MotoNews.pl
  

WITAJCIE - DŁUGO MNIE NIE BYŁO :(

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witajcie, długo mnie nie było, niestety Espero sprzedane za gorsze niestety az sie serce "krajało" cieżko było no ale progi i dolne drzwi rdzewiały no i mał 10 lat - Trudno Była to fajna bryka - Właściwie super bryka nie warta sprzedazy za 4k ale trudno...

Teraz mam nubire i mam głosno i zimno w samochodzie,
zmieniłem termostat i okazało sie ze nadal wskaznik nie dochodzi do pionu...

No to tyle... a co u Was słychac?

Pozdrawiam
FGM
  
 
Cytat:
2006-01-20 19:00:43, FGM2 pisze:
Witajcie, długo mnie nie było, niestety Espero sprzedane za gorsze niestety az sie serce "krajało" cieżko było no ale progi i dolne drzwi rdzewiały no i mał 10 lat - Trudno Była to fajna bryka - Właściwie super bryka nie warta sprzedazy za 4k ale trudno... Teraz mam nubire i mam głosno i zimno w samochodzie, zmieniłem termostat i okazało sie ze nadal wskaznik nie dochodzi do pionu... No to tyle... a co u Was słychac? Pozdrawiam FGM




Witaj

jaką masz nubirę??

jeżeli 2.0 to wskaźnik przynajmniej u mnie nie przekroczył nigdy połowy skali... zatrzymuje się zawsze kawałek przed....

i fakt agrzewa się wolniej od esperaka

pozdro
  
 
Niestety 1,6

I mam tak ze jak jade to nawet czasami spada to tej pierwszej kreski (kat: 45*).

Tez tak masz?
  
 
Cytat:
2006-01-20 19:17:18, FGM2 pisze:
Niestety 1,6 I mam tak ze jak jade to nawet czasami spada to tej pierwszej kreski (kat: 45*). Tez tak masz?



nigdy nie spada... jak już się podniesie ( co wcale nie następuje tak szybko ) to zostaje w tym miejscu i nie spada...

w przeciwieństwie do espero.... w którym temperaturka sobie skacze


jakbyś chciał więcej porad kierowców nubir to zapraszam na forum... wiem ze kiedyś był temat o termostatach.. ale nie wiem czy po czyszczeniu bazy forum coś z niego jeszcze zostało

link do strony

pozdro
  
 
Dzieki szukalem i szukalem fajnego forum Nubiry ale to Co bylo z Espero na tym forum to pierwsz klasa te nasze forum to klasyka...

A ty masz Gaz? Jaki masz termostat oblany plstikiem? Czy masz osloniety grill?
  
 
Cytat:
2006-01-20 19:25:37, FGM2 pisze:
Dzieki szukalem i szukalem fajnego forum Nubiry ale to Co bylo z Espero na tym forum to pierwsz klasa te nasze forum to klasyka... A ty masz Gaz? Jaki masz termostat oblany plstikiem? Czy masz osloniety grill?



hehe fakt... forum nubiry to trochę inna bajka.. ale też jest przyjemnie

nie mam gazu, a termostat mam od nowości nie zmieniany (nu I z 99r)

na grillu mam taką osłonkę:

  
 
Ok - no właśnie słuchaj mi spada moze dlatego ze mam gaz, kiedys jak wymienialem termostat w espero to koles mi dal ten o podwyzszonej temperaturze bo Gaz podobno cos zabiera (...) i lepeij jest miec ten wyzszy.

Teraz mam oryginalny wiec nic nie zrobie bo wlasciwie wymienilem stary sprawny na nowy sprawny i mam dwa . No ale skad maialem wiedziec ze to tak zimno w nubirach jest, ja to do Lexusa(Espero) przyzywyczajony jestem .

OK teraz mi powiedz co i jak z ta oslna, zawsze na forum uwazalismy ze te oslony to badziew (nie chodzi o estetyke tylko, o to ze jak fabryka zrobila samochod to tak ma byc i juz, jakby oslony maly byc to by zrobili...

I teraz mam pytanie, czy nic Ci sie nie pierdzieli w zwiazku z ta oslona? Czy bezpiecznie mozna z nia jezdzic, bo ja bede musial cos takiego kupic. Jade do Austii przez Niemcy i po autostradzie jak bede jechal szybko (mam nadzieje) to mi ten silnik zamarznie wiec cos takie sobie sprawie albo od srodka zamontuje jakis plstik,
powiedz czy mailes jakies problemy z tym i od kiedy to masz? Ta oslone oczywiscie!!
  
