MotoNews.pl
1 Subwooferek (105527/90) - NT
  

Subwooferek

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
hmm wiecie gdzie mogę dostać taka kratkę na głosnik basowy ( w skrzyni) o średnicy 30 cm, żeby nie uszkodzić głośnika przez rzeczy znajdujące się w bagażniku..

widziałem jakieś na allegro..ale nie są zbyt ładne..

albo czym zastąpić taką osłonkę żeby to ładnie wyglądało...
Pozdr
Konrad
  
 
wpadnij na wolumen w niedziele rano i pewnie coś znajdziesz, co najlepsze pomacasz i na własne oczy zobaczysz jak to wygląda.
  
 
to bardzo dobre rozwiązanie jest z tym wolumenem
  
 
a mam jeszcze jedno pytanko..orientujecie się gdzie w Wawie zrobią mi porządną skrzynie basowa? chyba ze macie jakich znajomych ktorzy sie tym pasjonuja i zrobia mi cos takiego..oczywiscie za oplata

nie ukrywam ,że bardzo mi sie podobają takie gdzie jest plexia i widac glosnik..czy to jest droga sprawa?

skrzynia na okolo 50L
  
 
Cytat:
2005-07-15 12:36:19, BANDITTO pisze:
a mam jeszcze jedno pytanko..orientujecie się gdzie w Wawie zrobią mi porządną skrzynie basowa? chyba ze macie jakich znajomych ktorzy sie tym pasjonuja i zrobia mi cos takiego..oczywiscie za oplata nie ukrywam ,że bardzo mi sie podobają takie gdzie jest plexia i widac glosnik..czy to jest droga sprawa? skrzynia na okolo 50L



Wykonanie skrzyni i osłony głośnika jest dość prostą czynnością i nie wymaga dpecjalistycznych narzędzi. Skrzynię możesz wykonać we własnym zakresie, wykorzystując do tego MDF lub grubą sklejkę. Materiał obiciowy dostaniesz w każdym sklepie muzycznym, czy Car-Audio. Osłonę głośnika można wykonać z prostych prętów aluminiowych lub plexi, bądź też blachy perforowanej. Cała praca nie zajmie więcej niż jedno długie popołudnie. A zaoszczędzić można wiele.
  
 
Ja chciałbym trochę pomarudzić. Uważam iż wykonanie dobrej skrzyni nie leży w możliwościach osoby, która zna się jedynie na stolarce. Poprawnie zrobiona, to nie tylko dobrze wycięte i połączone pudło. Jeśli zależy komuś na dobrym dźwięku (chodzi mi o brzmienie, a nie max głośność) to nie może zamontować głośników bezpośrednio. Bas rózni się tym od zwykłych kolumn iż potrzebuje komory rezonującej, odpowiednio dobranych parametrów, m.in. rozkładu ciśnienia. Ktoś kto nie zna się na tym, nie zrobi dobrej skrzyni. Niestety tendencja na rynku jest taka iż w znacznej większości klienci patrzą jedynie na maksymalną moc wzmacniaczy, głośników. Może to i zagra głośno, ale jakość... .

Niestety nie wiem jak duża będzie różnica między tubami. Możliwe iż na obecnej konfiguracji nawet jej nie zauważysz. Z drugiej strony głośnik może być tak tłumiony iż zamiast grać, będzie buczeć. To od Ciebie zależy, co chcesz osiągnąć. Jeśli masz zamiar inwestować w porządne car audio, to radziłbym zrobić to dobrze. Zaznaczam iż pod dobrym car audio rozumiem jakość, czyli markowe głośniki, wzmacniacze, procesor dźwięku, kable (chociażby najtajńsze pod audio). A wtedy różnice odczujesz, gwarantuję.
  
 
W większości, co napisałeś to prawda, jednak dla początkujących liczy się skuteczność i ciśnienie. Wierność dźwięku jest w tle i dopiero przedziera się na pierwszy plan. Do pewnych rzeczy trezba dojść etapami, nie da się wykonać skoku z minimum na maksimum. A w dodatku "porządne" Car-Audio to wydatek przynajmniej kilku, kilkunastu a nawet kilkudziesięciu tyś zł. A to już tylko dla wąskiej grupy miłośników i zapaleńców .
  
 
Oczywiście Bolls, ja się z Tobą całkowicie zgadzam, ze sprzętem trzeba się osłuchać i wtedy można pokusić się o coś więcej. Z drugiej, strony czasami zastanawiam się czy warto było wchodzić w świat audio - jest tyle osób które mają zwykłego kaseciaka i są szczęśliwi. Tak na marginesie, za kilka dni będę pewnie sprzedawał secik Clariona (radio, zmieniarka, equalizer). Jest/był to sprzęt z najwyższej półku u tego producenta (kilkukrotnie wygrywał m.in. zawody audio w niemczech przed kilkoma laty). Jeśli ktoś byłby zainteresowany, to zapraszam na odsłuch, po uprzednim umówieniu terminu.
  
 
Cytat:
2005-07-22 21:21:35, PJB pisze:
Jeśli ktoś byłby zainteresowany, to zapraszam na odsłuch, po uprzednim umówieniu terminu.



