1.3 ma 1.6

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam wszystkich jestem tu pierwszy raz wiec chyba od przywitania nalezy zaczac

Pewnie na forum sie taki temat juz przewijal nie raz. Jednak mam dosc specyficzna sytuacje wiec zalozylem nowy temat.

Jest tak:

mam escorta 93 pierwsza rejestracja 94 z silnikiem 1.3 - jak to dziala to lepiej nie mowic, pali jak smok, jezdzi jak mul i w dodatku pracuje jak traktor.

Znajomy rozbil ostatnio escorta 1.6 8v ten sam rocznik tyle ze trzy drzwiowy (ja mam piatke). Samochod uderzony w drzwi kierowcy przy wyjezdzie ze skrzyzowania. Teraz chce go na czesci sprzedac.
I pomyslalem ze ten silniczek jego dzialal calkiem fajnie (jechalem jego furka pare razy) 180 tys przebiegu, koni zawsze troche wiecej i przynajmniej slychac ze to silnik samochodu a nie od traktora heh.

1.3 ktore mam nadaje sie do generalki.

Chce zmienic na wlasnie opisane wyzej 1.6

Teraz moje pytanie:
Czy da rade cos takiego wykonac bez nadmiernego gimnastykowania sie i kombinowania, oraz co musze z tego samochodu wziac(nie wiem dokladnie co powinienem przelozyc). Rowniez wdzieczny bym byl jesli moglibyscie mi tak orientacyjnie podac cene takiego silnika ( i jego "osprzetu), bo oboje nie jestesmy zorientowani w cenach, a to moj kumpel i nie chcialbym go hmm "orżnąć". Robocizne mogo sobie odliczyc... taki uklad, heh.

Dzieki z gory za odpowiedz

Pozdrawiam
  
 
ja dalem na szrocie za motor 1.6 pelna szpryca ale nie EFI 1200zl. Wiem ze przeplacilem bo byl bez skrzyni, rozruchu i alterantora. Tyle ze mial nowe sprzeglo
A tan Twoj kolega to ma EFI?? czy L4?? A moze gaznik?? Bo jak ma pelny wtrysk to musisz ze soba zabrac kompy(steroniki) a jak ma gaznik to mniej przekladania. Moim zdaniem przlozyc sie da bez zadnego problemu. Ty masz 1.3 CVH czy OHC?? ale w mk6 to chyba OHC(OHV).
Siieradz wita
  
 
Potrzebujesz zabrać silnik sprzegło skrzynie biegów wiązkę elektryczną kompy to tak na szybko nie wiem jak z pompką elektr czy twoja od 13i wydoli do 1.6EFI bo zakładam że jest to 1.6EFI 8 zaworów zresztą nawet jakby to 16v to też trzeba te elementy.
  
 
to moje 1.3 to OHC, tak mi sie zdaje.

Dzieki wielkie za szybko odpowiedz teraz bede przynajmiej mniej wiecej wiedzial na co mam zwracac uwage przy przekladaniu silnika

Szczerze to sie juz doczekac nie moge kiedy wreszcie da sie essinka normalnie pojezdzic. Wiem ze 1.6 to zadna strzala ale w porownaniu z 1.3 to i tak kosmos.

Pozdrawiam!
  
 
Napewno 1.3 OHC tylko takie szły w tych latach.
  
 
Alamay . . co do samego silnika to . . . niekoniecznie jak Smok, jak Mul i jak Traktor. Chyba ze masz zawory do regulacji, to wtedy cie z Dieselkiem pomyla na ulicy. Ja tam nie jestem az tak tragicznie nastawiony do tego silnika
  
 
taxiego 1.3 wrecz zapier..... klepie bo klepie ale jak na 1.3 to on ladnie sie zbiera. nie moglem dac mu rady
  
 
heh zawory owszem sa do regulacji, problem w tym ze sa powiedzmy "wyklepane" i ich regulacja bez wymiany jest niemozliwa (paru juz próbowało :/)

Moze z tym mulem to lekka przesada byla przyznaje az tak tragicznie nie jest, ale przyjemnosc z jazdy mam tylko jak w samochodzie sam siedze. Strasznie czuc jakiekolwiek obciazenie, a w trasie przy pieciu osobach i pelnym bagazniku to sie niestety ale poprostu jedzie tragicznie

Zasadniczo to samochodzik byl przeznaczony do podróży z domu do "miasta", ale czasem sie cos dluzszego trafilo do przejechania.

