Kody usterek

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
gdzie znajde kody usterek s-ka,opisi podlaczenieX i Y ?
  
 
Fajnie zdałeś tytuł wątku... się mi to upodobało
więc sru

ABS pinów A i K w złączu diagnostycznym

12 - Rozpoczęcie procedury odczytu pamięci usterek / Brak błędów
16 - Zawór elektromagnetyczny przedniego lewego obwodu hamulca - uszkodzenie zaworu
17 - Zawór elektromagnetyczny przedniego prawego obwodu hamulca - uszkodzenie zaworu
18 - Zawór elektromagnetyczny tylnego obwodu hamulca - uszkodzenie zaworu
19 - Przekaźnik zaworu - napięcie zasilania<5V w czasie>20ms
25 - Prędkość kół zębatych - nieodpowiednia ilość zębów lub wymiar koła
35 - Przekaźnik pompy - uszkodzony przekaźnik lub obwód przekaźnika
37 - Włącznik świateł STOP - uszkodzenie włącznika lub w obwodzie włącznika
39 - Czujnik przedniego lewego koła - brak lub słaby impuls z czujnika
41 - Czujnik przedniego lewego koła - uszkodzony czujnik lub obwód czujnika
42 - Czujnik przedniego prawego koła - brak lub słaby impuls z czujnika
43 - Czujnik przedniego prawego koła - uszkodzony czujnik lub obwód czujnika
44 - Czujnik tylnego lewego koła - brak lub słaby impuls z czujnika
45 - Czujnik tylnego lewego koła - uszkodzony czujnik lub obwód czujnika
46 - Czujnik tylnego prawego koła - brak lub słaby sygnał z czujnika
47 - Czujnik tylnego prawego koła - uszkodzony czujnik lub obwód czujnika
48 - Zasilanie pojazdu - napięcie zasilania niższe niż 9,4V

Układ MULTEC firmy Delco-Remy
Kod Znaczenie
12 Rozpoczęcie procedury odczytu pamięci usterek
13 Sonda lambda - brak sygnału
14 Czujnik temperatury cieczy chłodzącej - zbyt niskie napięcie
15 Czujnik temperatury cieczy chłodzącej - zbyt wysokie napięcie
16 Czujnik spalania stukowego
17 Wtryskiwacz
18 System regulacji spalania stukowego
19 Czujnik położenia i prędkości obrotowej - błędny sygnał
21 Czujnik położenia przepustnicy - zbyt wysokie napięcie
22 Czujnik położenia przepustnicy - zbyt niskie napięcie
24 Czujnik przebytej drogi - brak impulsów
25 Wtryskiwacz - zbyt wysokie napięcie
29 Przekaźnik pompy paliwa - zbyt niskie napięcie
32 Przekaźnik pompy paliwa - zbyt wysokie napięcie
33 Czujnik ciśnienia w kolektorze - zbyt wysokie napięcie
34 Czujnik ciśnienia w kolektorze - zbyt niskie napięcie
35 Silnik krokowy - niewłaściwa liczba kroków
41 Przewód EST-B (2/3) - zbyt wysokie napięcie
42 Przewód EST-A (1/4) - zbyt wysokie napięcie (w przypadku silników X16SZ/X16XEL)
lub brak impulsów z układu zapłonowego (w przypadku pozostałych silników)
43 Układ recyrkulacji spalin
44 Sonda lambda - uboga mieszanka
45 Sonda lambda - bogata mieszanka
47 Zawór recyrkulacji spalin
49 Akumulator - zbyt wysokie napięcie
51 Uszkodzona pamięć urządzenia sterującego
52 Przekaźnik dopływu powietrza dodatkowego - zbyt niskie napięcie
53 Przekaźnik dopływu powietrza dodatkowego - zbyt wysokie napięcie
61 Elektrozawór odprowadzania par paliwa - zbyt niskie napięcie
62 Elektrozawór odprowadzania par paliwa - zbyt wysokie napięcie
63 Przewód EST-B (2/3) - zbyt niskie napięcie
64 Przewód EST-A (1/4) - zbyt niskie napięcie
69 Czujnik temperatury powietrza - zbyt niskie napięcie
71 Czujnik temperatury powietrza - zbyt wysokie napięcie
75 Kontrola momentu obrotowego - zbyt niskie napięcie
76 Kontrola momentu obrotowego - zbyt wysokie napięcie
81 Wtryskiwacz - zbyt wysokie napięcie
93 Moduł sterujący QUAD



