| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
zadi F&F Sympatyk 125p i 126p Kraków | 2005-08-12 01:56:52 siemano! co do tego czy bedzie pasowal no to rozrusznik od starszego typu (tzn uruchamiany za pomoca linki) nie bedzie pasowal do nowego typu poniewaz nowy typ rozrusznika posiada elektromagnez ktory zasprzęgla rozrusznik do koła zamachowego. w starym typie zamiast tego elektromagnesu jest poprostu ciegno. zaraz poszukam jakis zdjec ... hmm moze pozniej jesli chodzi o umiejscowienie to znajduje sie on (patrząc na auto z tyłu) po prawej stronie silnika w głębi komory silnikowej, takze pasuje wejsc pod autko zeby sie nim zająć. dochodzą do niego dwa kable, jeden gruby drugi w cieńszy. no to rozumisz włazisz pod autko i pakujesz rozrusznik. są małe problemy z włożeniem jak i wyciągnięciem go, szczególnie jak robisz to pierwszy raz, ale idzie sobie poradzic. wkładasz go rzecz jasna tą wystającą zemnatką w strone silnika rozr. mocowany jest chyba na dwóch śrubach (jeśli dobrze pamietam) aha jak bedziesz montował to nie zapomnij o takiej blaszce, która przychodzi miedzy rozrusznik a silnik (to jest jakby podkladka z dodatkowa osłonką na "dziure" w rozruszniku co by sie syf takm nie dostawal). z tyłu rozrusznika przykręcone jest mocowanie. hmm chyba za dużo tam nie da sie pomylić także jak włożysz i wszystko bedzie pasowac tzn ze jest ok nie zapomnij o podłączeniu kabli z tyłu, przy okazji sprawdź czy kabel-oczko na tym grubym kablu jest w dobrym stanie. to chyba wszystko poszukam fotek ale nie wiem czy znajde 3m sie i owocnej pracy (jak coś przyholuj do KRK - naprawimy ) narqa |
widynek F&F Sympatyk 700k Kraków | 2005-08-12 11:17:53
od strony silnika są 3 śruby ósemki (klucz 13), od strony skrzyni 1 na klucz 13, 2 na klucz 10. za pierwszym razem najlepiej odkręcić wszystkie, potem można kombinować ![]() |
zadi F&F Sympatyk 125p i 126p Kraków | 2005-08-12 12:09:30 ja mam taką blaszke 100procentowo, wiem bo pare razy o niej zapomniałem :/ przychodzi miedzyrozrusznik a silnik. podkladka w jednym miejscu ma częsc wygieta pod katek 90 stopni, ktora zasłania otwór w obudowie rozrusznika od strony skrzyni biegów. ja mam coś takiego, moze nie potrzebnie, ale raczej wyglada na fabryczny wymysł,
WIDYNEK a Ty masz rozr. z wył. elektromagnetycznym?? moze do tych z cięgnem nie trza było czegoś takiego. sam już nie wiem |
widynek F&F Sympatyk 700k Kraków | 2005-08-12 13:39:34 zadi - mam rozrusznik z elektromagnesem. szczerze mówiąc ani w tym, ani w 3 innych maluchach (nie wszystkie moje) tego nie widziałem, ale każdy maluch jest inny jak będziesz nad Sosiną, to możemy wymontowac i oblukać
po tak długim okresie czasu pewnie trochę potrwa zanim paliwko dojdzie do gaźnika (zobacz, czy w wężach paliwowych jest jakieś paliwo), silnik pewnie obciekł z oleju, więc może przez chwilę dość głośno pracować...reszta wyjdzie w praniu (przy próbie odpalenia) - może zaskoczyć od kopa |
zadi F&F Sympatyk 125p i 126p Kraków | 2005-08-12 14:32:47 heeh no to ja juz nie wiem skad ja cos takiego mam
co do odpalania to tak jak mowi Widynek, troche pokrecisz zassie paliwko i w droge jak bedzie krecil a nie odpalal to posprawdzac kable wys. napiecia, a najlepiej to wykrec swiece, przylóż do masy i zobaczy czy dają iskre, jeśli nie to albo swiece do wymiany, albo kable, albo aparat zaplonowy, albo cewka albo.... hehe nie no napewno wszystko bedzie grało,trzeba w to wierzyć. a co do sosiny to dojade w niedziele, mozemy sobie pod nim polezec i oblukac pewne sprawy narka |
Cytryn_126 F&F Sympatyk miejscowość | 2005-08-12 14:33:56
Blaszka to podstawa Dziwi mnie troche, że jej nie posiadacie, może wyjeliście i nawet nie pamiętacie kiedy Taki kawałek blaszki ocynkowanej, którą zakłada się na główkę od rozrusznika i przykręca śrubami razem z rozrusznikiem do skrzyni biegów (od zewnątrz, a więc nie między rozrusznikiem a silnikiem, tylko między rozrusznikiem a skrzynią), w ten sposób, że zasłania ona ten otwór "rewizyjny", przez który widać zębatkę. Jeśli rzeczywiście nie macie, to polecam założyć, bo nie robi się wtedy taki syf olejowo-błotny rozbryzgiwany dodatkowo przez zamach.
