Rolka napinacz silnik 1,6 DOHC

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Mam pytanie czy wie ktoś czy napinacz paska pasuje z jakiegoś innego silnika szukałem usiebie w sklepach ale niema (niewiedzą jaki jest w tym silniku) i przy okazji jaki jest wymiar paska ew. z jakiego silnika pasuje. Pozdrawiam
  
 
zamiast całego napinacza kup nowe łożysko i zmień, a pasek bez problemu powinienes dostać do 1.6 z 132
  
 
Zeby kupić łożysko to bym musiał mieć jego numer a to niełatwe bo są skorodowane niestety, coprawda nieznam się na łożyskach ale wydeje mi się że tam są dwa żedy kulek kawałek napinacza jest fragmętem łożyska (bieżnią) jeżeli się myle to prosze mnie wyprowadzić z błędu.
  
 
Cytat:
2005-12-10 21:27:46, rudikof pisze:
Zeby kupić łożysko to bym musiał mieć jego numer a to niełatwe bo są skorodowane niestety, coprawda nieznam się na łożyskach ale wydeje mi się że tam są dwa żedy kulek kawałek napinacza jest fragmętem łożyska (bieżnią) jeżeli się myle to prosze mnie wyprowadzić z błędu.


Wyprowadzam Cię z błędu - napinacz jest oddzielnym elementem i bez specjalnych kłopotów daje się zbić stare łożysko z tulei osadczej napinacza (oczywiście, żeby tego dokonać, napinacz trzeba wykręcić z silnika). Wystarczy dobrać odpowiednie samo łożysko w dobrym sklepie z łożyskami lub pomęczyć sprzedawcę w sklepie fiata, żeby troche pogrzebał w pudełkach.
  
 
Napinacz miałem już wyjęty ale musiałem włożyć spowrotem bo musze jeździc tym autem, w poniedziałek podjade do serwisu fiata i zobacze co mi powiedzą ps jak by ktoś znał wymiary łożyska albo symbol to bym bardzo prosił o podanie.
  
 
W serwisie pewnie Ci powiedzą to co ja usłyszałem ponad rok temu:
- "Prosze Pana Fiat nie ma modelu 132"
Po usłyszeniu powyższego stwierdziłem, iż jakakolwiek dydkusja z najmądrzejszymi pracownikami ASO Fiat nie ma sensu i wyszedłem w pół zdania.

Moze się okazać że będziesz miał podobnie.

Spróbuj pogrzebać i podzwonić do INTERCARS, mają siedziby w większych miastach i dużo ciekawych części.
-------------------------------------------------------------------------
Właśnie sprawdziłem i:
FIAT -> 132 -> 1.6 -> Rolka napinająca paska rozrządu

Rolka napinająca paska rozrządu

EVR

55816

Rolka napinająca paska rozrządu

Informacje Inter Cars o towarze

indeks: EVR55816

Cena brutto: 135,20 zł

nazwa: Rolka napinająca paska rozrządu

opis : EVR rolka napinacza FIAT RITMO 1,6

producent: EVR

STAN MAGAZYNOWY 8

Ograniczenia

Średnica zewnętrzna [mm]: 67

Szerokość [mm]: 28

od roku prod.: 1979.08



Będzie?

[ wiadomość edytowana przez: vazyl dnia 2005-12-11 12:17:20 ]
  
 
Cytat:
2005-12-10 21:39:44, Mrozek pisze:
(...) bez specjalnych kłopotów daje się zbić stare łożysko z tulei osadczej napinacza (oczywiście, żeby tego dokonać, napinacz trzeba wykręcić z silnika). Wystarczy dobrać odpowiednie samo łożysko w dobrym sklepie z łożyskami lub pomęczyć sprzedawcę w sklepie fiata, żeby troche pogrzebał w pudełkach.

