Kilka pytań - skrzynia biegów, most, macphersony

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam
Głowkuję ostatnio nad kilkoma sprawami i pojawiło się parę pytań, na które prosiłbym o odpowiedź Wiedzących:

1) Czy skrzynia biegów 5-tka ze 131 1,4 DOHC spasuje do silnika 1,6 OHV ?
Moc jest taka sama - 75 Kucy, Drążek w skrzyni 4-ce z OHV jest ukośny, w 5-tce z DOHC pionowy - da się to jakoś przełożyć ?? Jak mają się tzw: "flansze" czyli obuydowy sprzęgła ?? Spasuje czy trzeba przekładać ?? i czy przekładka jest możłiwa ??

2) Na obudowie tylnego mostu podobno są gdzieś wybite przęłożenia. W kŧórym miejscu ?? A jaśli są nieczytelne to jak poznać z jakim mostem mam do czynienia ?? Odkręcić pokrywkę i liczyć zęby ?? :/

3) Czy da się w MacPhersonach z przodu w 131 wymienić same sprężyny ??
Czy też trzeba szukać cąłych Mac'ów o odpowiedniej wysokości i charakterystyce ??



  
 
Cytat:
2005-06-29 00:31:05, Kiejstut pisze:
Witam Głowkuję ostatnio nad kilkoma sprawami i pojawiło się parę pytań, na które prosiłbym o odpowiedź Wiedzących: 1) Czy skrzynia biegów 5-tka ze 131 1,4 DOHC spasuje do silnika 1,6 OHV ?



Powinna pasowac. Bedziesz musial zmienic rozrusznik albo kolnierz od sprzegla. Jezeli skrzynia nie posiada blaszanego dekla pod spodem to mechanizm zmiany biegow da sie zamienic- (pionowy na skosny i na odwrot)

Cytat:
2) Na obudowie tylnego mostu podobno są gdzieś wybite przęłożenia. W kŧórym miejscu ??


Dupa. nic nie jest wybite niestety. czasem jest namalowana jakby pieczatka, ale nie zawsze da sie to odczytac. A przelozenie mozesz odczytac z kola talezowego po zdjeciu dekielka. Przy okazji zobaczysz jaki ma luz miedzyzebny.
Cytat:
3) Czy da się w MacPhersonach z przodu w 131 wymienić same sprężyny ?? Czy też trzeba szukać cąłych Mac'ów o odpowiedniej wysokości i charakterystyce ??


da sie zmienic sprezyny. Do czego zmierzasz?
  
 
Dzięki za szybka odpowiedź

Do czego zmierzam ?
Generalnie chcę prowadzić moją CLkę w stronę max oryginału, poprawiając to co się zużyło przez ćwierć wieku i może odrobinkę więcej po fabryce ,
ale tak, aby dokonywane zmiany do oryginału były bardzo łatwo odwracalne.

Spodobała mi się chrakterystyka i wyskość
tyłu w mojej mirce po wstawieniu twardych sprężyn polda trucka.
Miękka "góra" czyli delikatne "bujanie" jak w limuzynie i twardy "dół" - nie siada pod obciążeniem. Wysokośc niemal fabryczna lub niższa o ok 1-2 cm.
Trzymanie drogi - perfekt.
Chciałbym takie samo zawieszenie mieć z przodu.
Ponieważ moje amorki i tak się kończą (25 lat i 110 000 km przebiegu),
więc przy zakupie nowych chciałbym dać też trochę twardsze sprężynki do nich.
Zastanawiam się, czy do Mac'ów nie bedą idealne sprężyny z malucha ?? Wydają się być podobnej wysokości i średnicy, a są grubsze.

Co do skrzyni 5 tki - "bena" znów q... zdrożała, a taką skrzynię mam.
Moja fiorka na 4 ro biegowej trochę pali - ok 8,5/ 100 km toteż skrzynia 5 jest pod znakiem zapytania. Gazu nie chce do niej zakładać. Nie dlatego, że mam coś przeciw,bo jestem zwolennikiem gazu, ale zwracałoby się b.długo, gdyż nie planuje dużych przebiegów mirunią. No i CLka straciłaby na autentyczności.
Poza tym na 5-tce byłoby ciszej po przekroczeniu 100/h.
Tylko, że nie jestem jeszcze całkiem pewien, czy chcę na skrzyni stracić
fabryczne niedogodności wersji CL


Dlaczego pytałem o mosty - niech na razie pozostanie moja słodką tajemnicą .
Nie ma to nic wspólnego z moją CLką.
  
 
hmm...sprezyny od kaszla na 100% beda za krotkie. Co do mostu- hmm...ja fabrycznie w 2.0 mam 3,58 ale to trche przydlugei przelozenie- mogloby byc 3,7 i byloby w sam raz do 2.0do 1,6 most 3,9 wydaje sie optymalny.
  
 
Kiejstut, sprężyny z przodu podjejdą od...trucka Fajnie, nie?? Poza tym można pokombinować i górne gniazda założyć od Opla Corsy (fura leci wtedy na glebę jakby co )
  
 
"Kiejstut, sprężyny z przodu podjejdą od...trucka Fajnie, nie?? Poza tym można pokombinować i górne gniazda założyć od Opla Corsy (fura leci wtedy na glebę jakby co ) "

Jak to od trucka ?? Nie będą za długie ??
Jeśli tak - ile obciąć aby fura nie "poleciała na glebę" ??
Mnie interesuje max 1-2 cm w dół do serii i nic niżej.
No i ... to nie może być zawieszenie jak u Flinstonów

Fura ma nie padać pod obciążeniem, ale mięciutko resorować na drobnych wybojach. I nie może być z zewnątrz widoczne, że jest zmienione

BTW: Skutkiem złapania 2 gum w 15 min na trasie 8 km
wyposażyłem Mirkę w nowe Navigatory 175/70/13
Dość twarda guma, powinna wiele wytrzymać,
nie za miękkie, nie klejące jak michelinki, nie "baloniaste" jak pirelki.
Jak na razie bardzo przyjemne oponki, wręcz optymalne do seryjnej fiorki.

