Zbieznosc w 126p ?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Czy mozna ustawic zbieznosc motodami chałupniczymi czy potrzeba do tego przyządów w stylu PKO albo Baj-zbard ?czy jak to tam sie pisze ?:>
  
 
tyWURC chalupniczo to mozna koperty zklejac dlugopisy skladac .
A zbieznosc to jak juz to w garazu
W ksizce "tuning - samochody rajdowe " czy jakos tak taka czarna z eskortem na okładce i tam masz jak ustawic zbieznosc .
Zachecam do lektury warto.
pozdrawiam Mariusz
  
 
a gdzie taka Ciekawa ksizeczke mozna znalesc
  
 
Wszystko zależy raczej tutaj od kasy
Jedni ustawiają na swoje patenty,drudzy na Przyrządach Kontrolnych Optycznych (właśnie PKO ),a trzeci na przyrządach komputerowych (np. właśnie Beissbartha )...
Pierwszy sposób będzie jak wiadomo najmniej dokładny wg mnie,aczkolwiek wcale nie musi być zły,jeśli sie umie i ma do tego odpowiednie narzędzia
Druga alternatywa czyli przyrząd PKO będzie napewno troche bardziej dokładny,natomiast najdokładniejsze będą przyrządy jednak komputerowe...
Jeśli masz możliwość i kase to geometrię wykonuj w zakładzie z komputerowymi przyrządami - będzie najdokładniej,z tym że niestety partaczy nie brakuje :/
Maszyny BEISSBARTHa to przyrządy z najwyżej półki,ja od jakiegoś czasu właśnie na tym ustawiam,u jednego gościa na rybitwach,i za przód z tyłem w maluchu (cała geometria ) bierze 70 zł,kiedyś ustawiałem też na PKO i też było OK ale jak sie potem okazało cięło gumy z przodu (koła były zbyt zbieżne - mimo że jeździło sie dobrze ),także proponuję ustawiać komputerowo jeśli masz oczywiście kase i taką możliwość
Jeśli chodzi o ceny komputerowej geometrii to wacha się ona w granicach 70-100 zł za całość (w zależności od warsztatu)...
Pozdro Pozdro
  
 
a jak poustawiac obnizonego kaszla? jaka zbierznosc przod tyl i jaki negatyw z przodu?
  
 
Jak kto woli,ja np. mam z przodu kąty w plusie
(+1,5 stopnia )i koła zbieżne tak jak fabrycznie,natomiast ponoć najoptymalniej jest ustawić wszystko na ZERO (kąty przód zero,zbieżność zero (pod obciążeniem ) i to samo z tyłem... )
Można też z przodu ustawić negat ale nie polecam na mokre i śliskie nawierzchnie...

[ wiadomość edytowana przez: B_A_D dnia 2005-08-17 21:11:00 ]
  
 
ja wiem ja sie ustawia i ile co kosztuje tylko pytam sie czy mozna to ustawić na oko ? jakos tak
  
 
jak bedzie ladna pogoda bedziesz mial czas i ja to mozemy sie umowic to ci ustawie zbieznosc na oko jak chcesz
  
 
Cytat:
2005-08-17 21:09:16, B_A_D pisze:
Jak kto woli,ja np. mam z przodu kąty w plusie (+1,5 stopnia )i koła zbieżne tak jak fabrycznie,natomiast ponoć najoptymalniej jest ustawić wszystko na ZERO (kąty przód zero,zbieżność zero (pod obciążeniem ) i to samo z tyłem... ) Można też z przodu ustawić negat ale nie polecam na mokre i śliskie nawierzchnie... [ wiadomość edytowana przez: B_A_D dnia 2005-08-17 21:11:00 ]



taa, zero... wszystkie kola maja byc lekko zbiezne w malcu bo z tylu jest wiekszy rozstaw kol a maja isc w jednej linii, zero to mozna sobie na zime ustawic.
  
