Na jaki przebieg kilometrow mozna liczyc w espero?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
przejechane mam swoim espero 202000 km. ciekawy jestem na ile moge liczyc bez remontu silnika? gaz zalozony byl przy 138000 km. oleju prawie nie bierze. chodzi o silnik 1.5. prosze o rzeczowe komentarze. tylko bez przesady bo np. w 400000 nie uwierze. wiec prosze bez fantazjowania. z gory dziekuje.
  
 
Nie wiem jak jest z silnikiem 1,5 ale ja kupiłem 2,0(mógł być też 1,8 ) ze względu na oplowskie pochodzenie(wiem ze 1,5 też z opla pochodzi). Mój sasiad kupił kiedyś vectre 2,0 i zrobił nim 300. 000 kilomertrów następne 150.000 zrobił nim jego syn(mój koleś) silnik dopiero przy około 400.000 dostał małe przedmuchy więc wierze w wesperaka że chociaz ze 350.000 wytrzyma.

[ wiadomość edytowana przez: 79adam79 dnia 2005-08-23 16:25:09 ]
  
 
Cytat:
2005-08-23 16:09:34, aras519 pisze:
przejechane mam swoim espero 202000 km. ciekawy jestem na ile moge liczyc bez remontu silnika? gaz zalozony byl przy 138000 km. oleju prawie nie bierze. chodzi o silnik 1.5. prosze o rzeczowe komentarze. tylko bez przesady bo np. w 400000 nie uwierze. wiec prosze bez fantazjowania. z gory dziekuje.



Wszystko zależy od tego kto jak jeździ i jak dba, olej, przebiegi itd. Słyszałem już niejednokrotnie o 400kkm w espero więc jest szansa
Tom
  
 
aras..a mozesz mi powiedziec dlaczego nie wierzysz w 400tys? jesli samochod jezdzi na dobrym regularnie wymienianym oleju..ma dobrze wyregulowana instalacje gazowa (mowiac dobrze mam na mysli ze nie pali ci np 7L w miescie bo to wcale nie jest dobrze ) to dlaczego watpisz w taki przebieg?? dobrze eksploatowany silnik jest najtrwalszym elementem w samochodzie moim zdaniem 400tys jest watpliwe ale nie ze wzgledu na silnik tylko na reszte..mowie ci jesli lejesz regularnie dobry olej i tankujesz dobre paliwo to silnik przezyje bude i zawieche
  
 
u pana slawka byl esperak na taksowce 1.5 co bez remontu mial przelatane 500tys i nadal smiga
  
 
ja mam znajomego w stanach ktory mial esperaka 1.5 i przejezdzil tym 400 kafli bez remontu silnika niedlugo po tym auto poszlo do kasacji po wypadku
  
 
Z czasem silnik ma łatwiej bo jednak nadwozie w espero stosunkowo szybko się utlenia (rdza ) i dlatego auto jest coraz lżejsze. Efektem tego silnik pracuje w coraz korzystniejszych warunkach i w skrajnym przypadku zeżarcia przez rdzę całej karoserii przebieg 1mln kilometrów jest całkiem realny.

PS To oczywiście żart
dzisiaj jechałem za jakimś starym volvo,który miał na tylnej szybie naklejony napis "przebieg 750 000 km" (niestety nie było informacji po ilu remontach
  
 
Witam !!!

Mój esperak 1.8 ma 320 000 i śmiga. A naprawde nie miał lekkiego żywota bo do 270 000 był to samochód służbowy i naprawde go nie oszczedzali a na remonty wiecznie nie było kasy (np. zamiast wymienić termostat to nawpychali między chłodnice a skraplacz gazet i tak potem przez całe lato jeżdzili). Jedyna rzecz którą robiłem przy silniku to uszczelka pod głowica (co nie dziwne od takiej temperatury)
  
 
Moze nie na temat, ale znam gościa który na jakiejś "renówce" (osobówka) był niedaleki 1 miliona km (800 czy 900 TYS). Zrobił to na oryginalnym bloku i tłokach, co do reszty to nie wiem. Gość w serwisie powiedział mu, że jak dociągnie do miliona to mu zafunduje nowy silnik.

