Remont Silnika MKV oby nie....?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam

Obawiam sie ze czeka mnie remont silnika, co wnioskuje po:
-niebieski dym jak zapalam rano...
-nie odpala za 1 razem bez przegazówki
-przy redukowaniu biegów spada z obrotów (tak jak by łapał "lewe powietrze") i gasnie.....jak jest ciepły niebardzo chce zapalac (moze to byc wina rozrusznika juz raz tak miałem)
-nie "ciganie" juz tak jak kiedys kiedy wciskam gaz sa wyrazne przerwy w przyspieszeniu.
-ma conieco apetytu na olej...

Przebieg 180tyś (nigdy nie był gazowany i nie jest)

mam pytanie ile moga kosztowac pierścienie do silnika 1,6 EFI (77KW) rocznik 1991 MK V. I czy warto remontować wogole. Czy nie lepiej rozglądnącsie za innym samochodem, aczkolwiek nie chce sie z nim rozstawać.
  
 
...a uszczelniacze zaworów masz jeszcze? Moje się rozpadły właśnie po 180 tyś km???
  
 
Pierścienie GATES są w granicach 180-220 zł, uszczelka pod głowicę od 40 w górę, uszczelka pod pokrywę zaworów 12 zł, uszczelka pod miskę olejową do 50 zł, uszczelniacze ok 10zł.
  
 
i co z pompa paliwa?? ze agsnie ci po odpaleniu moze nie trzyma cisnienia w ukladzie i po chwili brakuje mu paliwka??
  
 
koszt pierścieni firmy goetze /markowych/ to 130zł
  
 
ja kupilem pierscienie w lodzi na jakies liściasto-drzewiastej ulicy za 74zl. Slyszalem ze to gowno.Ale smigamz dwa lata na nich a od roku silnik krecony jest dosyc czesto na wysokie obroty.Nie narzekam jak na ta cene.narazie nie kopci. ODPUKAC
  
 
Cytat:
2005-08-03 15:56:06, aceide pisze:
Witam Obawiam sie ze czeka mnie remont silnika, co wnioskuje po: -niebieski dym jak zapalam rano... -nie odpala za 1 razem bez przegazówki -przy redukowaniu biegów spada z obrotów (tak jak by łapał "lewe powietrze") i gasnie.....jak jest ciepły niebardzo chce zapalac (moze to byc wina rozrusznika juz raz tak miałem) -nie "ciganie" juz tak jak kiedys kiedy wciskam gaz sa wyrazne przerwy w przyspieszeniu. -ma conieco apetytu na olej... Przebieg 180tyś (nigdy nie był gazowany i nie jest) mam pytanie ile moga kosztowac pierścienie do silnika 1,6 EFI (77KW) rocznik 1991 MK V. I czy warto remontować wogole. Czy nie lepiej rozglądnącsie za innym samochodem, aczkolwiek nie chce sie z nim rozstawać.



Najpierw ciśnienie sprężania pomierz, potem będziemy myśleć.
  
 
Jestem 2000 km po remoncie kapitalnym. Kosztował 2500 PLN. Nie miałem problemów z odpalaniem, tylko z dymieniem. Po rozłożeniu okazało się że silnik to wrak, a przed remontem wszystko było OK. Nie martw się zawsze może być gorzej...
  
 
Ja powiem, ze to mi nie do konca wyglada na jeden problem... Dymienie z rana to raczej uszczelniacze. Ale przerwy w przyspieszaniu i problemy z odpalaniem to moze cos z ukladem zaplonowym...

W kazdym razie jak napisal Wilk zacznij od mierzenia kompresji
  
 
w moim teoretycznie jest wszystko ok, ale wydaje mi sie ze chuba czas juz na remont, autko mam w sumie od niedawna, co radzicie obowiazkowo wymienic??
  
 
Cytat:
2005-08-22 20:15:24, djskaut pisze:
w moim teoretycznie jest wszystko ok, ale wydaje mi sie ze chuba czas juz na remont, autko mam w sumie od niedawna, co radzicie obowiazkowo wymienic??



To zależy co rozumiemy pod słowem "remont".
  
 
otoz troche wycieka olej i wdmuchuje do filtra powietrza spaliny, czesto zdaza mu sie tez ze przy pierwszym odpaleniu po kilkugodzinnym postoju gasnie, drugie jest juz ok. to chyba tyle, z tego co mu dolega
  
 
a ja stawiam na djskauta bo miałem prwie to samo... koszt to jakies 200 zzeta max ,chyba że trafisz na trefy zakład...


[ wiadomość edytowana przez: ARTEK_21 dnia 2005-08-22 23:42:49 ]
  
 
no to co radzicie wymienic?? bo mechanikiem nie jestem
  
 
U mnie jest to samo. Rano mgła w garażu jak go odpalam i zdrowa przegazówka bo inaczej nie chce się obudzić po nocce. W ciągu dnia jest ok. pali jak trzeba. Terz się szykuję do remonciku (uszczelniacze zaworów, pierścionki, i zobaczymy co jeszcze).
Z tego co się dowiadywałem to te części co będą mi potrzebne powinny mnie kosztować ok 300-350 bez upustów koleżeńskich w INTERCAR