Jak bezpiecznie rozebrać drzwi?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam Szanowne Grono Klubowe.

Chciałbym rozebrać tapicerke drzwi, żeby przesmarować prowadnice szyb (wolno już chodzą) i wymienić głośnki z przodu.
Przeglądałem archiwum i znalazłem już kilka postów, które mnie naprowadziły co i jak. Chciałbym się jednak jeszcze dowiedzieć, jak zdjąć plastiki z drzwi. W jakiej kolejności i na co uważać żeby nie urwać jakiś kołeczków lub śrubek. Prosze o jak najdokładniejsze rozpisanie gdzie sie znajdują kołeczki, ukryte śrubki lub inne płapki.

Z góry dziekuje.
  
 
co do szyb to najpierw przetarlem papierem sciernym styki na klawiszach a potem przesmarowalem calosc wd4 (kilka psikniec w uszczelki po ktorych przemieszcza sie szyba) , chodza prawie idealnie.
  
 
Cytat:
2005-08-21 14:17:14, white_arrow pisze:
"... Chciałbym rozebrać tapicerke drzwi, żeby przesmarować prowadnice szyb (wolno już chodzą) ...."



Co do szyb...NIE SMARUJ! -bardzo niedawno forum był opis prac (skutecznych!!) w tej materii ...poszukaj

co do boków......nie robiłem tego sam więc nie będę mieszał ale temat boczków drzwi był naprawdę dokładnie opisywany na forum więc także polecam uwazne przejrzenie archiwum

Kurczę blade ...w końcu wrzućta to ktoś do działu Porady i będzie Oki!
  
 
boczek podwazac szerokim nierysajacym srubokretem z owinietym trzpieniem tasma (co by nie zrobic zadziorow na lakierze podwazajac), zlokalizowac zaczepy i zaczynac od odkrecenia 4 srubek, miski klamki i samej klameczki. potem powoli sciagamy boczek najlepiej od przedniej strony jesli patrzec od przodu auta, kolki czasem stawiaja opor ale mozna je podwazyc kluczem 14 i wyciagnac bezpiecznie, ja boczek zdejmuje moze w 15 sekund bez uszkodzen wiec da sie to naprawde zrobic.

do majsterkowiczow nie naleze
  
 
najlepiej zaczac od dolu (oczuwiscie po odkreceniu trzech srubek na dole i jednej przy gornym zawiasie oraz w okolicach klamki i samej klamki), gdyz dolne kolki sainnego rodzaju niz pozostale i latwo wychodza. POtem odginasz delikatnie tapicerke i lokalizujesz kolki. Zlokalizowany kolek chwytasz za lepek kluczem plaskim i podwazasz. Jesli bedziesz ostrozny to nie powinno byc problemow.
I tak jak ktos napisal - nie warto smarowac prowadnic szyby, jednak wg mnie mozna posmarowac metalowa szyne mechanizmu podnoszenia szyby.
  
 
Oczywiście nie będe smarował prowadnicy po której idzie szyba tylko tę metalową szynę która jest odpowiedzialna za ruch szyby góra-dół.
Jak sie uda to też będę chciał przesmarować przekładnie ślimakową silniczka - o ile jest rozbieralna
I stąd moje jeszcze jedno pytanko. Jakiego smarowidła najlepiej użyć. Czy smaru zwykłego (tzw.tawot) czy może lepiej jakiegoś grafitowego
  
 
Cytat:
2005-08-21 17:46:52, white_arrow pisze:
Oczywiście nie będe smarował prowadnicy po której idzie szyba tylko tę metalową szynę która jest odpowiedzialna za ruch szyby góra-dół. Jak sie uda to też będę chciał przesmarować przekładnie ślimakową silniczka - o ile jest rozbieralna I stąd moje jeszcze jedno pytanko. Jakiego smarowidła najlepiej użyć. Czy smaru zwykłego (tzw.tawot) czy może lepiej jakiegoś grafitowego



Przekladnie slimakowa - moznaby sie pokusic o smarowanie, ale watpie czy ona tego wymaga - wg mnie jesli jest szczelna, to fabrycznie nalozony smar powinien wystarczyc na caly zywot auta.
Poza tym wg mnie duze opory powoduje sam mechanizm, ktory oparty jest o stalowa linke, ktora nawinieta jest przy silniku na rolke i ktora porusza szyba. Jednak tej linki bym nie smrowal, gdyz bedzie sie do niej lepil wszelki brud, ktory moze blokowac ruch.
Najwiekszy jednak bedziesz mial problem z dostepem - jest bardzo ciasno i gdy to zobaczysz to ci przejdzie ochota na wszelkie dzialania. Najlatwiej byloby wymontowac mechanizm podnoszenia, ale niestety jest on przynitowany do drzwi i trzeba by rozwiercac nity a potem montowac calosc na srubach.