| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
Kiejstut Fiat 131p, Polonez Van Ozimek | 2005-06-29 00:31:05 Witam
Głowkuję ostatnio nad kilkoma sprawami i pojawiło się parę pytań, na które prosiłbym o odpowiedź Wiedzących: 1) Czy skrzynia biegów 5-tka ze 131 1,4 DOHC spasuje do silnika 1,6 OHV ? Moc jest taka sama - 75 Kucy, Drążek w skrzyni 4-ce z OHV jest ukośny, w 5-tce z DOHC pionowy - da się to jakoś przełożyć ?? Jak mają się tzw: "flansze" czyli obuydowy sprzęgła ?? Spasuje czy trzeba przekładać ?? i czy przekładka jest możłiwa ?? 2) Na obudowie tylnego mostu podobno są gdzieś wybite przęłożenia. W kŧórym miejscu ?? A jaśli są nieczytelne to jak poznać z jakim mostem mam do czynienia ?? Odkręcić pokrywkę i liczyć zęby ?? :/ 3) Czy da się w MacPhersonach z przodu w 131 wymienić same sprężyny ?? Czy też trzeba szukać cąłych Mac'ów o odpowiedniej wysokości i charakterystyce ?? |
Kiejstut Fiat 131p, Polonez Van Ozimek | 2005-07-01 00:37:14 Dzięki za szybka odpowiedź
Do czego zmierzam ?
Generalnie chcę prowadzić moją CLkę w stronę max oryginału, poprawiając to co się zużyło przez ćwierć wieku i może odrobinkę więcej po fabryce ,
ale tak, aby dokonywane zmiany do oryginału były bardzo łatwo odwracalne. Spodobała mi się chrakterystyka i wyskość tyłu w mojej mirce po wstawieniu twardych sprężyn polda trucka. Miękka "góra" czyli delikatne "bujanie" jak w limuzynie i twardy "dół" - nie siada pod obciążeniem. Wysokośc niemal fabryczna lub niższa o ok 1-2 cm. Trzymanie drogi - perfekt. Chciałbym takie samo zawieszenie mieć z przodu. Ponieważ moje amorki i tak się kończą (25 lat i 110 000 km przebiegu), więc przy zakupie nowych chciałbym dać też trochę twardsze sprężynki do nich. Zastanawiam się, czy do Mac'ów nie bedą idealne sprężyny z malucha ?? Wydają się być podobnej wysokości i średnicy, a są grubsze. Co do skrzyni 5 tki - "bena" znów q... zdrożała, a taką skrzynię mam. Moja fiorka na 4 ro biegowej trochę pali - ok 8,5/ 100 km toteż skrzynia 5 jest pod znakiem zapytania. Gazu nie chce do niej zakładać. Nie dlatego, że mam coś przeciw,bo jestem zwolennikiem gazu, ale zwracałoby się b.długo, gdyż nie planuje dużych przebiegów mirunią. No i CLka straciłaby na autentyczności. Poza tym na 5-tce byłoby ciszej po przekroczeniu 100/h. Tylko, że nie jestem jeszcze całkiem pewien, czy chcę na skrzyni stracić fabryczne niedogodności wersji CL
Dlaczego pytałem o mosty - niech na razie pozostanie moja słodką tajemnicą .
Nie ma to nic wspólnego z moją CLką. |
kosa131 (S) Furious Moderator 3x Fiat 131 (kombi, ... Szczecin | 2005-07-01 03:44:51 hmm...sprezyny od kaszla na 100% beda za krotkie. Co do mostu- hmm...ja fabrycznie w 2.0 mam 3,58 ale to trche przydlugei przelozenie- mogloby byc 3,7 i byloby w sam raz do 2.0do 1,6 most 3,9 wydaje sie optymalny. |
-SerU- F&F Sympatyk Fiat 131 Wroclaw/Maidstone | 2005-07-01 07:27:59 Kiejstut, sprężyny z przodu podjejdą od...trucka Fajnie, nie?? Poza tym można pokombinować i górne gniazda założyć od Opla Corsy (fura leci wtedy na glebę jakby co ) |
Kiejstut Fiat 131p, Polonez Van Ozimek | 2005-07-01 13:21:43 "Kiejstut, sprężyny z przodu podjejdą od...trucka Fajnie, nie?? Poza tym można pokombinować i górne gniazda założyć od Opla Corsy (fura leci wtedy na glebę jakby co ) "
Jak to od trucka ?? Nie będą za długie ??
Jeśli tak - ile obciąć aby fura nie "poleciała na glebę" ??
