Gaz w kołach

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Jeździ ktoś z Was na gazie (w kołach oczywiście ). Mówiąc szczerze to dałem się namówić na te rozwiązanie bo gość przekonywał że opony dłużej wytrzymają. Ponoć nie zmienia się ciśnienie w kołach przy zmianie temperatury. Czy są jakieś wady tego rozwiązania??

Pozdrawiam
  
 
Też mam escorta "na gazie". Prawdę mówiąc to nie widze różnicy(chyba że w portfelu) czy z gazem czy bez . Problemem jest natoniast pompowanie. W razie potrzeby można dopompować powietrzem, ale to już nie to samo U mnie w okolicy jest tylko jeden wulkanizator który tankuje azot. Ale w większych miastach tego problemu już nie ma.
  
 
też kiedyś zatankowałem sobie azot....i powiem szczerze.....nigdy więcej......żadnej różnicy nie poczułem a pieniądze wydane preferuje zwykłe darmowe powietrze
  
 
A jakie niby mają być korzyści z pompowania kół nie-powietrzem?
  
 
jak masz możliwość wpompowania azotu z cenie powietrza wybierz azot. różnic żadnych - jeżdże już 4 rok na kołach pompowanych azotem i jest git.
  
 
Już kiedyś gdzieś czytałem długi wątek o tym Różnica polega na tym że czysty azot nie zmienia swojej objętości pod wpływem zmiany temperatury. Ja powiem tak, jeżdżę już ósmy rok na kołach napompowanych w 80% azotem i jest GIT.
  
 
Ja mam i odczuwam różnicę ( oprócz portfela ). Opona inaczej pracuje i nie jest to tak wrażliwe jak zmiana temperatury, kiedy opona zaczyna niepostzzezenie sie zmieniać. Jak możesz polecam. Przy większych prędkościach też to jest odczuwalne. Niby aot - tlen-powietrze to gaz ale każdy ma inną objętość i stopień ściśliwości.
  
 
Ludzie, troche wyobrazni! Nie dajcie sie nabrac na czary-mary. To zwykly interes jest z tym azotem. Jak to nie zmienia sie cisnienie przy wzroscie temperatury?

W tych temperaturach: ciekłe powietrze: -192 °C, a ciekły azot w -196 °C ----> staja sie gazami! Skoro wiec azot staje sie gazem szybciej, znaczy to ze bardziej reaguje na zmiane temperatury?

Jedyna zaleta azotu jest taka, ze jest slabo reaktywny, wiec teoretycznie opony od srodka mniej sie starzeja. Ale, zanim na zwyklym powietrzu sie zestarzeja, z 80 razy beda juz kompletnie lyse. Z tego co wiem opony nie podlegaja biodegradacji.

Widze, ze wiara czyni cuda u niektorych w autach, ale nie dajcie sie nabijac "w opone". Lepiej wydajce pieniadze na lody dla dziecka, a jesli nie macie, kupcie jakiemus na ulicy

  
 
`ja tylko jeżdze na NADmorskim powietrzu !!!!!!!
miałam niemieckie ale spuściłam PATRYJOTYZM
JEZDZI MI SIE GIT !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  
 
Cytat:
2005-08-19 15:57:28, darmcdoman pisze:
Ludzie, troche wyobrazni! Nie dajcie sie nabrac na czary-mary. To zwykly interes jest z tym azotem. Jak to nie zmienia sie cisnienie przy wzroscie temperatury? W tych temperaturach: ciekłe powietrze: -192 °C, a ciekły azot w -196 °C ----> staja sie gazami! Skoro wiec azot staje sie gazem szybciej, znaczy to ze bardziej reaguje na zmiane temperatury? Jedyna zaleta azotu jest taka, ze jest slabo reaktywny, wiec teoretycznie opony od srodka mniej sie starzeja. Ale, zanim na zwyklym powietrzu sie zestarzeja, z 80 razy beda juz kompletnie lyse. Z tego co wiem opony nie podlegaja biodegradacji. Widze, ze wiara czyni cuda u niektorych w autach, ale nie dajcie sie nabijac "w opone". Lepiej wydajce pieniadze na lody dla dziecka, a jesli nie macie, kupcie jakiemus na ulicy



taaaaa

to azot leją w łopony fiu fiu

Moje zdanie, nie komentuje Twojego
A Ty darmcdoman lody sprzedajesz ??? to chętnie wstąpie czyli wodę "-5 °C"
  
 
Hmm z tego co widzę to jedynym minusem tego rozwiązania jest cena więc poczekam i zobacze ile wytrzymają na tym opony.
  