 
Cytat:
2006-01-20 19:38:05, FGM2 pisze:
Ok - no właśnie słuchaj mi spada moze dlatego ze mam gaz, kiedys jak wymienialem termostat w espero to koles mi dal ten o podwyzszonej temperaturze bo Gaz podobno cos zabiera (...) i lepeij jest miec ten wyzszy. Teraz mam oryginalny wiec nic nie zrobie bo wlasciwie wymienilem stary sprawny na nowy sprawny i mam dwa . No ale skad maialem wiedziec ze to tak zimno w nubirach jest, ja to do Lexusa(Espero) przyzywyczajony jestem . OK teraz mi powiedz co i jak z ta oslna, zawsze na forum uwazalismy ze te oslony to badziew (nie chodzi o estetyke tylko, o to ze jak fabryka zrobila samochod to tak ma byc i juz, jakby oslony maly byc to by zrobili... I teraz mam pytanie, czy nic Ci sie nie pierdzieli w zwiazku z ta oslona? Czy bezpiecznie mozna z nia jezdzic, bo ja bede musial cos takiego kupic. Jade do Austii przez Niemcy i po autostradzie jak bede jechal szybko (mam nadzieje) to mi ten silnik zamarznie wiec cos takie sobie sprawie albo od srodka zamontuje jakis plstik, powiedz czy mailes jakies problemy z tym i od kiedy to masz? Ta oslone oczywiscie!!




a wiec tak.. w nubirze nie jest zimno

po prostu dłużej się nagrzewa od esperaka.. jak się już nagrzeje to jest ciepluteńko

nie mam gazu....

co do osłony... to jest szansa, ze coś daje jak jedziesz w trasie.. zrobiłem z nią nie wiem ale podejrzewam, że koło 100kkm na pewno..... nic mi się nie stało z powodu niej

nubira ma w zderzaku większe wloty niż ten grill więc spoko nie zaszkodzi jej to.... a taka osłona byłaby chyba nawet pod zderzak lepsza... (nawet jakby pół wlotu zasłaniała to byłoby już coś...

ale chyba nikt takich do nubiry nie robi...(są do lanosa)

więc możliwe że nie jest wskazany montaż czegoś takiego do nuby....

w każdym bądź razie koszt mojej osłonki to 30 zł.... w sumie niewielki.... a możliwe że coś daje... (nie mierzyłem czasu nagrzewania sie auta z nią i bez niej )
  
 
FGM gdzieś ty był jak ciebie nie było ??
 
 
znalazłem aktualny wątek o termostatach

klikkkkkkk
  
 
Cytat:
2006-01-20 20:43:21, Norbi69 pisze:
FGM gdzieś ty był jak ciebie nie było ??



Cały czas w Polsce, tylko było duzo pracy i tak jakos sie zeszlo...
Teraz bede sie chyba pojawial chociaz mam w planie wyjazd za pare dni ale od polowy lutego to juz powinnienem byc .


A własnie Wiece cos o tych srodkach do benzyny STP do czyszczenia wtryskiwaczy, jeden mam przytkany i tak troche nie rowno chodzi na benzynie (je jedzie i to nawet dobrze), Bede jechal w trase do Austrii i sie zastanawiam czy lepeij zostawic tak jak jest, czy wlac ten plyn. Sam nie wiem...
  
 
Cytat:
2006-01-20 21:39:43, FGM2 pisze:
Cały czas w Polsce, tylko było duzo pracy i tak jakos sie zeszlo... Teraz bede sie chyba pojawial chociaz mam w planie wyjazd za pare dni ale od polowy lutego to juz powinnienem byc . A własnie Wiece cos o tych srodkach do benzyny STP do czyszczenia wtryskiwaczy, jeden mam przytkany i tak troche nie rowno chodzi na benzynie (je jedzie i to nawet dobrze), Bede jechal w trase do Austrii i sie zastanawiam czy lepeij zostawic tak jak jest, czy wlac ten plyn. Sam nie wiem...



na forum nubiry wlewali takie coś parę razy.... musisz tylko wyjeździć np cały bak na beznzynce.. ale tak zeby autko dotało trochę w d..pę
ponoć pomaga

BTW kolejny link do termostatu klikkkkk
  
 
Cytat:
2006-01-20 20:49:56, Kolber7 pisze:
znalazłem aktualny wątek o termostatach klikkkkkkk



Czytałem dzieki, sam nie wiem moze tez cos od spodu wstawie i przykrece - cos pomysle no bo w trase to chyba warto - na miasto to raczej bym nie zakladal ale w trase to chyba warto...