 
Cytat:
2005-08-17 23:35:51, Krzyh00 pisze:
taa, zero... wszystkie kola maja byc lekko zbiezne w malcu bo z tylu jest wiekszy rozstaw kol a maja isc w jednej linii, zero to mozna sobie na zime ustawic.

lekko, tzn ?jakieś doświadczenia? bo ja w tym tygodniu chce ustawić (chociaż powtarzam to sobie od paru miesięcy)
  
 
@ Krzych00
Też jestem zdania że wszystkie koła w malcu powininny być lekko zbieżne (tak jak fabrycznie),bo sam osobiście mam nastawy fabryczne,a napisałem o zbieżności na ZERO gdyż dużo ludzi tak też jeździ i sobie chwali,i każdy woli inne nastawy,jedni lubią negat,drudzy plus,tak samo ze zbieżnością,ja także jestem zdania że wszystkie koła powinny być lekko zbieżne (ile to podaje fabryka w książce) bo sam też osobiście tak mam u siebie i jest OK
Tył także mam ustawiony zbieżnie tak jak podaje książka...
Natomiast znam ludzi jeżdzących na "ZERO" i też są zadowoleni także to raczej kwestia gustu - jak kto tam woli...


@ Widynek - pewnie Krzych00 ma na myśli taką zbieżność jaka jest podana w książce,jak będziesz jechał na geometrię komputerową to tam mają w komputerze fabryczne nastawy zbieżności i tolerancję,i raczej powinni Ci to ustawić dobrze,a kąty to już jakie tam sobie życzysz...
Pozdro Pozdro

[ wiadomość edytowana przez: B_A_D dnia 2005-08-18 00:53:02 ]
  
 
Ustawienie zbierzności to indywidualna sprawa każdego samochodu wiec każdy podaje wartości nakich ma ustawiony samochód. Ja tam sobie sam ustawiłem zbierznośc na tej zasadzie że jak już wymieniłem gałki to sie przejechałem, nastepnie troche nimi spokręciłem i znów sie przejechałem i tak kilka razy. Efekt jest taki że tnie mi opony, ale naprawde w minimalnym stopniu no i samochód jest troche nerwowy na śliskim (i mokrym),ale na suchej nawierzchni trzyma sie naprawde fajnie.
  
 
no jak tnie opony to faktycznie zbieznosc rewelacyjna... w maluchu na asfalt kolo tylne musi isc w jednej linii z przednim, czyli jak sie przystawi dluga listwe do przedniego i tylnego kola na wysokosci osi kół musi ona dolegac do nich w 4 punktach, najlepiej tez maly negatyw i wtedy auto sie prowadzi, a nie jakies zera...
  
 
no na asfalt (szczególnie suchy ) negat jest OK,po prostu każdy preferuje inne nastawy i tyle...
ale to co piszesz sie w sumie zgadza bo nie na darmo z tyłu jest większa zbieżność w maluchu niż z przodu (fabrycznie)

[ wiadomość edytowana przez: B_A_D dnia 2005-08-18 01:18:33 ]
  
 
Cytat:
z tyłu jest większa zbieżność w maluchu niż z przodu (fabrycznie)



mam wrazenie ze ty nie masz pojecia o czym piszesz...
  
 
dobra nie bede sie chłopie z Toba kłucił
EDIT :
zobacz sobie w książce ile jest podana zbieżność dla przodu a ile dla tyłu a potem pisz że nie mam pojęcia o czym pisze
EOT

[ wiadomość edytowana przez: B_A_D dnia 2005-08-18 12:18:08 ]
  
 
jezeli kola ida w linii to nie wiem jakim cudem ktores z nich ma byc bardziej zbiezne, juz w koncu zwatpilem czy ty piszesz o ZBIEZNOSCI czy o kątach
  
 
jeżeli chcesz tylko zbieżność przodu zrobić na oko,to ustaw autko na równym podłożu ,miarkę metalową (taką rozwianą)pod wóz od przodu (potrzebna pomoc jakiegoś ziomala)i zmierz odległość od wewnętrznych krawędzi felg (musisz mieć oczywiście proste felgi)najpierw jak najbardziej z tyłu felg tylko nie dotykaj miarką do podłogi a następnie na podobnej wysokości z przodu felg i jeśli wyjdzie ci to samo to masz koło zera jak chcesz zbieżnie ustaw 1mm lub 2mm przód wężej
  
 
o zbieżności,ja po prostu napisałem Ci fabryczne czyli książkowe nastawy,w książce masz napisane wyraźnie :
zbieżność kół przednich od -2 do +2 mm,ew. -1 do +3 mm
natomiast tył zbieżny 4 do 6 mm (pod obciążeniem)
Cały czas mi o to chodziło
No offence
Tyle z mojej strony...
  
 
no to fajna ksiazka bo u mnie jest -1 do 3mm przod i 1-3mm tył... czyli wychodzi na to co mowilem...