Czujnik położenia przepustnicy

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Cześć,
próbuje dojść powoli przyczyny nierównych obrotów silnika przy niskich obrotach (gdy silnik jest ciepły). Wiem, że o podobnych już było ale tego wątku nie umiałem znaleźć przez wyszukiwarkę.
Otóż gazu nie mam. Wałek już jest trochę zużyty ale on sam nie powinien powodować nierównej pracy silnika w dolnym zakresie obrotów (w górnym jest OK i pracuje równiutko).
Stawiałem przez długi czas na silniczek krokowy lecz czyszczenie nie dało żadnych rezultatów. Elektrykę wykluczam ponieważ komputer nie wykrył żadnych nieprawidłowości.
Skonsultowałem sprawę dokuczliwych niskich obrotów z kolegą mechanikiem i stwierdził, że jest takie cóś jak"czujnik położenia przespustnicy" tuż między kolektorem a przepustnicą. Podobno da się to jakoś regulować i często to pomaga. Czy coś wam o tym wiadomo?
Zacznę jednak od wymiany wszystkich sparciałych przewodów (może to lewe powietrze?) a później chyba wezmę się za to. Co o tym myślicie?
Pozdrawiam
  
 
http://autobmwklub.triger.com.pl/forum/viewtopic.php?t=11264

[ wiadomość edytowana przez: Peet dnia 2005-06-30 00:23:06 ]
  
 
Cytat:
Stawiałem przez długi czas na silniczek krokowy lecz czyszczenie nie dało żadnych rezultatów


nie zawsze czyszczenie pomaga. włóż dobry i dopiero porównaj. czujnik położenia przepustnicy to nic innego jak potencjometr i znajduje się on w osi obrotu przepustnicy, a właściwie na osi przepustnicy.
pozdrawiam
  
 
witam jest to t.z.w. TPS a faktem jest że czyszczenie regulatora wolnych obrotów może nic nie dać i pamiętać też by nie grzebać niczym w środku regulatora a może twoje autko ssie gdzieś lewe powietrze? mi wydmuchało kiedyś kawałek uszczelki spod kolektora wydechowego i na wolnych obrotach silnik kulał.
  
 
Peet, dzięki za link. U mnie jest tak samo jak gość od E32 opisuje. Jak "pyknę" szybko acz delikatnie w gaz to zacznie się "bulgotać" jakby przygasał (obroty spadają a po chwili się wracają do normy).
To faktycznie może być lewe powietrze. Posprawdzam jednak najpierw przewody, węże i uszczelki a później zobaczymy co dalej.
Dzięki wszystkim za pomoc!
Pozdrawiam
  
 
OK, zmieniłem już regulator niskich obrotów na inny i nic. Podejrzewam, że albo gdzies lewe powietrze mi zasysa, albo przepływomierz sie kończy lub też ten cholerny czujnik położenia przepustnicy. Może ktoś mi powiedzieć gdzie on sie dokładnie wznajduje i jak wygląda? Załączam link przepustnicy
Pozdrawiam
  
 
Czujnik położenia przepustnicy to element nr 2 na tym rysunku. Ten czujnik nie ma żadnego potencjomentru, a jedynie mikroprzełączniki. Czujnik ten przekazuje trzy stany przepustnicy
1) przepustnica całkowicie zamknięta
2) przepustnica całkowicie otwarta
3) przepustnica pomiędzy położeniami 1 i 2

Potencjometry podające dokładne położenie otwarcia przepustnicy są stosowane w nowszych silnikach.
  
 
Dzięki Zyggy za odpowiedź. Rozumiem, że nie jest to część naprawialna tylko wymienialna? Raczej w tym podłubać się nie da...?
Dzięki
  
 
Zyggy, a możliwe jest, że ten czujnik może szwankować tylko przy położeniu przepustnicy w pozycji 1 i 2 (tzn. albo całkowicie zamknięta - faluje na niskich; albo otwarta - nie wkręca się do końca)? No bo logiczne, że skoro przepustnica nie otwiera się do końca to znaczy, że auto też nie wkręci się do końca na czerwone pole...
Chciałbym mieć jasność, żeby nie zabierać się za to na darmo.
Dzięki