Jeśli chodzi o silniki 1,5 w espero to uważam,że osiągnięcie przebiegu rzędu 300tys nie powinno być problemem, oczywiście przy odpowiednim dbaniu o silnik (jak to już zresztą powiedziano).
  
 
Cytat:
2005-08-23 16:42:36, Bartek1112 pisze:
u pana slawka byl esperak na taksowce 1.5 co bez remontu mial przelatane 500tys i nadal smiga



Ale złotówy to jeżdżą połowe tego co normalni kierowcy. Zwykle z górki i na luzie.
  
 
w serwisie rozmawiałem z gościem,który miał 360 tyś.(wymieniał silentbloki w tylnej belce) po raz piąty.I tylko na to narzekał
  
 
Cytat:
2005-08-23 16:09:34, aras519 pisze:
przejechane mam swoim espero 202000 km. ciekawy jestem na ile moge liczyc bez remontu silnika? gaz zalozony byl przy 138000 km. oleju prawie nie bierze. chodzi o silnik 1.5. prosze o rzeczowe komentarze. tylko bez przesady bo np. w 400000 nie uwierze. wiec prosze bez fantazjowania. z gory dziekuje.



Silnik Ci padnie za 10.oookm jak nie chceszwierzyc w 400.ooo

Sasiad ma ponad trzy setki i nie ma zadnych objawow
smierci klinicznej (silnik 2.0). Silnik 1.5 jest troszke nowoczesniejszy...

q
  
 
Cytat:
2005-08-24 07:57:48, piotr_ek pisze:
Ale złotówy to jeżdżą połowe tego co normalni kierowcy. Zwykle z górki i na luzie.



I katujac silnik w korkach.
Przebieg z TAXi trzeba przemnozyc x2.

q
  
 
Cytat:
2005-08-24 11:30:00, wolnylogin pisze:
Silnik 1.5 jest troszke nowoczesniejszy...



ale ma słabsze tłoki, pierścienie i gniazda zaworowe...
  
 
za to taksiarze jezdza na "cieplym" silniku, a silnik ma to do siebie , ze kazde odpalenie zimnego to tak jakby kilka setek km przejechac, gdyby silnika nie gasic to jego trwalosc rosnie niemalze w nieskonczonosc
  
 
ja mam 273tys przejechane na silniku 1.8 8V
całe 273 przejechane jest na gazie bo gaz został włożony zaraz po kupnie
jestem pierwszym właścicielem tego samochodu
zawsze lany był i jest nadal lany MOBIL1 5W50 (pełny syntetyk)
nigdy z silnikiem nie miałem problemów - nic w nim nigdy nierobiłem
na gazie jeździ mi tak samo jak na benzynie (ten sam czas do setki na LPG i PB =12sek)
od trzech lat tankuję tylko i wyłącznie gaz i benzynę z Shell'a
  
 
Cytat:
2005-08-24 19:11:49, ŁUKASZ_GAJER pisze:
od trzech lat tankuję tylko i wyłącznie gaz i benzynę z Shell'a



Shell ma naprawdę czyste paliwo.

Chłopaki z Corolla Club tankujący ropę na Shellu (silniki D4D), robią furrorę w ASO Toyoty, gdyż okazuje się, że przy demontażu filtra paliwa w/w są praktycznie czyste.
  
 
na wieksozsci renoowanych stacji niemowie o petrochemi czy orlenie masz czste paliwo jak na warunki polskie zaznaczam shel niejest zadnym rarytasem
  
 
Cytat:
2005-08-24 21:09:27, Bartek1112 pisze:
na wieksozsci renoowanych stacji niemowie o petrochemi czy orlenie masz czste paliwo jak na warunki polskie zaznaczam shel niejest zadnym rarytasem



ale żadna inna stacja nie ma w swojej ofercie tak zaawansowanego paliwa jak V-Power Racing.
  
 
to nie paliwo tylko dodatek dolewany do paliwa nic wiecej. Poza tym dodatkiem wszystko jest to samo