MotoNews.pl
2 Wskazówka temp. chyba zwariowała- dlaczego? (10505/5) - NT
  

Wskazówka temp. chyba zwariowała- dlaczego?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam.
Od wczoraj mam dziwna sytuacje z moja wskazówką.Odpalam rano i powoli się silnik nagrzewa.Temp. około 60 stopni i zaczyna leciec ciepło z dmuchawy, temperatura wzrasta do 80 i nagle leci tylko zimno.Momentalnie wskazówka pokazuje 95 stopni i jest zimno, nagle wskazówka opada do 80 i pojawia sie ciepło.Jak jade dalej to juz jest wszystko w porządku.
Nadmienie ze termostat załozyłem nowy jakieś 3 miesiace temu.
Co może być skutkiem takiego zachowania mojej wskazówki i mojego ogrzewania.

P ozdrówka.
  
 
Termostat
  
 
A u mnie opadła zupełnie...chyba czas zmienic deche na okragle zegarki...a moze sprawdzic cos innego???Wszystko było OK az tu nagle opadła i sie wiecej nie podniosła.Wiagra tyz nie pomogła!!!
  
 
po prostu zapowietrzony układ chłodniczy
trzeba odpowietrzyć
i po kłopocie
a i trzeba zrobić to jak najszybciej bo inaczej moze uszczelke coś trafić
  
 
Danielek77 - a nie spadł Ci kabelek z czujnika wskaźnika temperatury płynu? Konektor jest w takiej fajnej gumie, że mógł sie wysunąc z gniazda, a na oko dalej wygląda na podłączony prawidłowo. Ewentualnie sam kabel mógł się gdzieś przetrzeć.
  
 
zapowietrzony układ chłodzący.
W przypadku mi znanym takie objawy występowały ja padła uszczelka pod głowicą i w układ chodniczy były przedmuchy spalin, a płynu nie ubywało. Ale to tylko takie moje spostrzeżenia i wcale tak nie musi być u ciebie szczegulnie że masz stary układ chlodzący który trudniej się odpowietrza (brak zbiorniczka przelotowego)
  
 
witam mam problem z temperaturka w aucie....termostat byl wymieniany(na taki co mial wczesnie wlaczac wiatrak), a mimo tego wlacza sie wentylator tak mniej wiecej jak przekroczy 90C o grubosc moze 2 wskazowki....wczesniej walczal mi sie tak przy 90C...mechanik mowi ze jest to bezpieczne dla Rovera ale slyszalem tyle opinii ze uszczelki sa salbe wiec chcialbym wiedziec czy przekroczenie 90C jest dla silniczka bezpieczne?

[ wiadomość edytowana przez: Andreus dnia 2004-07-11 00:23:00 ]
  
 
Siemanko ja też mam roverka i temperatura powyżej 90 stopni wcale nie jest niebezpioeczna dla tego silnika u mnie nieraz ją przekroczyło a mam przejechane już 150 tys. km a uszczelki są słabe swoją drogą niebezpieczna temperatura występuje wówczas (tak mi się wydaje) gdy preroczy 90 stopni i utrzymuje się przez dłuższy czas.
A tak swoją drogą wymiana termostatu nic nie daje jak już to wymień sobie czujnik który załącza wentylator na taki żeby się załączał przy niższej temperaturze(u mnie załącza się przy 92' a wyłącza przy 82' - standartowo jak dobrze pamiętam to było 98' i 88') i załóż sobie dwa wentylatorki na chłodnice ja tak mam i jest gitt.I to by było na tyle
Pozdrowionka
  
 
Małe pytanko, na ilu stopniach utrzymuje wam sie temperatura wskazywana przez licznik tak mnie wiecej, u mnie ciut powyżej 90 stopni co jest dośc niepokojace bo potrafi sie tak długo utrzymywac i jeden wiatrak nie pomaga wiec załączam drugi i wtedy jest ok, ale czy to normalne, po zatrzymaniu sie po takiej jeździe wiatrak potrafi kręcić nawet ponad minute i dopiero się wyłącza, czy to wina czujnika temperatury na obudowie termostatu, czy któregoś na chłodnicy.
  