Dla układów Motronic firmy Bosch część kodów jest wspólna, a część różna dla różnych wersji wtrysku.
Kody wspólne dla układów MOTRONIC M1.5.2 i M2.5
Kod Znaczenie
12 Rozpoczęcie procedury odczytu pamięci usterek
14 Czujnik temperatury cieczy chłodzącej - zbyt niskie napięcie
15 Czujnik temperatury cieczy chłodzącej - zbyt wysokie napięcie
31 Czujnik indukcyjny - brak sygnału o prędkości obrotowej (tylko przy włączonym zapłonie)
48 Zbyt niskie napięcie zasilania
49 Zbyt wysokie napięcie zasilania
52 Stopień wyjściowy lapmki kontrolnej silnika - zbyt wysokie napięcie
53 Stopień wyjściowy przekaźnika pompy - zbyt niskie napięcie
54 Stopień wyjściowy przekaźnika pompy - zbyt wysokie napięcie
55 Uszkodzone urządzenie sterujące
56 Stopień wyjściowy regulacji biegu jałowego - zbyt wysokie napięcie
57 Stopień wyjściowy regulacji biegu jałowego - zbyt niskie napięcie
61 Stopień wyjściowy odpowietrzania zbiornika - zbyt niskie napięcie
62 Stopień wyjściowy odpowietrzania zbiornika - zbyt wysokie napięcie
73 Przepływomierz powietrza - zbyt niskie napięcie
74 Przepływomierz powietrza - zbyt wysokie napięcie
75 Przełącznik biegów - zbyt niskie napięcie
81-84 Wtryskiwacze 1-4 - zbyt niskie napięcie
87 Przekaźnik sprężarki klimatyzacji - zbyt niskie napięcie
88 Przekaźnik sprężarki klimatyzacji - zbyt wysokie napięcie
Kody tylko dla M1.5.2
19 Czujnik indukcyjny - brak sygnału o prędkości obrotowej
21 Czujnik położenia przepustnicy - zbyt wysokie napięcie
22 Czujnik położenia przepustnicy - zbyt niskie napięcie
25 Wtryskiwacze - zbyt wysokie napięcie
38 Sonda lambda - zbyt niskie napięcie regulacji
39 Sonda lambda - zbyt wysokie napięcie regulacji
69 Czujnik temperatury powietrza - zbyt niskie napięcie
71 Czujnik temperatury powietrza - zbyt wysokie napięcie
Kody tylko dla M2.5
13 Sonda lambda - brak sygnału
16 Czujnik spalania stukowego - brak sygnału
18 Układ regulacji spalania stukowego - brak sygnału
25-28 Wtryskiwacze 1-4 - zbyt wysokie napięcie
44 Sonda lambda - uboga mieszanka
45 Sonda lambda - bogata mieszanka
51 Uszkodzona pamięć ROM urządzenia sterującego
65 Potencjometr biegu jałowego - zbyt niskie napięcie
66 Potencjometr biegu jałowego - zbyt wysokie napięcie
67 Czujnik położenia przepustnicy - nie otwiera się wyłącznik biegu jałowego
72 Czujnik położenia przepustnicy - nie otwiera się wyłącznik pełnego obciążenia
79 Ogranicznik mocy ETC (ang. Electronic Traction Control) - zbyt wysokie napięcie
93 Czujnik Halla - zbyt niskie napięcie
94 Czujnik Halla - zbyt wysokie napięcie
97 Sygnał urządzenia sterującego ETC - zbyt wysokie napięcie

W układzie Motronic M2.8 występują zarówno kody z M1.5.2, jak i M2.5.
Inne kody
Kod Znaczenie
10 Kody błędów nie zaprogramowane
113 Sterowanie ciśnienia doładowania - zbyt wysokie ciśnienie doładowania
114 Bieg jałowy ciśnienia doładowania - powyżej wartości maximum
115 Pełne obciążenie turbosprężarki - poniżej wartości minimum
116 Ciśnienie doładowania - powyżej wartości maximum
117 Zawór regulacyjny ciśnienia doładowania - zbyt niskie napięcie
118 Zawór regulacyjny ciśnienia doładowania - zbyt wysokie napięcie
119 czujnik ciśnienia rury ssącej - zasięg/moc
121 sonda lambda 2 - mieszanka zbyt uboga
122 sonda lambda 2 - mieszanka zbyt bogata
123 przełącznik powietrza zasysanego - zawór elektromagnetyczny 1 - zablokowany
124 przełącznik powietrza zasysanego - zawór elektromagnetyczny 2 - zablokowany
125 czujnik ciśnienia rury ssącej - poniżej wartości minimum
126 czujnik ciśnienia rury ssącej - powyżej wartości maximum
129 recyrkulacja spalin - zbyt niskie napięcie
131 recyrkulacja spalin - zbyt wysokie napięcie
132 recyrkulacja spalin - błędny sygnał
133 recyrkulacja spalin 2 - zbyt wysokie napięcie
133 przełącznik powietrza zasysanego - zawór elektromagnetyczny 2 - zbyt niskie napięcie
134 recyrkulacja spalin 2 - zbyt niskie napięcie
134 przełącznik powietrza zasysanego - zawór elektromagnetyczny 2 - zbyt wysokie napięcie
135 zaburzenie pracy silnika - lampka kontrolna - zbyt niskie napięcie
136 urządzenie sterujące
137 obudowa urządzenia sterującego - zbyt wysoka temperatura
138 czujnik ciśnienia rury ssącej - zbyt niskie napięcie
139 czujnik ciśnienia rury ssącej - zbyt wysokie napięcie
143 immobilizer - brak/zły sygnał
144 immobilizer - brak sygnału
145 immobilizer - zły sygnał
10 lipca 2001r. Wszystko o Astrze

