| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
yogikrakow Omega tzw. C 2.5TD Janów Lubelski / Kraków | 2005-08-04 19:59:03 Witam wszystkich,
Próbowałem pogrzebać na forum, ale jeszcze takiego wątku nie widziałem. Wiem, że lato w pełni, ale moje pytanie jest następujące: jak Omcia zachowuje się zimą? Pytam o to, bo czasem gdy popada, to są kłopoty z podjechaniem na krawążnik, wycofaniem z grzązkiego gruntu. Mozy dużo, ale koła kręcą się w miejscu. Opony z tyłu mam nie najlepsze, ale złe też nie są (Michelin Pilot Primacy). Czy Omega ma nie za ciekawy rozkłąd masy? Czy na zimę szykować trochę złomu do bagażnika? Napiszcie jak się zachowywały wasze bestie, bo ja dość krótko użytkuję ten wozik. Z góry dzięki za pozdrowienia PS. Jeśli w przeszłości było to poruszane, a ja tego nie znalazłem, to proszę - nie linczujcie mnie |
kuba LOB WETERAN A Zawieje i nie zamiecie | 2005-08-04 21:05:46
Najgorszy z możliwych
Silnik z przodu a napęd na tył a co za tym idzie, bączki wychodzą więcej niż elegancko
Na zimę szykuj dwa worki piasku po 50 kg na każde tylne koło
A tak na poważnie. Założysz dobre (duuuuuuużo bieżnika, najlepiej nówki lub prawie nówki) zimówki i będziesz mile zaskoczony. Mimo lekkości napędzanego tyłu naprawdę da się tym autem jezdzi |
Vino LOB SYMPATYK M5 Warszawa | 2005-08-04 21:12:21 A to ciekawe co piszesz.
Bo ja jakos nie napotkalem na takie problemy. Zima jezdzilem na zimowkach i zapierdalalem szybicej niz reszta, w pelnym sniegu, bez migania kontrolek trakcji. A na mokrym to normlanie mi sie zachowuje. Wczesniej tez mialem te opony (michelin) i byly calkiem przyzwoite jesli chodzi o mokra nawierzchnie. Moze jakos zle wjezdzasz na te krawezniki
bo wiesz jak ma auto naped na przod to to kolo "wchodzi" na kraweznik, a tu musisz je wepchnac. Jak kraweznik jest wysoki a ty najpierw podjedziesz zatrzymasz sie a potem probujesz pchac to moze tracic przyczepnosc. Moze maly rozped (grrrrrrrr) ![]() |
kuba LOB WETERAN A Zawieje i nie zamiecie | 2005-08-04 21:20:08
Chyba masz do sprzedania koła i szukasz klienta
Yogi! Nie daj się podpuścić Vino |
yogikrakow Omega tzw. C 2.5TD Janów Lubelski / Kraków | 2005-08-04 21:51:34
Tak, to się zgadza. Wiem, że warto z rozpędem, ale wiesz, czasem występuje taka sytuacja, że koło zatrzyma się przy samym krawężniku, i wtedy czasem kiepsko bywa. Ale jak jest możliwość, to w przód i wtył, hop siup i już na krawężniku
Oczywiście, to kwestia przyzwyczajenia.
Co do opon, to również jestem z nich zadowolony. 220 na mokrej nawierzchni i autem nie nosiło. Kupiłem teraz takie na wszytskie koła i z lepszym bieżnikiem no i średnica większa (17 zamiast 16). A co do worków 2x50 kg to pomyślimy Czasami i to pomaga
Dzięki wszystkim za odpowiedzi Pozdrawiam |
fomin LOB MEMBER saab sie przekręcił :) cip cip | 2005-08-04 22:37:28 jak to mówią ....
nie ważna jest długość przyrodzenia a technika pierd.....
ja ma całe 135 koni w kombi bo jeden uciekł i opony z tyłu to gnojorzuty ale zimówki
ważna jest technika jazdy nie sztuka zapie.... sztuka nikogo nie zabić ,po co jechać 80 po lodzie .. jak pojedziesz 50 to przynajmniej przeżyjesz
pozdro.ale fakt... 100 kilo w bagażniku sie nada |
DrA eS ... | 2005-08-04 22:58:41
A do czego sie nada ?? |
Vino LOB SYMPATYK M5 Warszawa | 2005-08-04 23:33:43 Moze zeby lepiej dupa nosilo ? |
MarekV6 LOB NET MEMBER Oma + Hornet :-) Poznań / Solingen | 2005-08-05 00:03:20 o widzę,że wszyscy są zadowoleni z tylnego napędu zimą
bo i można się wspaniale pobawić
ale już pare razy nie mogłem spod świateł ruszyć,a zwłaszcza jak stoje na światłach pod górke wtedy marzę o 4x4 albo chociaż o napędzie na przód |
Vino LOB SYMPATYK M5 Warszawa | 2005-08-05 13:57:29
A na jakich oponach ? |
MarekV6 LOB NET MEMBER Oma + Hornet :-) Poznań / Solingen | 2005-08-05 17:32:45
zimówki Michelin Alpin |
seweryn80 LOB MEMBER Opel Omega B 2,5 v6 Będzin | 2005-08-05 19:27:49 Ale wy marudzicie, po co 100 kg piachu wystarczy pełny bak paliwa i np gazu jak ktos ma nie piach wozić za darmo nie będzie jeździł.
Ja mieszkam prawie w górach tj. na wsi gdzie jest duża różnica poziomów miedzy jedną a drugą drogą, czyli ta co na niej mieszkam i z wjazdem nie mam problemu a kupiłem jakieś bieżnikowane nowe 14`` 185/70 opony a jak się nie uda za pierwszym razem to jazda drugi aż do skutku i to chodzi o tą technike wjechania. Jeśli chodzi o drifty to też cienko się robi za bardzo przód wynosi ciekawe, dlaczego amorki, za wysoko stoi czy cuś innego. |
Vino LOB SYMPATYK M5 Warszawa | 2005-08-05 20:18:56 Fajne masz cycki seweryn ![]() |
seweryn80 LOB MEMBER Opel Omega B 2,5 v6 Będzin | 2005-08-05 21:26:16 wiem, ale to mojej dziewczyny piersi a nie cycki ale ty wulgarny jestes vino.
Ten przód to nawet na suchej nawierzchni w lato wyjeżdza co widać na filmie z lob x a zimą to nie wiem ale chyba na łańcuchach nie wyjedzie albo kolcach a nie dobre opony. |
seweryn80 LOB MEMBER Opel Omega B 2,5 v6 Będzin | 2005-08-05 23:19:27 Oma jest bardzo ciężka i to ma taki wpływ na prowadzenie się na letnich oponach w zimę a zresztą kiedyś ludzie jeździli tylko na letnich żukami nyskami i było dobrze to teraz mamy takie dogodności jak opony zimowe do wyboru do koloru. A my tak nie mażmy o zimie bo na pewno nadejdzie a na razie mamy Lato. A co by tu zrobić z wyjeżdżaniem obniżyć przód i tył nowe amorki jakieś sportowe z regulacją ale obniżać przez sprężyny sportowe żółte albo czerwone jakiś tam firm a nie obcinanie ich i podkładanie gum od malucha za 4,50 lub kupić lambo i inne wynalazki to powinno pomóc.
A to nie moja laska to kolegi |
DrA eS ... | 2005-08-06 00:30:18
A jak mam sportowe czarne jakies tam firmy to nie dobre one sa ?? |