Obrotomierz na 3000

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Właśnie i mnie to spotkało Obrotomierz po uruchomieniu samochodu pozostaje w okolicach 3000 obrotów. Po kilku kilometrach zaczyna działać normalnie i tak do kolejnego uruchomienia.

Przeglądając archiwum widziałem, że to dość często spotykany problem, ale nie znalazłem nigdzie odpowiedzi jak sobie z tym poradziliście.

Przejrzałem i trochę przeczyściłem złącza w okolicy EDIS-u, ale to nie pomogło.

Może ktoś kto miał podobny problem coś podpowie?

Samochóð to MK5 benzyna.
  
 
mam ten sam problem, na dodatek moje obroty po czasie spadaja tak,ze silnik gasnie, odwiedziłam serwis i na komputerze wykazało , ze sonda lambda-ha, niemały wydatek oryginał ok 500 zyli z wymiana, a podróbka ok 300 zyli
  
 
Tez mialem cos takiego. pomogla wymiana silniczka krokowego. Kupilem na szrocie za 40 zeta (w sklepie forda gosc powiedzial mi 900!!!). prawdopodobnie to bedzie to
  
 
Ale u mnie silnik pracuje dobrze, tylko obrotomierz źle wskazuje.
  
 
podłącze sie do posta...u mnie obrotomierz nie pokazuje wlasiwej wartości...zaniża np. cisne do końca obrotow, a na obotomierzu 3000...
co to moze być...?
  
 
Najprawdopodobniej silniczek krokowy do przeczyszczenia albo do wymiany. U mnie było to samo i po przeczyszczeniu jest OK.
  
 
W "Auto Swiat 7/05" piszą:
"Silnik 1.6 16V jest trwały i mało awaryjny, ale ma jedną przypadłość - nietrwały elektrozawór wolnych obrotów. Gdy na biegu jałowym wał korbowy kręci się z prędkością około 2500 obr./min, konieczna jest zazwyczaj wymiana zaworu, jako że czyszczenie pomaga na bardzo krótko albo wcale. A koszt jego niemały wynosi 532zł"

Chyba tu wszystko jest zawarte
Pozdrawiam
  
 
Miałem dokładnie taki sam problem. Chciałem wymieniać krokowy ale dałem sobie na wstrzymanie i rozpiąłem złącze od krokowca do czegoś tam, wyczysciłem, wytarłem, wydmuchałem i jak narazie obroty wskazuje OK. Silnik nie wyje. A już myslałem, że mnie trafi jak podążałem przez miasto na II biegu 50 km/h i nic nie mogłem zrobić. Spróbuj to zrobić, nie jestem fachowcem, ale u mnie zadziałało. Może wzbudzę ta "radą" lawinę odpowiedzi w tonie - bzdury, brednie, gusła - ale niech tam...
  
 
Jak widac uzyskanie czasem cennej uwagi na forum bywa niemozliwe.
Ludzie. Czytajcie ze zrozumieniem
chodzi tu o zle wskazujacy obrotomierz a nie zle pracujacy silnik.

Do autora postu. moze padl filtr obrotomierza (okolice cewki) badz moze jakis opornik na folii przy zegarach.


Liked: nikt nie majstrowal przy zegarach? na wolnych pokazuje ~1k ? np. podpinajac obrotek od mondeo uzyskamy wskazania dobre ale do "duzej" tarczy (jak w mk7) wolne beda sie zgadzac ale przy obrotach silnika 5k rpm braknie nam skali na zegarze
  
 
hehehe dobre z tymi odpowiedziami ja nie mam czasu podjechać ze swoim u mnie w ogóle nie działa obrotek - lipa bo jade i zero wskazuje;;;
u kolegi w mondeo 1.8 TD jak jade to wkazuje 2 tys dasz w pizd........e i spada do zera ))
  
 
sprawdz mase za deska rozdzielcza.
  
 
Fixed. Był padnięty obrotomierz. Dzisiaj kupiłem zegary z rocznika 92, tylko z innego silnika (prawdopodbnie 1.6). Obrotomierze różnią się tylko oporami R7 i R8 (ten drugi to potencjometr). Po przełożeniu wyżej wymienionych z mojego starego obrotka wszystko działa.