MotoNews.pl
  

Weberki DCOE w DOHC- kilka pytan

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam.

Przywiozlem sobie ze slonecznej Italii dwa sliczne webery 40 DCOE 33 (gardziele 30mm), podobno od alfy. Gazniki sa kompletne, wygladaja niezle. Mysle ze po czyszczeniu i regulacji mogloby to chodzic calkiem przyjemnie. Ale nasuwa mi sie kilka pytan:

Nie mam kolektora. mysle nad wykonaniem czegos, na razie ze stali weglowej, pozniej jak zda egzamin- z nierdzweki. Teraz pytanie- jakiej dlugosci dac kolektor, aby silnik mial nie tylko mocna gore, ale tez zeby chodzil przyzwoicie juz od okolo 2500-3000obr. Czy wzorowac sie na kolektorze od Ritmo 130? Czy kolektor powinien miec podgrzewanie ciecza chlodzaca, zas gazniki powinny byc izolowane tyermicznie od kolektora (np za pomoca podkladek z bakelitu)? Serwo podlaczyc pod tylko jeden kanal czy zrobic polaczenie miedzy kanalami i pod to podpiac serwo? Gazniki nie posiadaja przelewu- bedzie to chodzic czy dac pompe z przelwewem (np glowiczke pompy od poldka)? Chce to zastosowac w silniku 1,8.

Pozdrawiam
  
 
to masz te same gaźniki co ja , jeżeli chodzi o kolektor to wielkiego popisu tu nie ma ze względu na brak miejsca pod maską i długi nie będzie, jeżeli zależy Ci na mocnym dole to trzeba zrobić dłuższy tzn jak najdłuzszy ale będzie to coś w granicach 70mm (przymierzałem sie do tego w kancie) chyba że wyciągniesz gaźniki do góry ale to nie najlepsze rozwiązanie, lepiej zostac przy takiej długości a góra i tak bedzie mocna , co do podgrzewania to przy takim krótkim kolektorze nie ma takiej potrzeby tylko że trzeba zrobić także tłumiki drgań pomiędzy gaźniki a kolektor , zamiast stali jak masz możliwość to wykonaj go z aluminiowych rurek (problem ze spawaniem) ale większe możliwości w dopasowaniu kanałów
  
 
Ja bym zalozyl kolektor od Ritmo, ja bede mial robiony ale to dlatego ze do SOHC nie ma fabrycznych (nie liczac Alquati ale to nie seria). Wtedy sprawe dlugosci masz zalatwiona. Z takimi zwezkami powinien byc dol w 1.8 (Ritmo ma 32mm). Serwo tez najlepiej tak jak w Ritmo podlaczyc (chyba pod dwa, mam racje?). Co do reszty to tylko sie domyslam wiec sie nie wypowiadam.
  
 
no tak gotowe rozwiązanie jest najlepsze ale nie zawsze można dostac taki kolektor , co do serwa to niekoniecznie musi być podpięte pod dwa kanały jeden kanał też spokojnie załatwi sprawe bez większych kłopotów, a jeżeli chcieć się wzorowac na Ritmo to cięzko byłoby to pospawać a zrobić odlew nie każdy potrafi i te 70mm jest wykonalne ale jeżeli kolektor będzie nie równolegle do bloku tylko przesunięty (mówie tu o aparacie w bloku)
  
 
Cytat:
2005-08-10 12:09:51, barakuda pisze:
no tak gotowe rozwiązanie jest najlepsze ale nie zawsze można dostac taki kolektor , co do serwa to niekoniecznie musi być podpięte pod dwa kanały jeden kanał też spokojnie załatwi sprawe bez większych kłopotów, a jeżeli chcieć się wzorowac na Ritmo to cięzko byłoby to pospawać a zrobić odlew nie każdy potrafi i te 70mm jest wykonalne ale jeżeli kolektor będzie nie równolegle do bloku tylko przesunięty (mówie tu o aparacie w bloku)



aparat mam na glowicy, wiec problem z glowy. jesli juz to przesunalbym gazniki do przodu- byloby wiecej miejsca na serwo, a pompa hamulcowa taka duza nie jest
  
 
A czy silnik w Ritmo nie leży troche na boku? Bo wtedy na kolektorze z niego gaźniki by wypadły z deka krzywo, ni . A Serwo zawsze możesz zasilić pompką podciśnieniową .
  
 
w ritmo silnik jest w pionie nie pod skosem.
  
 
Cytat:
2005-08-10 12:09:51, barakuda pisze:
jeżeli chcieć się wzorowac na Ritmo to cięzko byłoby to pospawać a zrobić odlew nie każdy potrafi i te 70mm jest wykonalne ale jeżeli kolektor będzie nie równolegle do bloku tylko przesunięty (mówie tu o aparacie w bloku)



od;lew moznaby zrobic, ale do tego trzeba miec przynajmniej model. Mowiac szczerze myslalem nad ptrzesunieciem w drruga strone tj do przodu. Aparat mam na glowicy a byloby wiecej miejsca na serwo i pompe hamulcowa. No nic, bede kombinowal, to i taknie jest priorytet, trzeba miec przeceiz do czeggo et gazniki wsadzic