba) musi sie dopali to wtedy przestanie smierdziec i bedzie dobrze trzymac az do kolejnego zdemontowania.
  
 
wiele Ci nie pomoglemale moze tak jak srebrzanka sie wypali (moze to jego jakas uszczelka i ona tak smierdzi nie mam pojecia w takim wypadku) poczekaj zobaczysz czy przestanie dymic
  
 
spoko i tak dzieki.Moze sie wkoncu wypowie tu jakis mechanik (mam nadzieje ze jest wsrod forumowiczow ;D )
  
 
Cytat:
2005-07-29 17:55:16, RAVP pisze:
wracalem od znajomej do domciu i jadac przez nieznana dzielnice deplem do dech i trach... nie zauwazylem tego progu



A tak wogóle to wszystko dobrze z Tobą? Znajoma "dała"? Z ciekawości to znaku ograniczenia prędkości nie było?


[ wiadomość edytowana przez: piotr_ek dnia 2005-07-30 08:13:53 ]
  
 
piotr_ek znajoma ok nie bylo znaku ze jest prog! ograniczenia tez chyba nie. Mniejsza o to czyja to wina.Skupmy sie na problemie.Co mam z ta uszczelka zrobic ?
  
 
Twój drugi topic poszedł do śmietnika.

W tym zmieniłem temat, następnym razem nie pisz: "Mam problem" albo "Bradzo ciekawe" itp. itd.

W temacie posta należy podać ogólną informację na temat zawartości utworzonego posta.
  
 
Cytat:
2005-07-30 08:48:46, RAVP pisze:
Co mam z ta uszczelka zrobic ?



Zacznijmy od tego, że sam jej raczej z tego co widzę nie usuniesz, więc w czym problem jechać do speca?
  
 
Ale u speca nie da się bić piany, tylko rozwiążesz tam problem.
  
 
Panowie komp. pokazuje 1,2 mig i 3,2 kod bledu. Co to oznacza ?
  
 
Kod 12 - błąd czujnika wału korbowego - ten kod to standard (wał stoi)

Kod 32 - EGR - o tym poszukaj w wyszukiwarce.

Na wiele interesujacych Cię tematów odpwie post FAQ Zoltara:

https://www.motonews.pl/forum/?op=fvt&t=27014&c=0&f=17
  
 
teraz po przejechaniu 30km stwierdzam ze juz sie nic nie pali ani nic nie czuc a silnik chodzi jak nakrecony.Moze powinienem zresetowac komp. i zobaczyc czy pozniej znowy zarejestruje ten blad .Jak myslicie ?
  
 
Możesz restartnąć, tylko pamiętaj, żeby potem "nauczyć" auto jeździć.