  
 
dołacze sie do pytania - czy jak wloze do tylu sprezyny od trucka to czy amortyzatory nie beda sie szybciej zuzywac? czy charatkterystyka amor-sprezyna bedzie ok? moja mirka zostala przez poprzedniego wlasciciela obnizona (obciecie sprezyn) a ja chce ja nieco podniesc i miec spokoj przy zaladowanym samochodzie
  
 
Dejta
Moim zdaniem sprężyny najtwardsze od trucka przód są znakomite do Fiorki na tył.
Trudno mi powiedzieć czy będą się szybciej zużywać, bo moje i tak były już mocno zużyte, ale obserwując ich charakterestykę i pracę myślę, że lepiej się nie da.
Nawet mniej odczuwam zużycie amorków odkąd włożyłem te sprężynki.
I nie bój sie najtwarszych - naprawdę one są idealne.


[ wiadomość edytowana przez: Kiejstut dnia 2005-07-02 00:27:46 ]
  
 
Te najtwardsze zdaje sie maja żółtą kropką jako oznaczenie
  
 
hehe mam takie w maluchu - ale tam nie przejmuje sie czy sie cos szybciej zuzyje taka jego rola

w sumie to chce oszczedzac amorki w mirce bo sa nowe i pieknie dzialaja, z przodu udalo sie dostac nawet twardsze
a jakbym zalozyl od poldka ale nie trucka? mial ktos takie doswiadczenie?

mam tez pytanie dot. mostu - jak bedzie wspolpracowac most od 1.4 TC z silnikiem 2.0 ? i rowniez mam pytanie czy ktos mial kiedys takie doswiadczenie?
  
 
Cytat:
2005-07-02 01:35:36, dejta pisze:
mam tez pytanie dot. mostu - jak bedzie wspolpracowac most od 1.4 TC z silnikiem 2.0 ? i rowniez mam pytanie czy ktos mial kiedys takie doswiadczenie?




masohista. most od 1,4 jest zdecydowanie za krotki do 2.0 Odradzam
  
 
Powinieneś skontrolować, jaki faktycznie masz most w 1.4, mógł być już przekładany. Możesz to zrobić odkręcając dekiel i odczytując przełożenie.

Co do przełożeenia, to ja mam most z 1.8 niby, 4,44:1 i moje jeżdżenie kończy się na 120 km/h na V przy 4000 RPM
  
 
Cytat:
2005-07-02 08:41:38, bolger pisze:
Powinieneś skontrolować, jaki faktycznie masz most w 1.4, mógł być już przekładany. Możesz to zrobić odkręcając dekiel i odczytując przełożenie. Co do przełożeenia, to ja mam most z 1.8 niby, 4,44:1 i moje jeżdżenie kończy się na 120 km/h na V przy 4000 RPM



w 131 nie montowano 1,8 (pomijam wersje na USA ktora miala most 4,1). Most o ktorym piszesz jest wlasnie z 1,4.
  
 
Hmm opieram się na Haynesie ... który mówi, że w 1.3 był most 4.1
  
 
A poza tym jak nie montowano jak ... montowano ... ??
  
 
Cytat:
2005-07-02 04:54:19, kosa131 pisze:
masohista. most od 1,4 jest zdecydowanie za krotki do 2.0 Odradzam



wiec mowisz ze nie warto? a pomijajac moj masohizm bedzie chyba mialo odejscie? moze na chwile dla zabawy zostawie ten most
  
 
Cytat:
2005-07-02 16:11:51, dejta pisze:
wiec mowisz ze nie warto? a pomijajac moj masohizm bedzie chyba mialo odejscie? moze na chwile dla zabawy zostawie ten most



jesli chcesz palic gume przy kazdej probie ruszenia na trzech pierwszych biegach i przekrecic 2.0 to wybor jak najbardziej trafny. Jesli zas chcesz miec auto do jezdzenia to odradzam.
  
 
Cytat:
2005-07-02 15:49:09, bolger pisze:
A poza tym jak nie montowano jak ... montowano ... ??



owszem, w 1,3 byl most 4,1 ale wydawalo mi sie ze mowimy o 1,8. Pokaz mi Fiata 131 (seaty pomijam) na europe z fabrycznie zamontowanym silnikiem 1765ccm. Smiem twierdzic ze atkie auta nie byly produkowane.
  
 
Dejta

Jakbyś założył od poldka, ale nie trucka to miałbyś tak,
jakbyś miał obniżoną o ok 4-5 cm (bo siądzie!!) , dosyć zużytą serię
Ale nie lepiej wsadzić lekko żużyty oryginał od fiorki ??

Najtwardsze - "zólte" od trucka !! To jest ideał

  
 
Ja mam pytanie do kosy 131 siedzisz gleboko w naprawach131.Czy wiesz gdzie mozna kupic łożyska do mostu a konkretnie BT1B639372
639326 SKF.