Obrotomierz nie działa na zimno

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam - może ktoś z was miał podobny problem.
Zaraz po odpalaniu z rana strzałka obrotomierza "nie chce się odkleić" od 0, lub działa jakoś niepewnie, a jak silnik sie rozgrzeje wszystko ok.
Co to może być i czy z czasem całkiem padnie?
Pzdr
  
 
Sprawdź na cewce jak jest podpięty. A może po prostu tak Ci nierówno silnik pracuje?
  
 
Tez mi się tak czasem robi ,właśnie na zimnym silniku pokazuje głupoty potem jest oki. Zauważyłem że najczęściej dzieje sie tak przy dużej wilgotności powietrza,więc moja teoria głosi że może cewka przy wskaźniku dostaje wilgoci i zmienia sie oporność.
  
 
a moj obrotomierz "szaleje" i nie wazne czy silnik jest cieply czy zimny, strasznie zawyza, jak czasami mocniej przygazuje to chce sie obkrecic o 360 stopni i jaka jest tego przyczyna?????
  
 
Sprawdzic polaczenia, wymienic wszystkie kondensatory elektrolityczne, ktore sa na plytce drukowanej obrotomierza.
  
 
No więc znalazłem przyczynę, dośc prozaiczną...
Po prostu przez 14 lat jeżdżenia po kałużach wszystkie styki od dołu nieosłoniętego silnika są do przeczyszczenia, w tym przewód zasilający z alternatora obrotek (tak, tak, w dieslu właśnie tak się on napędza)
Przewód zasilający rozrusznik dał się we znaki rok temu, a dziś dodatkowo przeczyściłem styki klaksonu - od razu lepiej chodzi.

i tak na marginesie, z doświadczeń moich wynika, że zamiast szukać skomplikowanych przyczyn usterek elektryki najperw trzeba oczyścić klemy i masę na silnik i na budę
  
 
mialem to samo - diagnoza alternator, trzeba go sprawdzic.