Akumulator - zgłupłem?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Przygotowuję się powolutku do zimy. W planach mam wymiane akumulatora więc powolutku sonduje temat.
Przeczytałem instrukcje opisy no i właśnie.......
Na stronie profesjonalnego jak sądze producenta co się Varta zowie znalazłem listę akumulatorów pasujących do mojej kluseczki.
Na innych też nie lepiej ale przytoczę Varte pytając szanownych forumowiczów czy możłiwa jest taka rozpiątość parametrów baterii dla jednego modelu auta z określonym silnikiem.
50Ah/540A
55/540
60/600
60/640
70/640
71/680
75/720
85/760
85/760
I jaki z tego wybrać?
  
 
60/640 nie zaduży nie za mały
  
 
A mnie nagabują na 72/680 - jak widac co warsztat to inne zdanie
  
 
W zależności od wyposażenia montowano różne alternatory (od chyba 80A do 120A) i akumulatory. Jeśli masz alternator ponad 100A to spokojnie możesz założyć 70-75Ah. Jeśli o mniejszej mocy to 55-60Ah. Jak założysz duży aku do alernatora mniejszej mocy to aku będzie zawsze niedoładowany i szybko się zasiarczy. A odwrotnie to go zagotujesz. Moc alternatora jest na tabliczce znamionowej. Akumulatory 85Ah to już do diesla. U mnie jest alternator Bosh 120A i aku 72(?)Ah Banner bezobsługowy. Polecam bo jakość bardzo dobra.
WAŻNE:
Jeśli kupisz aku bezobsługowy to nie wolno ich doładowywać zwykłą ładowarką tzn prądem 1/10 pojemności. Np aku 70Ah prąd ładowania 7A.
Akumulatory bezobsługowe muszą być doładowywane prądem 1/20
czyli aku 70Ah to prąd ładowania 3,5A, stabilne napięcie ładowania 14,4V no i nie przekraczać czasu ładowania.
Jeśli będzie inaczej to taki aku szlag trafi.
Najlepszym rozwiązaniem jest zakup specjalnej ładowarki np CTEK. Czasem są na Allegro. Ja mam Ctek Multi XS 3600. Tym cudem naładujesz każdy kwasowy aku 6V i 12V hermetyczne od UPS też. No i nie trzeba go wyłączać po określonym czasie. Sam się wyłączy. Można go zostawić podpiętego pod aku nawet na rok.
Powodzenia z zakupem
  
 
Jeśli mogę Ci cokolwiek doradzić to weż ten 72A tym bardziej jeśli masz klimatyzację i z niej korzystasz. Ja jeżdziłem przez ok.2tyg.
na mniejszym akumulatorze i auto głupiało totalnie obroty nie schodziły poniżej 1tyś.wystarzyła wymiana baterii i problem zniknął.
Pozdrawiam.
  
 
Witam serdecznie! Mam w Omedze A 2.3 D akumulator 88 Ah (bezobsługowy). Ładowałem go już kilka razy i niestety nie wiedziałem, że musi to być ładowanie 1/20. Ładowałem normalnie 1/10. Aż serce boli, że akumulator cierpiał. Dzięki za poradę. Teraz już będę ładował 1/20. Pozdrawiam.
  
 
Nie szukaj akumulatorów innych producentów, tylko idź do opla i kup orginał ( zaznaczam orginał z szarą nalepką ) bezobsługowy.
Jest trochę droższy od seri którą oferują na szybki montaż ( czarna nalepka) , ale jakość rewelacyjna.
Zanim wsadzisz go do auta i będziesz się cieszył nowizną , podłącz go do prostownika ustaw ok 1A i czekaj aż napięcie na nim osiągnie ok 15.5 - 15.6V . ( 2.6V na celę).

Krąży wiele mitów o tym że są fabrycznie naładowane, a prawda jest zgoła inna co potwierdza moja rada wyżej.

W pełni naładowany akumulator w stanie oczywiście ładowania małym prądem ma ok 2.6V na ogniwo co daje 15.6V
Aby uzyskać to napięcie na nowym aku czest trzeba czekać ok3-4 dni.

Technologia produkcji akumulatorów jest taka że elektrody w ogniwach wykonuje się teraz na gotowo z ołowiu ( jedna) i z tlenku ołowiu ( druga ) zalewa kwasiorem im cześć.

Kiedyś obie robiono z ołowiu, zalewano kwasiorem i formowano.
Można było wtedy bieguny nasilojące ustawic dowolnie przed formowaniem.

Jak posłuchasz mojej rady to gwarantuję że będziesz się cieszył nowym nabytkiem ok 10lat pod warunkiem że nie rozładujesz go np. światłami do zera.
  
 
No prawda sie troszke rozni od tego co napisal Arthuros.
To ze sa olowiowe sie zgadza ze sie zalewa kwasem terz ale to ze sa
bezobslugowe osiagnieto poprzez dodatek wapnia ktory znacznie redukuje proces samorozladowania i poprzez inna budowe cel i odpowietrzania.
Najwarzniejsze jest jednak to jak grube sa plyty gdyz te o cienkich szybko sie zuzyja poprzez splyniecie masy czynnej z tych plyt pod wplywem cyklicznego ladowania.Sie mowi ta firma tamta firma a najlepiej miec znajomego w hurtowni co z miejsca powie te sa do banie te sa ok
  
 
Nie chcę akumulatora na 10 lat - mnie zupełnie wystarczy nanaej firmy akumulator na 3 lata.Im mniej się go dotykam tym lepiej dla mnie i dla niego . Już mniej więcej się zorientowałem co i jak - na jesieni kupuje i montuje