Tlumik koncowy

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
jako ze moj tlumik zaczal sobie brzeczec (w srodku cos lata) jak grzechotka co doprowadza mnie prawie do zalamania nerwowego to nadszedl czas by wmontowac tam cos innego...nowego...lepszego?

i teraz pytanie...jaki tlumik koncowy dobrac?Czy jak kupie jakis KM za 200zl to bede mial problemy z mocowaniem w escorcie mk4?Czy wymaga to wiele przerobek?Czy taki tlumik nie buczy za bardzo? (bo czasami chcialbym posluchac sobie muzyki w aucie )

wszelkie porady, sugestie , spostrzezenia mile widziane....
  
 
ja mam KMa u siebie i nie wymaga to w zasadzie żadnych przeróbek w warsztacie uwineli sie raz dwa tylko pamiętaj żebyś im zwrócił uwage na to kolano rury wydechowej która omija wahacz żeby nie zrobili tak że sie obnizy bo będziesz haczył o koleiny
powinieneś odczuć też nieznaczny spadek mocy bo to w końcu uniwersał a nie dedykowany
ale jak dla mnie wrażenia dźwiękowe są conajmnie zadowalające zwłaszcza w odniesieniu do ceny
ale to też zależy od rodzaju końcówki bo ja mam np 2x100 a liked u siebie miał owala i zupełnie inaczej chodził mój jest głośniejszy
  
 
I see....a nie trzeba bedzie nacinac zderzaka?
i rozumiem ze bede musial przyspawac takie kolanko omijajace wachacz tak?
  
 
nie... układ wydechowy jest tak poprowadzony że rura omijając wahacz tworzy takie kolanko ktore nie jest podtrzymywane i jak to zaniedbają przyspawująć Ci tłumik (nie ma z tym na prawde żadnych problemów) to wtedy ono lekko opadnie i bedziesz nim haczył
  
 
oki rozumiem....ale czekaj bo to kolanko idzie tak ze tlumik (ta puszka) jest usytuowany pod pewnym katem do lini auta nie rownolegle...i na koncu rura jest wyprofilowana/wygieta juz zeby byla rownolegle....a jak zaloze KM to bede musial cos odginac czy od razu do tego 'kolanka' przymocuje rownolegle do pojazdu?

wiesz o co mi chodzi? bo kurcze kawe wypilem i troche roztrzepany jestem
  
 
z tego co pamiętam to tłumik seryjny jest równolegle więc jak go uwalisz przy końcu to w jego miejsce dajesz KMa i masz prawie idealnie z resztą jak już mówiłem nie ma z tym problemów a poza tym jak dajesz do mechaniora to mówisz że ma być tak i tak a to już ich spawa jak to zrobią żeby było dobrze no chybaze sam robisz
a tu mały schemat poglądowy żebyś już wszystko wiedział
  
 
hehe....dzieki za info juz chyba prosciej sie nie dalo wytlumaczyc
tzn wiem o co biega tylko ze u mnie ten tlumik wlasnie jest lekko skrecony pod katem nie jest rownolegle:/ ale to nic...jakos sie go wmontuje przeciez:>
a wlasnie....jak go podwiesic? tzn sadze ze najlepiej to bedzie na takiej "opasce" prawda?

teraz tylko tlumik trzeba kupic...no i od razu katalizator 'wydlubac' bo cosik tam lata w srodku brzeczy:/
btw a czy zalozenie strumiennicy cos da? czy lepiej sama puszke po kacie zostawic?

raz jeszcze dzieki za info
  
 
generalnie wszystko jest do zrobienia a podwieszasz go na ej standardowej gumie i do tłumika dospawujesz tylko odpowiedni hak może być z pręta
a strumiennica nic nie daje jak już masz koniec kata i nie kupujesz nowego to wywal go całkiem no chyba że masz go wbity w dowód to wtedy go wybebeszyć możesz
  
 
hmm....a czy jak sie dospawa ten hak to nie bedzie wieksze prawdopowobienstwo na zlapanie korozji w tlumiku?
  
 
tego to nie wiem bo KM raczej nie ma puchy z nierdzewki ale jakoś ci ten hak muszą przymocować a nie zrobia tego przecież kropelką mogą ci powiedzmy zrobić taką obejme z blachyba na śróby i do niej hak ale pewnie koszt będzie większy a to i tak kiedyś zgnije poza tym miejsca spawów powinni popsikać specjalna farbą
  
 
taka wlasnie obejme mialem na mysli piszac wczesniej "opaska"

hmm...teraz mam problem z wyborem...ktora okncowka bedzie najlepiej pasowala...i zeby za glosna nie byla...

btw czy sa jakies reguly np ze owal jest cichszy niz elipsa badz okrag? czy ma tez znaczenie srednica (im wieksza tym glosniejszy badz bardziej basowy dzwiek)

ps.Ale ja szczegoly zadaje