| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
Podola Sympatyk FEFK -==Vołovina==- Szczecin | 2005-08-19 13:26:56 Jeździ ktoś z Was na gazie (w kołach oczywiście ). Mówiąc szczerze to dałem się namówić na te rozwiązanie bo gość przekonywał że opony dłużej wytrzymają. Ponoć nie zmienia się ciśnienie w kołach przy zmianie temperatury. Czy są jakieś wady tego rozwiązania??
Pozdrawiam |
micab ford, vw, mercedes, ... k/Szczecina | 2005-08-19 13:46:36 też kiedyś zatankowałem sobie azot....i powiem szczerze.....nigdy więcej......żadnej różnicy nie poczułem a pieniądze wydane preferuje zwykłe darmowe powietrze ![]() |
Kamil_H 2107 1.3 Poznań | 2005-08-19 14:03:30 A jakie niby mają być korzyści z pompowania kół nie-powietrzem? |
Krynio Ford Escort Warszawa | 2005-08-19 14:38:56 jak masz możliwość wpompowania azotu z cenie powietrza wybierz azot. różnic żadnych - jeżdże już 4 rok na kołach pompowanych azotem i jest git. |
YaNkEs_69 Escort MKV Przemyśl | 2005-08-19 14:58:45 Już kiedyś gdzieś czytałem długi wątek o tym Różnica polega na tym że czysty azot nie zmienia swojej objętości pod wpływem zmiany temperatury. Ja powiem tak, jeżdżę już ósmy rok na kołach napompowanych w 80% azotem i jest GIT. |
Sinuspi Sympatyk FEFK 2 x Ford Escort MK7 Radom zwany R0ndoM ex #145 | 2005-08-19 15:12:38 Ja mam i odczuwam różnicę ( oprócz portfela ). Opona inaczej pracuje i nie jest to tak wrażliwe jak zmiana temperatury, kiedy opona zaczyna niepostzzezenie sie zmieniać. Jak możesz polecam. Przy większych prędkościach też to jest odczuwalne. Niby aot - tlen-powietrze to gaz ale każdy ma inną objętość i stopień ściśliwości. |
darmcdoman MK 7 - 1.8 TD Opole | 2005-08-19 15:57:28 Ludzie, troche wyobrazni! Nie dajcie sie nabrac na czary-mary. To zwykly interes jest z tym azotem. Jak to nie zmienia sie cisnienie przy wzroscie temperatury?
W tych temperaturach: ciekłe powietrze: -192 °C, a ciekły azot w -196 °C ----> staja sie gazami! Skoro wiec azot staje sie gazem szybciej, znaczy to ze bardziej reaguje na zmiane temperatury? Jedyna zaleta azotu jest taka, ze jest slabo reaktywny, wiec teoretycznie opony od srodka mniej sie starzeja. Ale, zanim na zwyklym powietrzu sie zestarzeja, z 80 razy beda juz kompletnie lyse. Z tego co wiem opony nie podlegaja biodegradacji. Widze, ze wiara czyni cuda u niektorych w autach, ale nie dajcie sie nabijac "w opone". Lepiej wydajce pieniadze na lody dla dziecka, a jesli nie macie, kupcie jakiemus na ulicy
|
KAMILA_Z_USTRONIA Sympatyk FEFK ST170, Leon Cupra USTRONIE | 2005-08-19 16:07:37 `ja tylko jeżdze na NADmorskim powietrzu !!!!!!!
miałam niemieckie ale spuściłam PATRYJOTYZM JEZDZI MI SIE GIT !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! |
Sinuspi Sympatyk FEFK 2 x Ford Escort MK7 Radom zwany R0ndoM ex #145 | 2005-08-19 16:25:07
taaaaa
to azot leją w łopony fiu fiu
Moje zdanie, nie komentuje Twojego
A Ty darmcdoman lody sprzedajesz ??? to chętnie wstąpie czyli wodę "-5 °C" ![]() |
Podola Sympatyk FEFK -==Vołovina==- Szczecin | 2005-08-19 18:00:58 Hmm z tego co widzę to jedynym minusem tego rozwiązania jest cena więc poczekam i zobacze ile wytrzymają na tym opony. |
edis4 Escort 1,4 MKV Warszawa | 2005-08-20 11:15:18 Pneumix - bo o tym tu mowa, to nie czysty azot, tylko mieszanina kilku gazów!
Od wielu lat ta technologia jest stosowana w sportach samochodów wyczynowych (WRC, etc) i transporcie. Rzeczywiście dla przeciętnego użytkownika drogi, efekt opon napełnionych gazem jest prawie niezauważalny, ale ...czyż My fanatycy Ford Escort Club zaliczamy się do nich?!
Jeżdżę od kilku lat na oponach napełnionych gazem. Przyznam szczerze, że od tej pory sporadycznie zdarza mi się uzupełniać ciśnienie. Czy to zaleta tej mieszanki czy poprostu dobrych opon i wentyli...tego nie wiem
Jeżdże szybko nie tylko po prostej.... Dla mnie podstawą jest dobrze dobrane ogumienie i stan zawieszenia, a jeśli dodatkowo mogę poprawić sobie nastrój charakterystycznymi czerwonymi kapturkami wentyli z charakterystyczną czarną kropką oraz świadomością, że pode mną jest gaz, to czemu nie? Koszt to ok. 28PLN i jak do tej pory jednorazowy
...a lody dzieciom kupuję....ale tylko jak są grzeczne ![]() |
darmcdoman MK 7 - 1.8 TD Opole | 2005-08-20 17:24:58 Maks: wiem czym temperatura wrzenia rozni sie od gestosci (masy wlasciwej jak piszesz). Swiadomie zastosowalem naduzycie. Z lenistwa, bo trzeba by sie sporo naszukac danych, aby zrobic wyliczenia. Zalozylem, ze w obu wypadkach mamy do czynienia z gazami zbudowanymi z czasteczek 2 atomowych. Stad skoro sily kohezji w cieczy zlozonej z mieszaniny czasteczek jednorodnych okazaly sie mniejsze w azocie, zalozylem, ze w stanie gazowym bedzie to wygladalo podobnie (tyle, ze tu juz nie ma mowy o kohezji). MASY ATOMOWE: Azot -7, Tlen 8, CO2 - 28,
Ktora czasteczka posiada wieksza energie kinetyczna w tej samej temperaturze? Latwiej ogrzac mol azotu, czy mol mieszaniny azotu z tlenem i CO2? ? |