Rs Turbo i LPG??

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam, nie wiem czy i jaką mozna instalke gazu wsadziec do mkIV Rs Turbo by sie nie rozleciał.Co o tym sądzicie?? Dzieki i pozdro..Dr_boom
  
 
mozesz wsadzic II generacji tylko ze specjalnym reduktorem do turbo ktory nie jest duzo drozszy. A czy wsadzc czy nie to juz musisz sam sobie odpowiedziec....w dolocie montujesz zwezke a cala moc bierze sie z cisnienia ladowanego przez ten dolot....wiec jak go zwezisz to bankowo z 20 kucy mniej co juz ci daje moc jak w xr3i. Oczywiscie majac gazik odpadaja problemy z wtryskiem i jak znajdziesz magika to ustawi ta instalke pod wieksze doladowanie i wtedy troche sie zrownowazy. Z drugiej strony rst przy normlanej jezdzie wcale tak duzo nie pali tylko ze ciezko jezdzic normalnie. Decyzja nalezy do ciebie ale ja bym nie zakladal...w sumie sam chcialem zalozyc ale przeszlo mi
  
 
nie zakladaj....
  
 
Przedewszystkim gaz i turbo nie są nalepszym rozwiązaniem. Tak jak Rex napisał można ale to go od razu przydławi i nie tyle na gazie będzie słabszy co wogóle bo przecież ładuję się zwężkę na dolot.
Po drugie, RST ma mechaniczny wtrysk paliwa i nie za bardzo widzę sposób na "wyłączenie" rozdzielacza wtrysku można mu odciąć paliwo ale pracować będzie dalej.
Po trzecie sama instalacja musi przełączać się z podciśnieniowej na nadciśnieniową (lub odwrotnie) w momencie pracy turbiny inaczej w miejscu przeskoku pojawi się dziura w dostawie paliwa.
Osobiście też bym nie zakładał, albo ma się auto turbo albo oszczędne ... nie wiem ale takie jest moje zdanie.
  
 
Wojtek, mechaniczny wtrysk pracuje tylko wtedy, gdy ma cisnienie na listwie - czyli pracuje pompa. Odlaczasz pompe i jezdzisz.

A tak podpisuje sie pod wszystkim, moja rada - nie zakladaj. Nie wyregulujesz tego az tak dobrze, bedziesz mial inna charakterystyke silnika i przy turbo niestety mozesz szybciej wykonczyc silnik.
  
 
Cytat:
i przy turbo niestety mozesz szybciej wykonczyc silnik.




Za to jak efektownie, nie ma to jak żelazny deszcz.
  
 
No coz, niech sie pojawi cisnieniez turbo, brak paliwa, piekny stuk i pierdut
  
 
ma gaziorze nie ma opcji na pslanie stukowe bo im wiecej powietrze tym wiecej gazu zaciaga.....podobno
  
 
Ale zawsze go mozesz ubogo ustawic. I w koncu zle sie to skonczy.
  
 
Cytat:
2005-09-06 00:27:23, rex pisze:
ma gaziorze nie ma opcji na pslanie stukowe bo im wiecej powietrze tym wiecej gazu zaciaga.....podobno



Wydaje Ci się. Stukanie to złozone zjawisko i na każdym paliwie się da uzyskać. Z resztą prawie każdy stary polaj na gazie stuka co slychać głośno i wyraźnie.


Natomiast w silniku turbo stukanie może być bardizej wesołe bo stuknie tylko raz, za to głosno No i remont silnika można czasemp ołączyć z remontem blacharki jak żelazny deszcz uszkodzi po drodze jakieś elementy...
  
 
Nie mam gazu i mieć nie chcę. Nie zakładaj to nie moralne w RST!!!!
  
 
no da sie uzyskac na kazdym ale instalacja gazowa II genracji dziala tak ze zasysa gaz cisnieniem w dolocie wiec im wieksze cisnienie tym wiecej zassie. A kazdy stary polaj stuka bo silnik do remontu a nie dlatego ze ma spalanie stukowe....jeszcze nie slyszalem poldona ktory mialby spalanie stukowe a tym bardziej na gazie
  
 
Cytat:
2005-09-06 09:56:14, rex pisze:
no da sie uzyskac na kazdym ale instalacja gazowa II genracji dziala tak ze zasysa gaz cisnieniem w dolocie wiec im wieksze cisnienie tym wiecej zassie.



Ja wiem jak działa taka instalacja, i wiem jak czułe na wahania AFR sa silniki turbo, szczególnie te wysilone. Już widze jak stroisz instalację LPG II generacji z szerokopasmową sondą AFR i słuchawkami do mikrofonu od spalania stukowego na uszach


Cytat:
A kazdy stary polaj stuka bo silnik do remontu a nie dlatego ze ma spalanie stukowe....jeszcze nie slyszalem poldona ktory mialby spalanie stukowe a tym bardziej na gazie



Wydaje Ci się coś co popularnie się nazywa "dzwonieniem zaworów" w Kancie czy Polaju to właśnie bardzo glosne spalanie stukowe. Bierzesz takiego 1500 i dajesz gaz w podłoge na 4 biegu przy małych obrotach i masz cały koncert.