Piszesz ze w nubrze nie jest zimno, kurcze mi tylko grzeje jako tako jak mam na fulll przekrecona gałkę z temperaturą, jak tylko zejde z gałką lentymetr w doł to juz prawie zimne powietrze wieje z kratek.

A i jak włacze nawiew tylko na szybe to po nogach wali zimne powietrze.... Tez masz tak?
  
 
Cytat:
2006-01-20 21:44:12, FGM2 pisze:
Czytałem dzieki, sam nie wiem moze tez cos od spodu wstawie i przykrece - cos pomysle no bo w trase to chyba warto - na miasto to raczej bym nie zakladal ale w trase to chyba warto... Piszesz ze w nubrze nie jest zimno, kurcze mi tylko grzeje jako tako jak mam na fulll przekrecona gałkę z temperaturą, jak tylko zejde z gałką lentymetr w doł to juz prawie zimne powietrze wieje z kratek. A i jak włacze nawiew tylko na szybe to po nogach wali zimne powietrze.... Tez masz tak?




coś ty jak sie nagrzeje to musze ustawić na zmniejsze powietrze bo jest za gorąco...

sptrawdź poziom płynu chłodniczego... bo to moze być przyczyna twojego problemu......
  
 
Cytat:
2006-01-20 22:26:50, Kolber7 pisze:
coś ty jak sie nagrzeje to musze ustawić na zmniejsze powietrze bo jest za gorąco... sptrawdź poziom płynu chłodniczego... bo to moze być przyczyna twojego problemu......



Miałem wymieniany, a ty masz ten termostat oryginalny 87*C?
Czy jakis 92*C.

Ja chyba zamontuje ta oslone, dzisiaj jak jechalem, niby silnik cieply bo przejechalem jakies 15km wyjechalem na wylotowke z Warszawy w kierunku konstancina wiec szybciej pojechalem ale nie jakies tam nie wiadomo ile normalnie ze 100 jechalem to w pewnym momencie mi na benzyne przeskoczyla instalacja (z Gazu) i zapalila sie (Check Engine) na 10 sekund. Czyli wychodzi na to ze plyn byl tak zimny ze zasilanie wrocila na benzyne, ale to plyn maialby okolo 30*C a to raczej nie mozliwe
  
 
Cytat:
2006-01-20 23:00:53, FGM2 pisze:
Miałem wymieniany, a ty masz ten termostat oryginalny 87*C? Czy jakis 92*C. Ja chyba zamontuje ta oslone, dzisiaj jak jechalem, niby silnik cieply bo przejechalem jakies 15km wyjechalem na wylotowke z Warszawy w kierunku konstancina wiec szybciej pojechalem ale nie jakies tam nie wiadomo ile normalnie ze 100 jechalem to w pewnym momencie mi na benzyne przeskoczyla instalacja (z Gazu) i zapalila sie (Check Engine) na 10 sekund. Czyli wychodzi na to ze plyn byl tak zimny ze zasilanie wrocila na benzyne, ale to plyn maialby okolo 30*C a to raczej nie mozliwe



Teściu miał podobnie. Ciekło mu z jednego trójnika. Parownik na chwile zasysał powietrze i były takie jazz'y. Kolber dobrze gada - to problem z wyciekiem pewnie
  