Jest okazja zeby zmienic 1.3 wiec pytam

a ze essiego kupilem kiedy mial 86tysiecy na liczniku (z austrii wiec mam dokumentacje servisowa potwierdzajaca ten przebieg) wiec wsio wydaje sie byc w nim jak na taki wiek wrecz w swietnym stanie do pelni szczescia brakuje silnika ;P

Pozdrawiam!

  
 
Czesć ja mam 1,3 z 93' i to jest silnik który nadaje się do Uno albo do podobnego autka. No ale jeżeli juz jest to o niego dbam i...
chodzi jak traktor ....
ale ...
pali około 6 do 7 literków i pomykam nim z olsztyna do mławy z prędkością około 120 do 130km/h .
Nie jest zły ten silnik.
ale 1,6 to i ja chciałbym mieć
  
 
Sam silnik nie wystarczy, jeżeli 1,3 masz na gaźniku to trzeba przełożyć cały układ paliwowy i elektrykę do wtrysku 1,6 do tego skrzynia z półosiami, hamowniki na przód, maglownicę ze wspomaganiem,springi, zegary do 240 km/h i wiele innych pierdół, jednym słowem nieopłacalne.
  
 
1.3 to hces
1.6 to cvh
aa ohc <--- jest to silnik o jednym walku rozrzadu w glowicy
bardziej polecam 1.6 cvh maja buta tez niezlego
a 1.3 zawsze klekacza i beda klekotac na to sie nic nie zmineni
  
 
słuchaj..umów się z tym gościem tak...bierzesz całe auto i stawiasz swoje obok..i przekładasz to co potzrebne a reszte mu oddajesz..bo jak kupisz to co niby jest potrzebne to na 100% czegoś zapomnisz a póxniej to bedziesz musiał dokupić i znowu bedzie problem...takie jest moje zdanie odnośnie SWAPów
  
 
w tym 1.6 wspomagania nie ma, wiec mniej problemu dla mnie.
A, że 1.3 mam z wtryskiem jednopunktowym to jak rozumiem nawet lepiej jesli chce przekladac ;]

Dzieki wielkie za pomoc
  
 
Cytat:
2005-08-19 00:32:07, Alamay pisze:
w tym 1.6 wspomagania nie ma, wiec mniej problemu dla mnie. A, że 1.3 mam z wtryskiem jednopunktowym to jak rozumiem nawet lepiej jesli chce przekladac ;] Dzieki wielkie za pomoc


lepiej nie lepiej..i tak musisz całą wiązke przełożyc...no ale moze troche lepiej...
  
 
witajcie,jakby co to wstepnie moge zaoferowac moj silnik bo moze jesli nie spraedam calego auta a jak na razie to widze ze chyba bym go mosial darmo oddac ,bo ceny w tym kraju na essinki sa prafie jak 2 lata temu na polonezy,jak se go zostawie to czeka na mnie 1.8/115ps z mondziaka wiec moj moge oddac kompletny z wyposarzeniem,ma dopiero 102 tys najechane.pozdro
  
 
Ja tam jestem za swapem.Przeszczepiał bym wszystko co się da, Tylko jest jeden warunek trzeba mieć kompletnego dawce.Bo tak jak mówią koledzy czasami ceny pierdołek które wyjdą w praniu okazują się być zabójcze,pozatym musisz się za tym spoto najeździć a czasem po złożeniu takie autko nękaja choroby wieku dziecieńcego jak ja to nazywam.Wtedy niby autko chodzi ale okazuje sie że efekt nie jest taki jak zamierzany bo np wydajnośc starej pompy paliwa nie jest wystarczająca,albo np: stary układ dolotowy ma za małą średnice i dławi auto albo albo albo........Ale tobie przeszczepik polecam gorąco, masz co trzeba więc korzystaj. Ja mam 1,6 EFI i powiem ci że będziesz z niego zadowolony,do dnia kiedy nie wpadnie ci do głowy RS2000 ale to już zupełnie inna bajka