 
Mebig mam tak samo i chyba tak te poldki już tak mają
  
 
Cytat:
2004-07-11 09:27:23, -DLUGI- pisze:
Mebig mam tak samo i chyba tak te poldki już tak mają


Tak musi byc - silnik nie pracuje wiec pompa wody tez sie nie kreci i schlodzona woda nie idzie do silnika tak szybko jak przy pracujacym silniku.
  
 
Cytat:
2004-07-11 01:34:33, sebam10 pisze:
Siemanko ja też mam roverka i temperatura powyżej 90 stopni wcale nie jest niebezpioeczna dla tego silnika u mnie nieraz ją przekroczyło a mam przejechane już 150 tys. km a uszczelki są słabe swoją drogą niebezpieczna temperatura występuje wówczas (tak mi się wydaje) gdy preroczy 90 stopni i utrzymuje się przez dłuższy czas.
A tak swoją drogą wymiana termostatu nic nie daje jak już to wymień sobie czujnik który załącza wentylator na taki żeby się załączał przy niższej temperaturze(u mnie załącza się przy 92' a wyłącza przy 82' - standartowo jak dobrze pamiętam to było 98' i 88') i załóż sobie dwa wentylatorki na chłodnice ja tak mam i jest gitt.I to by było na tyle
Pozdrowionka


hmmm...faktycznie pewnie to ten czujnik...kiedys przy 90C to jzu wiatrak pracowal. Dzieki za odpwowiedz przynajmniej wiem ze ten tydzien powinien przejezadzic tak jak jestaaa...jeszcze mam pytanko mowsz ze przejechales 150tys....mozesz mi powiedziec co jzu wymieniales w silniczku bo kce sprawdzic czy to norlane(u mnie czujnik polozenia walu, alternator, sonda lambda) a licznik wskazuje 102tys(nie wiem na ile to prawda)
  
 
Siemanko mam takie małe pytanko . Czy czujniki temperatury w Poldkach zmieniły się koło '93? W moim starszym jest czujnik na klucz 19, w nowszym mam na 21 chyba i zastanawiam się czy różnią się tylko tym czy mają może inną charakterystyke? Tożsamo pytanie tyczy się włącznika wentylatora chłodnicy, z tym że tam nie sprawdzałem jeszcze na jaki klucz są . Już pomysłów powoli nie mam - wyjąlem termostat, a auto i tak moment łapie temperature i trzyma już w prawdzie nie ~110st ale jakieś 100-105 . Przy baaardzo spokojnej jeździe na trasie trzyma 90st i wtedy wody nie ubywa (w każdym razie niewiele). Jak sie grzeje to woda oczywiscie wyparowuje sobie. Do tej pory wszystko szło do wyrównawczego, ale ostatnio coś nie moge namierzyć tego co z układu ucieka . Spróbuje jeszcze wentylator na krótko spiąć i jak to nie da efektu to chyba zmienie zawód na ogrodnika .
  
 
to Ty nie jesteś ogrodnikiem
  
 
Nooo, Twoje wskazówki okazały się nieocenione w rozwiązaniu mojego problemu - masz dużego browara na zlocie...
Albo lepiej na spocie grill'owym .
  
 
Cytat:
2005-08-02 19:29:12, Race_D pisze:
Siemanko mam takie małe pytanko . Czy czujniki temperatury w Poldkach zmieniły się koło '93? W moim starszym jest czujnik na klucz 19, w nowszym mam na 21 chyba i zastanawiam się czy różnią się tylko tym czy mają może inną charakterystyke? Tożsamo pytanie tyczy się włącznika wentylatora chłodnicy, z tym że tam nie sprawdzałem jeszcze na jaki klucz są . (...)


Po chwili zastanowienia włącznik wenta raczej jest w oby taki sam . Co nie zmienia faktu, że nadal nie wiem czy czujnik temp. z nowego będzie dobrze pokazywał na starych wskaźnikach - może mnie ktoś upewnić zanim zaczne demolke?