Nie mogę znaleźć niestety żadnego zdjęcia tego cholerstwa, ale nie traćcie nadziei - cały czas szukam
EDIT: Już znalazłem To takie coś pod numerem 4. TUTAJ
[ wiadomość edytowana przez: Cytryn_126 dnia 2005-08-12 14:37:50 ] |
widynek F&F Sympatyk 700k Kraków | 2005-08-12 14:58:35 ja czegoś takiego na pewno nie miałem, przynajmniej od czasu, kiedy sam grzebię |
Ostry87 126p '87 i '93, Esco ... Kraków | 2005-08-12 19:15:33
Ja miałem rozrusznik palony na linke, teraz założyłem z elektromagnesem, i bez problemu pasował |
zadi F&F Sympatyk 125p i 126p Kraków | 2005-08-13 02:10:00 Ostry87 kształtem bedzie pasowal ale widzisz ten kto zalozyl ten post chyba nie zna sie za bardzo na mechanice, albo elektryce, wiec chyba nie bedzie mu sie chcialo grzebać, a troche pogrzebać trzeba, sam przyznasz.
Cytryn_126 dobrze gada blaszka jest cool tylko ze wg mnie nie przychodzi miedzy skrzynie i rozrusznik tylko miedzy rozrusznik a silnik, a zasłania "otwór "rewizyjny"" od strony skrzyni (to racja)
[ wiadomość edytowana przez: zadi dnia 2005-08-13 02:15:35 ] |
Borys_PG escort LX Taunton/Gdansk | 2005-08-13 11:14:43 grzebania jest tyle co przy wyjeciu i wsadzeniu rozrusznika. Dodatkowo tylko zmienia sie stacyjke albo robi palony z guzika. |
Ostry87 126p '87 i '93, Esco ... Kraków | 2005-08-13 11:26:28 JA np. miałem w instalacji elektrycznej miejsce na kostce od stacyjki. Wystarczyło tylko podciągnąć gruby przewód do rozrusznika. |
zadi F&F Sympatyk 125p i 126p Kraków | 2005-08-13 23:50:27 dobra nie ma co dyskutowac ile to jest roboty bo tern i tak ma palony z kluczyka. |
Abdull F&F Sympatyk 126p Bielsko - Biała | 2005-08-14 00:27:43 jako z ejest temat o rozruszniku to si epodepne mianowicie mam rozrusznik z elektromagnesem i jest problem nastepujhacy, jak jest gorący silnik to rozrusznik nie kreci. przkrecam kluczyk i głucho. dopiero jak postukam w rozrusznik młotkiem to zapala. czego to wina i jak to usunąć:0 dodazm ze na zimnym silniku pali elegancko ) |
Borys_PG escort LX Taunton/Gdansk | 2005-08-14 11:41:51 zawieszaja sie szczotki |
pterock F&F MEMBER czarny horhe 126p i ... Kraków | 2005-08-18 20:37:48 jak nie masz 3 bezpiecznikow to dziwie sie ze wogole probowales odpalac auto
A tak dolaczajac sie do dyskusji... mam ten sam problem co abdul, przy goracym silniku (ale tez nie za kazdym razem) autko nie daje oznak zycia... nie ma kompletnie zadnej reakcji, zadnego cykniecia, tylko lekko przygasaja kontrolki... i jesli to szczotki to ile kosztuja nowe? i czy duzo jest roboty z ich wymiana? hough |