 
Cytat:
2006-01-20 23:00:53, FGM2 pisze:
Miałem wymieniany, a ty masz ten termostat oryginalny 87*C? Czy jakis 92*C. Ja chyba zamontuje ta oslone, dzisiaj jak jechalem, niby silnik cieply bo przejechalem jakies 15km wyjechalem na wylotowke z Warszawy w kierunku konstancina wiec szybciej pojechalem ale nie jakies tam nie wiadomo ile normalnie ze 100 jechalem to w pewnym momencie mi na benzyne przeskoczyla instalacja (z Gazu) i zapalila sie (Check Engine) na 10 sekund. Czyli wychodzi na to ze plyn byl tak zimny ze zasilanie wrocila na benzyne, ale to plyn maialby okolo 30*C a to raczej nie mozliwe



jak juz pisałem mam oryginalny fabryczny termostacik

a z tego co teraz piszesz wynika że masz za mały poziom płynu w układzie chłodzenia... sprawdź sobie to dokładnie


ja dziś przezyłem taką jazdę z esperakiem........ stałem na światłach.. temp na max a z nawiewów leciało zimne powietrze... podjechałem pod uczelnię a w zbiorniczku 1cm poziom płynu....

niestety u mnie cieknie chłodnica..... dołałem ponad litr wody żeby wrócić do domu..... jak silnik ostygł to w zbiorniczku znów płynu na dnie cyli łyknła litr płynu na 35 km ......


rok temu w nubirze... też temperatura nie rosła jak miała rosnąć... ale po dolewce płynu wszystko wróciło do normy..

pozdro
  
 
Cytat:
2006-01-20 23:19:52, Kolber7 pisze:
jak juz pisałem mam oryginalny fabryczny termostacik a z tego co teraz piszesz wynika że masz za mały poziom płynu w układzie chłodzenia... sprawdź sobie to dokładnie ja dziś przezyłem taką jazdę z esperakiem........ stałem na światłach.. temp na max a z nawiewów leciało zimne powietrze... podjechałem pod uczelnię a w zbiorniczku 1cm poziom płynu.... niestety u mnie cieknie chłodnica..... dołałem ponad litr wody żeby wrócić do domu..... jak silnik ostygł to w zbiorniczku znów płynu na dnie cyli łyknła litr płynu na 35 km ...... rok temu w nubirze... też temperatura nie rosła jak miała rosnąć... ale po dolewce płynu wszystko wróciło do normy.. pozdro



No tak tylko ze ja mailem wymieniony termostat i zalany nowym plynem wszystko nowka sztuka, ale nie zaszkodzi sprawdzic, wycieku raczej nie mam bo nie

To w esperkach nagminnie nam znikał płyn i co gorsza nie wiadomo było przez jakie szpary...

Nie mowie ze mam zimno z nawiewow, jak nawiew jest cz czerwonym polu na maksa to wlaczony minimum na 3 biegu to nawet nie jest tak zle, ale juz na 2 biegu to slabo [ przy ustawieniu na SZYBE].

  
 
Cytat:
2006-01-21 00:00:49, FGM2 pisze:
No tak tylko ze ja mailem wymieniony termostat i zalany nowym plynem wszystko nowka sztuka, ale nie zaszkodzi sprawdzic, wycieku raczej nie mam bo nie To w esperkach nagminnie nam znikał płyn i co gorsza nie wiadomo było przez jakie szpary... Nie mowie ze mam zimno z nawiewow, jak nawiew jest cz czerwonym polu na maksa to wlaczony minimum na 3 biegu to nawet nie jest tak zle, ale juz na 2 biegu to slabo [ przy ustawieniu na SZYBE].



a to juz inna sprawa.. mimo wszystko sprawdź pozom płynu.....

co do nadmuchu na szybę i prędkości 2... to przy -20 cudów nie ma..
  
 
Pjechalem sobie na Shella dotankowac trocje V-Powera co by mi ta woda ktora pewnie mam w baku tak szybko nie zamarzla

Nie sprawdzlaem plynu bo bylo za zimno i nie chcialo mi sie maski otwierac, ale jutro sparwdze.

Ok mam jeszcze jedno pytanie, co sadzicie o dodatkach do paliwa firmy STP, przytkany mam jeden wtryskiwacz bo na gazie caly czas i podobno ma pomoc czarny STP do wtryskiwaczy i teraz sie zastanawiam czy warto to wlac czy cos sie moze od tego zrabac? Czy najwyzej nie pomoze...

Czy sa jakies skutki uboczne? Jak wspominalem jade do Austrii wprawdzie przez niemcy i dojade na gazie ale jak jakas stacja bedzie nie czynna to bede jechal na benzynie i tak sie zastanawiam czy lepiej zosatawic tak jak jest bo jedzie na benzynie tylko troche w niskich obrotach drga, ale ogolnie nie jest zle i sie zstanawiam czy ruszac to czy olac...