 
Cytat:
2005-08-19 15:57:28, darmcdoman pisze:
Ludzie, troche wyobrazni! Nie dajcie sie nabrac na czary-mary. To zwykly interes jest z tym azotem. Jak to nie zmienia sie cisnienie przy wzroscie temperatury? W tych temperaturach: ciekłe powietrze: -192 °C, a ciekły azot w -196 °C ----> staja sie gazami! Skoro wiec azot staje sie gazem szybciej, znaczy to ze bardziej reaguje na zmiane temperatury? Jedyna zaleta azotu jest taka, ze jest slabo reaktywny, wiec teoretycznie opony od srodka mniej sie starzeja. Ale, zanim na zwyklym powietrzu sie zestarzeja, z 80 razy beda juz kompletnie lyse. Z tego co wiem opony nie podlegaja biodegradacji. Widze, ze wiara czyni cuda u niektorych w autach, ale nie dajcie sie nabijac "w opone". Lepiej wydajce pieniadze na lody dla dziecka, a jesli nie macie, kupcie jakiemus na ulicy



Temperatura wrzenia, a zmiana masy właściwej wraz ze zmianą temperatury to niestety nie to samo.
Oj miałbyś przechlapane u Sado na Termodynamice


[ wiadomość edytowana przez: Maks dnia 2005-08-19 22:44:19 ]
  
 
Pneumix - bo o tym tu mowa, to nie czysty azot, tylko mieszanina kilku gazów!

Od wielu lat ta technologia jest stosowana w sportach samochodów wyczynowych (WRC, etc) i transporcie.

Rzeczywiście dla przeciętnego użytkownika drogi, efekt opon napełnionych gazem jest prawie niezauważalny, ale ...czyż My fanatycy Ford Escort Club zaliczamy się do nich?!

Jeżdżę od kilku lat na oponach napełnionych gazem. Przyznam szczerze, że od tej pory sporadycznie zdarza mi się uzupełniać ciśnienie. Czy to zaleta tej mieszanki czy poprostu dobrych opon i wentyli...tego nie wiem

Jeżdże szybko nie tylko po prostej.... Dla mnie podstawą jest dobrze dobrane ogumienie i stan zawieszenia, a jeśli dodatkowo mogę poprawić sobie nastrój charakterystycznymi czerwonymi kapturkami wentyli z charakterystyczną czarną kropką oraz świadomością, że pode mną jest gaz, to czemu nie? Koszt to ok. 28PLN i jak do tej pory jednorazowy

...a lody dzieciom kupuję....ale tylko jak są grzeczne
  
 
Maks: wiem czym temperatura wrzenia rozni sie od gestosci (masy wlasciwej jak piszesz). Swiadomie zastosowalem naduzycie. Z lenistwa, bo trzeba by sie sporo naszukac danych, aby zrobic wyliczenia. Zalozylem, ze w obu wypadkach mamy do czynienia z gazami zbudowanymi z czasteczek 2 atomowych. Stad skoro sily kohezji w cieczy zlozonej z mieszaniny czasteczek jednorodnych okazaly sie mniejsze w azocie, zalozylem, ze w stanie gazowym bedzie to wygladalo podobnie (tyle, ze tu juz nie ma mowy o kohezji). MASY ATOMOWE: Azot -7, Tlen 8, CO2 - 28,
Ktora czasteczka posiada wieksza energie kinetyczna w tej samej temperaturze? Latwiej ogrzac mol azotu, czy mol mieszaniny azotu z tlenem i CO2?
?