MotoNews.pl
  

Problem z obrotami... POMOCY

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam

Mam powazny problem z obrotami...
Otoz gdy uruchomie silnik (zimny czy cieply, bez roznicy) to chodzi na ssaniu (obroty 1200) po chwili oczywiscie spadaja obroty do 1100 no i zaczynaja sie problemy... nagle silnik zaczyna sam z siebie sie dlawic tak jakby chodzil z odlaczona jedna swieca... Jak uruchomie silnik i jade odrazu to na poczatku jak jest na ssaniu to idzie ok a po chwili juz go dlawi, musze go pozadnie przegazowac pare razy az wkoncu idzie... Jak juz pojdzie to chodzi az do momentu ponownego rozruchu i tak w kolko... To dlawienie trwa jakies 2-5 min niezaleznie czy na wolnych obrotach czy podczas jazdy, pozniej juz jest OK.

Pomocy prosze... za tydzien jade na wakacje i musze miec sprawne auto
  
 
Cze ja miałem podobne cosik.
To więc kiedyś na gazie strzeliło mi i taki kolega ASO zajrzał jak ginekolog ręką pod kolektor ssący i kazał wymienić taki przewód z twardej gumy ok. fi 10 (był fachowo nazywając sparciany ) widać gołym okiem . pomogło. Następnym razem tak się zachowywał jak mi strzeliło i wypluło zaślepkę też mnij więcej w tamtym miejscu w kolektorze ssącym (zaślepka na wystającej rurce na którą jest nakładany przewód idący do Klimy. A ostatnim razem jak mi walneło to spadł ten pierwszy opisywany przewód z kolektora. Teraz mi nie strzela bo mam nowe świece NGK i kable
  
 
No wlasnie problem w tym ze te wszystkie wezyki sa wporzadku... a moj escort to MKV 1.6, swiece mam wymienione jakis rok temu, kable sa jeszcze oryginalne...
  
 
A masz gaz. Ja na świecach zrobiłem 5000km na bosh. I dopiero jak wymieniłem na NGK jedno elektrodowe tylko i wyłącznie to dopiero spoko Am w to nie chciałem uwierzyć a jednak
  
 
nie mam gazu...
  
 
albo tak jak kolega pilot24 pisze jest to ten wężyk - może być nie drożny, albo zawór odpowietrzania skrzyniki korbowej (trzeba przeczyścić, wypłukać w nafcie), albo regulator wolnych obrotów - krokowiec (trzeba wyczyścić, przepłukać i zobaczyć, czy coś to da - jak nie - wymienić - 250PLN).
Odpowietrzanie skrzyni korbowej - stajesz przed silnikiem i po prawej stronie kolektora wylotowego masz taką gumową fajeczkę - w niej sieci zawór. Przewód dalej idzie przy silniku (kawałęk metalowy) do kolektora - o (nie)drożności tego przewodu mowa
Krokowy, to już mi się nie chce pisać - poszukaj przez wyszukiwarkę - jest wkręcony w kolektor ssący - dobry dostęp od spodu, albo sprawne ręcę od góry 9wymiana około 10-15min)
  
 
Bylo chwile przerwy z tym problemem gdyz byla ladna pogoda i auto nie stalo na polu i nie moklo... Ostatnio zauwazylem ze te objawy pojawiaja sie jak jest pogoda deszczowa... Dzis potwierdzilo sie to gdy odpalalem samochod wychodzac z pracy gdy stal od rana na deszczu jak dostac sie do tej skrzynki korbowej i ja przeczyscic?? jakis dokladniejszy opis...

Help...... jak przyjdzie zima to juz wogole pewnie nie bedzie chodzil...