Mnie interesuje max 1-2 cm w dół do serii i nic niżej. No i ... to nie może być zawieszenie jak u Flinstonów
Fura ma nie padać pod obciążeniem, ale mięciutko resorować na drobnych wybojach. I nie może być z zewnątrz widoczne, że jest zmienione
BTW: Skutkiem złapania 2 gum w 15 min na trasie 8 km
wyposażyłem Mirkę w nowe Navigatory 175/70/13 Dość twarda guma, powinna wiele wytrzymać, nie za miękkie, nie klejące jak michelinki, nie "baloniaste" jak pirelki. Jak na razie bardzo przyjemne oponki, wręcz optymalne do seryjnej fiorki. |
dejta F&F Sympatyk Galant GTZ Rzeszów | 2005-07-01 14:30:28 dołacze sie do pytania - czy jak wloze do tylu sprezyny od trucka to czy amortyzatory nie beda sie szybciej zuzywac? czy charatkterystyka amor-sprezyna bedzie ok? moja mirka zostala przez poprzedniego wlasciciela obnizona (obciecie sprezyn) a ja chce ja nieco podniesc i miec spokoj przy zaladowanym samochodzie ![]() |
Kiejstut Fiat 131p, Polonez Van Ozimek | 2005-07-02 00:19:55 Dejta
Moim zdaniem sprężyny najtwardsze od trucka przód są znakomite do Fiorki na tył. Trudno mi powiedzieć czy będą się szybciej zużywać, bo moje i tak były już mocno zużyte, ale obserwując ich charakterestykę i pracę myślę, że lepiej się nie da. Nawet mniej odczuwam zużycie amorków odkąd włożyłem te sprężynki. I nie bój sie najtwarszych - naprawdę one są idealne. [ wiadomość edytowana przez: Kiejstut dnia 2005-07-02 00:27:46 ] |
Kiejstut Fiat 131p, Polonez Van Ozimek | 2005-07-02 00:30:29 Te najtwardsze zdaje sie maja żółtą kropką jako oznaczenie ![]() |
dejta F&F Sympatyk Galant GTZ Rzeszów | 2005-07-02 01:35:36 hehe mam takie w maluchu - ale tam nie przejmuje sie czy sie cos szybciej zuzyje taka jego rola
w sumie to chce oszczedzac amorki w mirce bo sa nowe i pieknie dzialaja, z przodu udalo sie dostac nawet twardsze
a jakbym zalozyl od poldka ale nie trucka? mial ktos takie doswiadczenie? mam tez pytanie dot. mostu - jak bedzie wspolpracowac most od 1.4 TC z silnikiem 2.0 ? i rowniez mam pytanie czy ktos mial kiedys takie doswiadczenie? |
kosa131 (S) Furious Moderator 3x Fiat 131 (kombi, ... Szczecin | 2005-07-02 04:54:19
masohista. most od 1,4 jest zdecydowanie za krotki do 2.0 Odradzam |
bolger Fiat 131 Mirafiori S ... Warszawa | 2005-07-02 08:41:38 Powinieneś skontrolować, jaki faktycznie masz most w 1.4, mógł być już przekładany. Możesz to zrobić odkręcając dekiel i odczytując przełożenie.
Co do przełożeenia, to ja mam most z 1.8 niby, 4,44:1 i moje jeżdżenie kończy się na 120 km/h na V przy 4000 RPM
|
kosa131 (S) Furious Moderator 3x Fiat 131 (kombi, ... Szczecin | 2005-07-02 13:50:01
w 131 nie montowano 1,8 (pomijam wersje na USA ktora miala most 4,1). Most o ktorym piszesz jest wlasnie z 1,4. |
bolger Fiat 131 Mirafiori S ... Warszawa | 2005-07-02 15:47:59 Hmm opieram się na Haynesie ... który mówi, że w 1.3 był most 4.1
|
bolger Fiat 131 Mirafiori S ... Warszawa | 2005-07-02 15:49:09 A poza tym jak nie montowano jak ... montowano ... ?? |
dejta F&F Sympatyk Galant GTZ Rzeszów | 2005-07-02 16:11:51
wiec mowisz ze nie warto? a pomijajac moj masohizm bedzie chyba mialo odejscie? moze na chwile dla zabawy zostawie ten most![]() |
kosa131 (S) Furious Moderator 3x Fiat 131 (kombi, ... Szczecin | 2005-07-02 18:04:44
jesli chcesz palic gume przy kazdej probie ruszenia na trzech pierwszych biegach i przekrecic 2.0 to wybor jak najbardziej trafny. Jesli zas chcesz miec auto do jezdzenia to odradzam. |
kosa131 (S) Furious Moderator 3x Fiat 131 (kombi, ... Szczecin | 2005-07-02 18:06:56
owszem, w 1,3 byl most 4,1 ale wydawalo mi sie ze mowimy o 1,8. Pokaz mi Fiata 131 (seaty pomijam) na europe z fabrycznie zamontowanym silnikiem 1765ccm. Smiem twierdzic ze atkie auta nie byly produkowane. |
Kiejstut Fiat 131p, Polonez Van Ozimek | 2005-07-04 11:39:43 Dejta
Jakbyś założył od poldka, ale nie trucka to miałbyś tak, jakbyś miał obniżoną o ok 4-5 cm (bo siądzie!!) , dosyć zużytą serię
Ale nie lepiej wsadzić lekko żużyty oryginał od fiorki ??
Najtwardsze - "zólte" od trucka !! To jest ideał
|
KRZYSZTOFWS wrocław | 2005-08-13 10:33:00 Ja mam pytanie do kosy 131 siedzisz gleboko w naprawach131.Czy wiesz gdzie mozna kupic łożyska do mostu a konkretnie BT1B639372
639326 SKF. |