MotoNews.pl
  

Dziwna awaria w Acc

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
akcja rozgrywala sie kilka minut temu na niemieckiej autostradzie (Warszawa-Lublin) byl odcinek pustej drogi gdzie moglem rozpedzic swojego acc do predkosci okolo 200km/h jechalem tak kilka minut (na gazie shell) caly czas kontrolowalem temp i byla w porzadku i nagle zapalily sie kontrolki od hamolcow, oleju i check engine po chwili samochod zgasl, oczywiscie odrazu wysiadlo wspomaganie hamolcow ale zatrzymalem sie. kontrolki swiecily sie nadal, wylaczylem zaplon zajrzalem pod mase wszystko wygladalo OK zadnych wyciekow oleju nic, wrocilem do srodka samochod odpalil przy pierwszej probie. Wczesniej zdarzalo mi sie ze w trasie przy jezdzie w jednym tempie zapalala sie lampka check engine przelaczalem wtedy na benzyne az zgasla i znowu na gaz. Co moglo byc przyczyna tego co sie dzis wydarzylo i jak zlikwidowac zalapajace sie pomaranczowe swiatelko Pomocy. Z gory dzieki za odpowiedzi
  
 
masz ustawione cutoff na gazie? dla jakich obrotów? no i jaki gaz tam masz?

jadac na gazie komp od beznyny może ci zgasić samochód?

czy przypadkiem nie przekroczyłeś prędkości którą ma komp zapisaną jako max?
  
 
no wlasnie smieszna sprawa bo na benzynie nigdy nie udalo mi sie takiej predkosci rozwinac. Podobna sprawa jest na poszczegolnych biegach 2-B(80km/h) G(96km/h), 3-B(120km/h) G(135km/h), 4-B(160km/h) G(167km/h) niestety nie mam obrotomierza. Na benzynie nigdy nie doprowadzalem do tych skrajnych predkosci (80,120,...) poniewaz samochod praktycznie nie przyspieszal natomiast sprawa z gazem jest zupelnie inna jest bardzo dynamiczny w tych obrotach, oczywiscie nie jezdze w ten sposob na codzien( zeby ktos nie powiedzial ze jestem katem silnika )ale czasem sie zdarzy. Jest jeszcze jedna sprawa czasem gdy samochod chwile postoi np. swiatla to pod czas ruszania nastepuje wybuch. Dlaczego?


to moja pierwsza stycznosc z gazem i nie wiem co to cutoff i jak to sie ustawia

[ wiadomość edytowana przez: awariall dnia 2005-08-29 12:23:35 ]
  
 
masz chyba" bogato" ustawioną mieszankę powietrza i gazu ,a oszczędnie benzyny i powierza i tu należy szukać tak dobrych osiągów na gazie ,poza tym gaz ma ok. 108 oktanów
cutoff-to odcięcie czyli po przekroczeniu pewnych obrotów np. 6500 komp odcina silnik
  
 
Przy ruszaniu występuje wybuch?
Jeżeli tak to należałoby sprawdzić przewody WN, często tak się zdarza gdy iskra ucieka. nie doprowadzaj do kolejnych wybuch ów bo to może zrobiś troszkę spustoszenia (no chybaże instalacja została odpowiednio zabezpieczona)
a czy przy tych 200km/h przed siupnięciem nic przypadkiem nie wybuchło? choć pewnie przy takiej prędkości nic nie słyszałeś oprucz wołania spod przedniej maski "ZDEJM NOGĘ Z GAZU"
Ale nie. Tak na serio to sprawdź przewody.
  
 
Cytat:
2005-08-29 12:22:34, awariall pisze:
no wlasnie smieszna sprawa bo na benzynie nigdy nie udalo mi sie takiej predkosci rozwinac.


sorry za OT
ale dawno temu miałem junaka (takie 2 kółka), miałem identyczny objaw, co prawda bez gazu , dopóki był co najwyżej ciepły jeździł normalnie, jak był bardzo gorący kręcił jak wściekły, było to kłopotliwe bo dochodziło do zacierania tłoka, okazało się że po mocnym nagrzaniu silnik zasysa lewe powietrze, gaźnik się rozgrzewał i chyba przez to lepiej benzyna odparowywała i zasilała silnik, palił wtedy nawet 7l/100, po dokładnym uszczelnieniu problem zniknął
  
 
Cytat:
2005-08-29 12:22:34, awariall pisze:
no wlasnie smieszna sprawa bo na benzynie nigdy nie udalo mi sie takiej predkosci rozwinac. Podobna sprawa jest na poszczegolnych biegach 2-B(80km/h) G(96km/h), 3-B(120km/h) G(135km/h), 4-B(160km/h) G(167km/h) niestety nie mam obrotomierza. Na benzynie nigdy nie doprowadzalem do tych skrajnych predkosci (80,120,...) poniewaz samochod praktycznie nie przyspieszal natomiast sprawa z gazem jest zupelnie inna jest bardzo dynamiczny w tych obrotach, oczywiscie nie jezdze w ten sposob na codzien( zeby ktos nie powiedzial ze jestem katem silnika )ale czasem sie zdarzy. Jest jeszcze jedna sprawa czasem gdy samochod chwile postoi np. swiatla to pod czas ruszania nastepuje wybuch. Dlaczego? to moja pierwsza stycznosc z gazem i nie wiem co to cutoff i jak to sie ustawia [ wiadomość edytowana przez: awariall dnia 2005-08-29 12:23:35 ]




No to jesteśmy w domu - PRZEKRECASZ SILNIK POZA LIMITER OBROTÓW !!!!!!!!!!!! NIE RÓB TEGO BO TO NIE ZDROWE!!!!

pracując na gazie nie działa ci odciecie zasilania benzyna to oczywista forma obrony kompa przed przekraczaniem obrotów dopuszczalnych- cut off - no i teraz pomyśl co robi komp benzyny przekraczasz limit obrotów on odcina benzyne i widzi , ze ty dalej jedziesz i osiagasz niedopuszczalne predkości i obroty wiec wchodzi pewnie w jakiś tryb awarii i zeby nie ukrecić silnika go gasi.....to tak mniej więcej jak to wygląda...IMHO

cut-off na gazie to ustawione obroty wkompie od gazu przy których masz zabezpieczony silnik - wiecej nie wykręcisz, z gazu przechodzi na benzyne wtedy, benzyne odcina i wiesz, ze nie mozesz tam kręcić....polecam sprawdzić czy to masz ustawione (podpiąć się pod gazowego kompa) i polecam obrotomierz...sprawdź olej !

aa ano tak i masz za bogato na bank tak jak wyżej ci pisał kolega, nie dość że robi bum to jeszcze jeździ lepiej niz na benzynie Pamietaj - poprawnie ustawiony gaz ma prawo stzrelić 2 razy w roku w wielkanoc i na sylwka


[ wiadomość edytowana przez: arturo_soda dnia 2005-08-30 08:54:49 ]