Wszelkie prawa
zastrzeżone!
Opracował: Marcin Lewkowicz na podstawie książki "Sam naprawiam samochód Opel Astra" wydawnictwa WKŁ, oraz artykułu Michała Kwiatkowskiego.
Poprawki do artykułu: Power. """"""


Wystarczy ?????


  
 
A co tam jeszcze jedną wersję hehhehehehhehe.



010 - Kody błędów nie zaprogramowane
012 - Rozpoczęcie procedury odczytu pamięci usterek / Brak błędów
013 - Sonda lambda - brak sygnału
014 - Czujnik temperatury cieczy chłodzącej - zbyt niskie napięcie
015 - Czujnik temperatury cieczy chłodzącej - zbyt wysokie napięcie
016 - Czujnik spalania stukowego
017 - Czujnik spalania stukowego 2 (v6)
018 - System regulacji spalania stukowego (ECU)
019 - Czujnik położenia i prędkości obrotowej - błędny sygnał
021 - Czujnik położenia przepustnicy - zbyt wysokie napięcie
022 - Czujnik położenia przepustnicy - zbyt niskie napięcie
023 - Czujnik spalania stukowego - uszkodzienie
024 - Czujnik przebytej drogi - brak impulsów
025 - Wtryskiwacz 1 - zbyt wysokie napięcie
026 - Wtryskiwacz 2 - zbyt wysokie napięcie
027 - Wtryskiwacz 3 - zbyt wysokie napięcie
028 - Wtryskiwacz 4 - zbyt wysokie napięcie
029 - Przekaźnik pompy paliwa - zbyt niskie napięcie
031 - Czujnik indukcyjny - brak sygnału o prędkości obrotowej (tylko przy włączonym zapłonie)
032 - Przekaźnik pompy paliwa - zbyt wysokie napięcie
033 - Czujnik ciśnienia w kolektorze - zbyt wysokie napięcie
034 - Czujnik ciśnienia w kolektorze - zbyt niskie napięcie
035 - Silnik krokowy - niewłaściwa liczba kroków
038 - Sonda lambda - zbyt niskie napięcie regulacji
039 - Sonda lambda - zbyt wysokie napięcie regulacji
041 - Przewód EST-B (2/3) - zbyt wysokie napięcie
042 - Przewód EST-A (1/4) - zbyt wysokie napięcie lub brak impulsów z układu zapłonowego (w przypadku pozostałych silników)
043 - Układ recyrkulacji spalin EGR (XEV)
044 - Sonda lambda - uboga mieszanka
045 - Sonda lambda - bogata mieszanka
047 - Zawór recyrkulacji spalin EGR (XEV)
048 - Zbyt niskie napięcie zasilania
049 - Zbyt wysokie napięcie zasilania
051 - Uszkodzona pamięć urządzenia sterującego ECU
052 - Stopień wyjściowy lapmki kontrolnej silnika - zbyt wysokie napięcie
053 - Stopień wyjściowy przekaźnika pompy - zbyt niskie napięcie
054 - Stopień wyjściowy przekaźnika pompy - zbyt wysokie napięcie
055 - Uszkodzone urządzenie sterujące ECU
056 - Stopień wyjściowy regulacji biegu jałowego - zbyt wysokie napięcie
057 - Stopień wyjściowy regulacji biegu jałowego - zbyt niskie napięcie
061 - Elektrozawór odprowadzania par paliwa - zbyt niskie napięcie
062 - Elektrozawór odprowadzania par paliwa - zbyt wysokie napięcie
063 - Przewód EST-B (2/3) - zbyt niskie napięcie
064 - Przewód EST-A (1/4) - zbyt niskie napięcie
065 - Potencjometr biegu jałowego - zbyt niskie napięcie
066 - Potencjometr biegu jałowego - zbyt wysokie napięcie
067 - Czujnik położenia przepustnicy - nie otwiera się wyłącznik biegu jałowego
069 - Czujnik temperatury powietrza - zbyt niskie napięcie
071 - Czujnik temperatury powietrza - zbyt wysokie napięcie