To ja Ciebie zapraszam na zlot do Dobiegniewa :
Tu info o zlocie

Posiedzimy, pogadamy i odsłuchamy
Może stworzymy jakiś mały dział Car-Audio ...
Ja od lat próbuję znaleźć ideał dźwięku w samochodzie ale droga nadal daleka.
  
 
Cytat:
2005-07-21 19:19:36, PJB pisze:
Uważam iż wykonanie dobrej skrzyni nie leży w możliwościach osoby, która zna się jedynie na stolarce. Poprawnie zrobiona, to nie tylko dobrze wycięte i połączone pudło.


Nie jest to takie skomplikowane. Dobre parametry skrzyni to czysta fizyka. Kilka wzorów wyliczających rozmiary skrzyni względem parametrów głośnika. Po sieci krąży sporo programów ułatwiających całe projektowanie. Wystarczy podać parametry głośnika i rodzaj skrzyni a w wyniku otrzymujemy gotowe wymiary. Tak więc do zrobienia dobrej skrzyni wystarczy komputer i stolarka. Inną sprawą jest dobór odpowiedniego głośnika i sprecyzowanie oczekiwań.
Ciutkę się audio zajmowałem, ale nigdy car-audio. Fajnie by było jakbyć przyjechał do Dobiegniewa, chętnie bym posłuchał autka. Bolls_no1 już mi prezentował pewne możliwości dzwięku w samochodzie, ale ja nadal jestem sceptyczny
  
 
Cytat:
2005-07-23 21:21:41, termos pisze:
Dobre parametry skrzyni to czysta fizyka. Kilka wzorów wyliczających rozmiary skrzyni względem parametrów głośnika. Po sieci krąży sporo programów ułatwiających całe projektowanie.



Teoretycznie tak, tyle że trzeba dobrze trafić. Sam powiedziałeś, że audio się zajmowałeś, więc masz ogólne pojęcie co taki program wypluć powinien.

Co do Dobigniewa, to tak jak pisałem już Speedowi, całe trzy dni raczej w grę nie wchodzą. Najprawdopodobniej przyjadę na jeden dzień, bez noclegu (jeśli mogę), tyle że nie wiem czy będzie to sobota, czy niedziela. Poza tym, do zlotu już mogę nie mieć Clariona w aucie, jeśli mi się uda, to jego miejsce zastąpi Rockford . Nie wiem co Ci prezentował Bolls i nie wiem jaki sprzęt masz w domu, ale zapewniam iż car-audio może być tak dobre jak domowe stereo, tyle że trudniej (niekoniecznie drożej) jest je skompletować.Najlepszy przykład to właśnie firma Rockford, ichniejszy prosty interkonekt jest lepszy od Audioquesta Copperheada, a przy produkcji sprzętu współpracują m.in. z Denonem (nie mylić z Danonem ).
  
 
Domowych warunków nigdy się nie odtworzy w samochodzie. Niestety mała przestrzeń, bliskość przetworników i wiele innych nie pozwoli na to.
  
 
czytałem, pytałem, obliczałem

i mam cztery pomysły:

skrzynia bass reflex 55 litry dostrojona do 38Hz

to samo tylko 45 litry dostrojona do 39Hz

to samo tylko 46 litry dostrojona do 36Hz

albo skrzynia zamknięta 35 - 45 litrów

co Wy na to??

  
 
BANDITTO, jaki głośnik do tej skrzyni?
  
 
magnat xpress 1201 - 30cm, ponoć 180 w RMS

Fs/Hz 34
Re/Ohm 3.1
Qms 3.8
Qes 0.56
Qts 0.49
Vas/Ltr 65
Xmas/mm 10
Spl/dB 93
  
 
Ja stawiam na skrzynię zamkniętą, zyskujesz na szybkości basu, zwłaszcza przy tak dużym głośniku.
  
 
Cytat:
Ja stawiam na skrzynię zamkniętą, zyskujesz na szybkości basu, zwłaszcza przy tak dużym głośniku.



czyli bas nie jest ospały i nadąża za muzyką itd. czy tak??

a jaki litrarz?
  
 
Cytat:
Ja stawiam na skrzynię zamkniętą, zyskujesz na szybkości basu, zwłaszcza przy tak dużym głośniku.



czyli bas nie jest ospały i nadąża za muzyką itd. czy tak??

a jaki litrarz?
  
 
Cytat:
2005-07-26 20:28:09, BANDITTO pisze:
czyli bas nie jest ospały i nadąża za muzyką itd. czy tak?? a jaki litrarz?



Tak, zgadza się .
Z litrażem musisz powalczyć, można oszukać "fizykę" i zrobić mniejszą skrzynię wypełniając ją owczą wełną. Wtedy masz więcej miejsca w bagażniku, ale nie zawsze gra jest warta świeczki.
W zależności od rodzaju samochodu i ilości ruchomych w nim elementów trzeba eksperymentować. Na początek proponuję zrobić skrzynię wg wyliczonych z programu parametrów, a jak się nie spodoba to pozostaje metoda prób i błędów.
  
 
tylko, że z programu wychodzi 60 L a to chyba troche dużo... i nie wiem czy nie za dużo i wykres tez jakiś taki dziwny..

tak wygladają wykresy

zielony bass reflex
żółty zamknięta






[ wiadomość edytowana przez: BANDITTO dnia 2005-07-26 22:04:27 ]