Wymiana osłony przegubu-seger

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Jakie szczypce do segera? wewnetrzne czy zewnętrzne,czy wie ktoś jak tam jest założony ten pierścień zabezpieczający?
Mam się dzisiaj za to zabrać a nie wiem za bardzo co zakupić, wymieniałem kiedyś w Brawie i kombinowałem z tym pierścionkiem..
  
 
Witam
Ja wymieniałem gumową osłonę przegubu w Escorcie 99. Za drugim razem to będzie łatwo.
Jak zsuniesz szerszą część gumy to usuń smar, obracaj kołem aż znajdziesz "wycięcie" - tylko w jednym miejscu dostaniesz się do pierścienia. Pierścień u mnie nie miał oczek na szczypce. Potrzebne są szczypce rozciągające. Ja swoje spiłowałem na płasko i jeszcze trochę podklepałem. Jedną ręką rozciągałem pierścień a drugą pchnąłem półoś w kierunku skrzyni. W książce wydawnictwa WKiŁ piszą aby odpiąć końcówkę drążka kierowniczego - nie potrzeba. Musisz odkręcić dolny sworzeń wahacza.
pozdrawiam
Arturek
P.S. książkę WKiŁ możesz pobrać tutaj.

kliknij aby pobrać plik

UWAGA: Strona friko ma limit pobierania. Jeśli limit zostanie przekroczony to strona jest blokowana przez ONET.
  
 
Jesteś pewien że to seeger? Zewnętrzny wygląda tak:

a jak robiłem w Passacie był zupełnie inny pierścień. Nie wiem jak jest w fordzie bo jeszcze tam nie zaglądałem Jeżeli seeger ma przyjść na wałek zo jest zewnętrzny i szczypce też do zewnętrznych. Wewnętrzny przychodzi w tuleje i przeważnie zabezpiecza łożysko.
Pozdro
  
 
Pozwole się podłączyć pod wątek.
Orginalna osłona przegubu to ok. 60-70 zł a mam do wymiany dwie i narazie nie mam kasy. A co sądzicie o osłonach firmy GOMET, za ok 17 zł/szt.
  
 


To niemieckie KNIPEX-y a pierścień chyba wygląda tk :

  
 
No dobra, jestem już po wymianie udokumentowanej zdjęciami
( może wsadzić by to po obrobieniu w dziale porady?)
jakoś poszło nawet bez większych problemów...
Dzięki za informacje dobre ludziska!!
  
 
Cytat:
2005-08-12 11:48:19, jerico pisze:
Pozwole się podłączyć pod wątek. Orginalna osłona przegubu to ok. 60-70 zł a mam do wymiany dwie i narazie nie mam kasy. A co sądzicie o osłonach firmy GOMET, za ok 17 zł/szt.



Każda pasująca osłona będzie dobra. Jak porządnie złożysz, wytrzyma tyle co oryginał.
  
 
Wymieniłem i owszem ale teraz dochodzi do mych uszu jakiś dziwny dźwięk podobny do pstykania podczas jazdy, i to na wprost!
mozliwe że coś popieprzyłem składając?
  
 
Opaska może ocierać o zwrotnicę.
  
 
Niestety to by było zbyt piekne sprawdzałem, fakt że jeździłem dosyć długo z rozwaloną gumą ale było cichutko dopiero po wymianie gumy i smaru takie jaja...
  
 
Podnieś autko, złap za półośkę i poruszaj kołem, jeśli masz luz to wyczujesz.
  
 
zrobię tak ale później(garaż 500m), możliwe jest że z cichego przegubu zmienił się w słyszalny przez to że ma inny smar?
  
 
Przypomniałem sobie jak montowałem że ta półośka to tak chodziła na zewnątrz jakby wypadła z zabezpieczenia w wewnętrznym przegubie... może to być tym spowodowane?
  
 
Aaa... to nie poczęstowałeś z kopa przed montażem? Naturalnie żartuję, ale rzeczywiście może to wywoływać taki objaw.
  
 
Boże dzięki ci za to że istnieje ktoś taki jak Wilk!!!
ludzi na forum od hu.. a nikt sie nie odezwie tylko poczciwy prezes!
Dzięki za informacje obyś był zawsze dostępny na forum... (pobożne życzenie klubowicza z problemami technicznymi)
  
 
Cytat:
2005-08-13 11:53:08, RGS pisze:
Boże dzięki ci za to że istnieje ktoś taki jak Wilk!!! ludzi na forum od hu.. a nikt sie nie odezwie tylko poczciwy prezes! Dzięki za informacje obyś był zawsze dostępny na forum... (pobożne życzenie klubowicza z problemami technicznymi)



Nie zarzekaj się, bo jeszcze możesz miec mnie dosyć
  
 
Nie ma obaw! na essiego można liczyć zawsze się coś spsuje
  
 
A kto głupi jest...
guma była zbyt ciasno(mniejsza opaska zbyt blisko przegubu) zamontowana + opaska zaciskowa skręcana wydawały jakieś cichutkie kretyńskie dźwięki..
Teraz poprawione i wszystko OK
  
 
Kwestia wprawy. Nawet nie wyobrażasz sobie jak pierwszą w życiu uszczelkę pod miskę założyłem...