skąd wiesz że tak robię??? dobieram 2-rzędowe RS
  
 
Z tymi napinaczami nie jest tak źle - mozna je dostać bez problemu. Zmierz koniecznie stary napinacz, i policz zęby paska! Ja miałem tylko stary napinacz (58 mm) i kupiłem pasek według katalogu -144 zęby. Niestety w tej konfiguracji się nie dało napiąc paska.
Okazało się że niektóre modele tych 1.6 były z paskami 143 zęby i wtedy się to zgadzało z tym napinaczem. Najlepsze jest to że na obu pudełkach od pasków pisze jak byk "Fiat argenta 1.6 81-85"
  
 
Słuchajcie moja rolka to 70,5x24, a gdybym założył 67x28 może terz by się dało napiąć tam jest duży zapas.
  
 
Cytat:
2006-02-03 18:49:38, rudikof pisze:
Słuchajcie moja rolka to 70,5x24, a gdybym założył 67x28 może terz by się dało napiąć tam jest duży zapas.


Jeśli 70.5 67 to średnice zewnętrzne, to 90% że pasek 144 potrzebujesz.
  
 
Z tego co sprawdziłem to było kilka rodzajów tych rolek, z jakiego samochodu jest ten silnik, a może masz kod silnika?
  
 
ale wszystkie rolki mają szerokość minimum 28 mm
najprawdopodobniej jest to rolka od fiata 132 71x28 nr LUK 531 0715 20 lub SKF VKM 12012 i jeszcze EVR55818, cena detaliczna w intercarsie 232 zł,
  
 
Cytat:
2006-02-09 21:27:33, KIHAS pisze:
ale wszystkie rolki mają szerokość minimum 28 mm najprawdopodobniej jest to rolka od fiata 132 71x28 nr LUK 531 0715 20 lub SKF VKM 12012 i jeszcze EVR55818, cena detaliczna w intercarsie 232 zł,

taniej jest wymienić łożysko ze środka ! za 32 zeta !
wpisz łożyska dane TU

[ wiadomość edytowana przez: automatic dnia 2006-02-10 08:59:09 ]
  
 
3205 takie łożysko siedzi w napinaczu, jak kupujecie to najlepiej bez D w oznaczeniu bo nie ma bocznej obudowy i cały syf wali prosto w 'kulki'.
  
 
Cytat:
2006-02-12 10:42:12, Bodzioo pisze:
3205 takie łożysko siedzi w napinaczu, jak kupujecie to najlepiej bez D w oznaczeniu bo nie ma bocznej obudowy i cały syf wali prosto w 'kulki'.


Musisz kupic łozysko po prostu 3205 2RS (2RS - obustronnie zamkniete)
  
 
Dzięki za pomoc kupiłem nową rolke bo powymianie łożyska na NSK po 2 dniach zaczyło wyć bu . Nowa rolka kosztowała 75 Zł ale daje rade) zato okazało się że łożysko pompy się rozpada ma ze 3mm luzu niewiecie jakie tam jest bo kupił bym przed rozebraniem pomy.
  
 
Cytat:
2006-02-16 20:55:58, rudikof pisze:
Dzięki za pomoc kupiłem nową rolke bo powymianie łożyska na NSK po 2 dniach zaczyło wyć bu . Nowa rolka kosztowała 75 Zł ale daje rade) zato okazało się że łożysko pompy się rozpada ma ze 3mm luzu niewiecie jakie tam jest bo kupił bym przed rozebraniem pomy.


Pompa cała koło 100 zł. Nie polecam wymiany łozyska w niej. Chyba ze lubisz sporty extremalne i stać Cie na babranie sie po 3 razy w tym samym. Łozysko z simmeringami wyjdzie koło 50 zł.
Nie kalkuluje sie - orobisz sie jak wół i nie wiadomo czy łozysko Ci siądzie w obudowie dobrze. Pozatym sprasować trzpien na koło pasowe i wirnik pompy i później zaprasowac to spowrotem - łaaał.. az mnie boli.. a tu odkrecasz, czyscisz blok, dajesz nową uszczlke, przykrecasz i cieszysz sie z cichobieżnosci pompy.