072 - Czujnik położenia przepustnicy - nie otwiera się wyłącznik pełnego obciążenia
073 - Przepływomierz powietrza - zbyt niskie napięcie
074 - Przepływomierz powietrza - zbyt wysokie napięcie
075 - Kontrola momentu obrotowego - zbyt niskie napięcie
076 - Kontrola momentu obrotowego - zbyt wysokie napięcie
079 - Ogranicznik mocy ETC (ang. Electronic Traction Control) - zbyt niskie napięcie
081 - Wtryskiwacz 1 - zbyt niskie napięcie
082 - Wtryskiwacz 2 - zbyt niskie napięcie
083 - Wtryskiwacz 3 - zbyt niskie napięcie
084 - Wtryskiwacz 4 - zbyt niskie napięcie
085 - Wtryskiwacz 5 - zbyt niskie napięcie
086 - Wtryskiwacz 6 - zbyt niskie napięcie V6
087 - Przekaźnik sprężarki klimatyzacji - zbyt niskie napięcie
088 - Przekaźnik sprężarki klimatyzacji - zbyt wysokie napięcie
092 - Uszkodzony czujnik położenia wałków rozrządu XEV
093 - Czujnik Halla - zbyt niskie napięcie
094 - Czujnik Halla - zbyt wysokie napięcie
095 - Hot start valve - zbyt niskie napięcie
096 - Hot start valve - zbyt wysokie napięcie
097 - Sygnał urządzenia sterującego ETC - zbyt wysokie napięcie (sygnał kontroli trakcji)
113 - Sterowanie ciśnienia doładowania - zbyt wysokie ciśnienie doładowania
114 - Bieg jałowy ciśnienia doładowania - powyżej wartości maximum
115 - Pełne obciążenie turbosprężarki - poniżej wartości minimum
116 - Ciśnienie doładowania - powyżej wartości maximum
117 - Zawór regulacyjny ciśnienia doładowania [Wastegate] - zbyt niskie napięcie
118 - Zawór regulacyjny ciśnienia doładowania [Wastegate]- zbyt wysokie napięcie
119 - Czujnik ciśnienia rury ssącej - zasięg / moc
121 - Sonda lambda 2 - mieszanka zbyt uboga
122 - Sonda lambda 2 - mieszanka zbyt bogata
123 - Przełącznik powietrza zasysanego - zawór elektromagnetyczny 1 - zablokowany
124 - Przełącznik powietrza zasysanego - zawór elektromagnetyczny 2 - zablokowany
125 - Czujnik ciśnienia rury ssącej - poniżej wartości minimum
126 - Czujnik ciśnienia rury ssącej - powyżej wartości maximum
129 - Recyrkulacja spalin - zbyt niskie napięcie
131 - Recyrkulacja spalin - zbyt wysokie napięcie
132 - Recyrkulacja spalin - błędny sygnał
133 - Recyrkulacja spalin 2 - zbyt wysokie napięcie
133 - Przełącznik powietrza zasysanego - zawór elektromagnetyczny 2 - zbyt niskie napięcie
134 - Recyrkulacja spalin 2 - zbyt niskie napięcie
134 - Przełącznik powietrza zasysanego - zawór elektromagnetyczny 2 - zbyt wysokie napięcie
135 - Zaburzenie pracy silnika - lampka kontrolna - zbyt niskie napięcie
136 - Urządzenie sterujące
137 - Obudowa urządzenia sterującego - zbyt wysoka temperatura
138 - Czujnik ciśnienia rury ssącej - zbyt niskie napięcie
139 - Czujnik ciśnienia rury ssącej - zbyt wysokie napięcie
143 - Immobilizer - brak/zły sygnał
144 - Immobilizer - brak sygnału
145 - Immobilizer - zły sygnał
  
 
No to PiotrS dales czadu
Ijak tu nasz szanowny kolega sie odnajdzie
Pozdr
  
 
OK PIOTR WYGRALES,nie dodalem ze chodzi o omege 2.0 ,93r.
  
 
Motronic 1.5 Cię dotyczy ....

zresztą kody się pokrywają ...