Zamulenie na pb..dlaczego?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
w suemie nie znalazlem nic w archiwum co by mnie satysfakcjonowalo wiec pytam:

co moze byc przyczyna zamulenia na pb? zabrudzona instalka benzynowa? padniety ktorys wtryskiwacz? jak to zdiganozowac??

dodam ze dotyczy to glownie niski obrotow im wyzej tym lepiej (ale nie tak lepiej jak to wynika z charakterystyki silnika..po prostu na wysokich obrotach jezdzi niemal normalnie..ale tak do 3tys to porazka) na gazie wszystko gra

poniewaz na wysokich obrotach jezdzi ok wiec nie wygalda to ani na usterke pompy paliwa ani na wtryskiwacze..choc moge sie mylic..czekam na jakies sugestie..co i jak sprawdzic?

aaa jeszcze cos..to nie jest tak ze samochod w ogole nie jest uzywany na benzynie..czasem jezdze dluzszy kawalek tak dla higieny natomiast przyznaje ze fitr paliwa byl wymieniany wieki temu..obecnie zeby wymienic jak mi powiedzieli w ASO trzeba prawdopodobnie wymienic tez przewody paliwowe bo nie uda sie raczej wyjac filtra bez rozwalania tego
  
 
Szanowy Panie...najpierw reset kompa.
A czy te niski obroty zachowują się tak samo na zimnym i gorącym silniku?
Co do instalacji paliwowej (filtr, pompa) to z cała pewnością trzeba się nią zająć.
  
 
"jak mi powiedzieli w ASO trzeba prawdopodobnie wymienic tez przewody paliwowe bo nie uda sie raczej wyjac filtra bez rozwalania tego"

Mi tez tak mówili w ASO-ale jeden z fachowców ASO powiedział żebym sobie odpuścił i wymienił sam filtr(bodajże od poldolota 1,4 z silnikiem rovera) -filtr wymieniłem sobie sam(w starym filterku była jakby "przypalona zupa")

Chociaz u mnie nie mulił sie wogóle przez zabrudzony filtr paliwa.


[ wiadomość edytowana przez: 79adam79 dnia 2005-08-23 07:28:48 ]
  
 
Resety kompa to bzdura - oczywiście odniesie to skutek na pół godziny, ale trzeba wyeliminować przyczynę, a nie skutek.

Filtr da się wyciąć i wstawić nowy za pomocą metalowych opasek, poszukaj na forum, kilka osób już to zrobiło.

Co do zamulania, to powodem może być właśnie zapchany filtr, warto odczytać kody błędów (może jakiś czujnik nawala), może przypchał sie katalizator, powodów może być sporo...
  
 
Ciekawy temat, bo akurat mam to samo tyle że:
Na gazie jest wsio OK, po przełączniu na pb - silnik pracuje jakby na 3 cylindrach, na wolnych obrotach telepie się cały silnik, na wysokich jeszcze bardziej, próba dodania gazu w czasie jazdy nic nie daje.
Wykluczam raczej pompę paliwa, - niedawno wymieniałem, ma zabezpiecznie termiczne, poza tym silnik wchodzi na obroty tyle że nim rzuca.
Filtr był wymieniany, może regulator ciśnienia?

Podejżewam któryś wtryskiwacz, może się zapchał, zawiesił? Jak można je sprawdzić? Odłączając po jednym na pracującym silniku i patrzyć co się dzieje?

Tom
  
 
Podobny efekt mam w służbowym Laosie. Silnik zimny to na dwójce i trójce się telepie, prycha, skacze itp. Silnik nagrzany - wszystko OK. Wkrótce przegląd toteż dowiem się szczegółów.
  
 
Cytat:
2005-08-23 11:50:07, piotr_ek pisze:
Podobny efekt mam w służbowym Laosie. Silnik zimny to na dwójce i trójce się telepie, prycha, skacze itp. Silnik nagrzany - wszystko OK. Wkrótce przegląd toteż dowiem się szczegółów.



Tyle że u mnie niezależnie od temp. sinika
Z błędów kompa to tylko EGR.
  
 
reset kompa byl..bez efektu..jedyny blad jaki jest to 32 czyli egr..oczywiscie ze silnik lepiej pracuje jak jest cieply ale to dosc normalne..tylko zwroccie uwage na to co napisalem ze na wysokich obrotach pracuje prawie normalnie..a przeciez wtedy potrzeba wiecej paliwa gdyby bylo ograniczenie doplywu pb przez filtr pompe czy wtryskiwacz to na wysokich obrotach efekt by sie raczej potegowal
  
 
Cytat:
2005-08-23 15:45:14, qbaj pisze:
reset kompa byl..bez efektu..jedyny blad jaki jest to 32 czyli egr..oczywiscie ze silnik lepiej pracuje jak jest cieply ale to dosc normalne..tylko zwroccie uwage na to co napisalem ze na wysokich obrotach pracuje prawie normalnie..a przeciez wtedy potrzeba wiecej paliwa gdyby bylo ograniczenie doplywu pb przez filtr pompe czy wtryskiwacz to na wysokich obrotach efekt by sie raczej potegowal



No to samo pomyślałem, może jednak coś z tym EGR?
Zwłaszcza jak poczytałem ten wątek EGR
  
 
Cytat:
2005-08-23 15:45:14, qbaj pisze:
reset kompa byl..bez efektu..jedyny blad jaki jest to 32 czyli egr..oczywiscie ze silnik lepiej pracuje jak jest cieply ale to dosc normalne..tylko zwroccie uwage na to co napisalem ze na wysokich obrotach pracuje prawie normalnie..a przeciez wtedy potrzeba wiecej paliwa gdyby bylo ograniczenie doplywu pb przez filtr pompe czy wtryskiwacz to na wysokich obrotach efekt by sie raczej potegowal



Radziłbym sprawdzić emulator wtrysku. Wszystkie kłopoty macie przy zamontowanej instalacji gazowej. Mój ciężko zapalał na benzynce, chodził jakby na trzy (ciepły OK), Po wymianie emulatora wszystko wróciło do normy.
  
 
Cytat:
2005-08-23 16:08:22, Adamo8 pisze:
Radziłbym sprawdzić emulator wtrysku. Wszystkie kłopoty macie przy zamontowanej instalacji gazowej. Mój ciężko zapalał na benzynce, chodził jakby na trzy (ciepły OK), Po wymianie emulatora wszystko wróciło do normy.



I o tym pomyślałem, ciekawe czy da się jakoś szybko odłączyć emulator żeby jednoznacznie ocenić czy to on jest przyczyną, w sumie to na pb powinien być chyba odłączony...może odepnę od niego zasilanie...już sam nie wiem czy jechać do gazowników czy normalnie na warsztat.
Tom
  
 
Cytat:
2005-08-23 16:08:22, Adamo8 pisze:
Radziłbym sprawdzić emulator wtrysku. Wszystkie kłopoty macie przy zamontowanej instalacji gazowej. Mój ciężko zapalał na benzynce, chodził jakby na trzy (ciepły OK), Po wymianie emulatora wszystko wróciło do normy.



adamie..ale emulator wtrysku to elektronika..ona dziala binarnie..tzn albo dziala albo nie dziala..ja mam ta instalacje juz 5 lat i 130tys km wczesniej czegos takiego nie bylo..by the way..jak sprawdzic ten emulator??
  
 
Cytat:
2005-08-23 16:24:02, qbaj pisze:
adamie..ale emulator wtrysku to elektronika..ona dziala binarnie..tzn albo dziala albo nie dziala..ja mam ta instalacje juz 5 lat i 130tys km wczesniej czegos takiego nie bylo..by the way..jak sprawdzic ten emulator??



A własnie mi przyszło do głowy, jeśli emulator się nie odłącza przy przełączeniu na pb, to sygnały mogłyby się nakładać i.....spróbuję wyjąć bezpiecznik od kompa gazowego, zobaczymy co się stanie.
  
 
Cytat:
2005-08-23 16:26:36, Tom69 pisze:
A własnie mi przyszło do głowy, jeśli emulator się nie odłącza przy przełączeniu na pb, to sygnały mogłyby się nakładać i.....spróbuję wyjąć bezpiecznik od kompa gazowego, zobaczymy co się stanie.



hmm ale jak rozumiem zakladasz ze emulator jest permanentnie podlaczony i NIGDY sie nie wylacza..bo jesli zalozymy ze po przelaczeniu na gaz sie wlacza a po powrocie na pb nie wylacza..to zamiast wyjmowac bezbiecznik wystarczyloby po prostu odpalic na pb i nie przelaczac na gaz..tak czy siak zdaj relacje z prob
  
 
Sonda Lambda malenki

Na gazie masz ja odlaczona wiec nie wplywa na sklad miesznaki a przy benzynie na wysokich obrotach tez nie bardzo ma co robic

  
 
Cytat:
I o tym pomyślałem, ciekawe czy da się jakoś szybko odłączyć emulator żeby jednoznacznie ocenić czy to on jest przyczyną, w sumie to na pb powinien być chyba odłączony...może odepnę od niego zasilanie...już sam nie wiem czy jechać do gazowników czy normalnie na warsztat.
Tom


Wyciągasz wtyczkę i zwierasz parami kabelki 8 sztuk czyli 4 pary, niestety nie podpatrzyłem które. Zrobił mi tak diagnosta w Polmozbycie (znajomy) i silnik na benzynie chodził jak trzeba. Po wpięciu do emulatora usterki powróciły, a gazownicy (gwarancja) wymienili emulator. Jutro wybiorę się do znajomka aby mi wyjawił jakie kabelki trzeba spiąć, przyda się na przyszłość niejednemu.
  
 
sprawdzilem..sonda lambda na cieplym silniku dziala w zakresie od 0.2 do 1.03V wiec jak najbardziej poprawnie..dodatkowo kiedy kiedys uszkodzila mi sie sonda to po jej odpieciu nie bylo zadnego pogorszenia pracy silnika tak jakby caly czas jezdzil bez sondy..teraz po odlaczeniu sondy samochod kompletnie nie chce jechac..ergo..trzeba szukac dalej
  
 
No to ja już wiem, w moim przypadku jest to wtryskiwacz trzeciego cylindra lub jego sterowanie. Odłączyłem emulator, nic się nie zmieniło, zacząłem na pracującym silniku na pb zdejmować po koleji kable WN, przy pierwszych 2 samochód zgasł, jak zdjąłem trzeci nic się nie zmieniło, pracował tak samo.
Czy jest kłopot z wykręceniem wtryskiwacza w 1.5?
Tom
  
 
a moze to swieca albo kabel??
  
 
Cytat:
2005-08-24 15:34:07, qbaj pisze:
a moze to swieca albo kabel??



Nie, bo na LPG chodzi bez problemów.
Tom