MotoNews.pl
  

Kłopot z wolnymi obrotami w 190

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Mam kłopot z wolnymi obrotami w mercedesie 190 2.0 z 90r. Zamontowana jest w nim instalacja gazowa ("na srubke") i kiedy samochód wchodzi w strefę wonych obrotów zaczyna przygasać, obroty są niestabilne (falują). Gaz jest na gwarancji wiec byłem w serwisie na regulacjach ale to nic nie pomogło. Od czego mam zacząć żeby najszybciej i najefektywniej zlikwidować problem??
  
 
od kontroli zaplonu.
  
 
co ma zapłon do wolnych obrotów?? nie powiedziałem przecież że auto gaśnie za każdym razem i że ma kłopoty z odpalaniem... upatrywałbym tutaj raczej przyczyny w silniczku krokowym tylko nie wiem gdzie on się znajduje...
  
 
190 nie ma silnika krokowego w dosłownym znaczeniu tego słowa. Jest zawór powietrza dodatkowego (elektromagnetyczny). Gazownicy, gdy głupieją wolne obroty czasami poprostu go wypinają. Możesz też założyć regulator wolnych obrotów i powinno się poprawić. Jednak uważam, że poprawnie założona i wyregulowana instalka nie powinna sprawiać takowych kłopotów.
  
 
dzięki bardzo za pomoc. Mógłbyś napisać jeszcze gdzie znajduje się ten zawór?
  
 
Cytat:
2005-08-24 01:26:57, pawel63 pisze:
190 nie ma silnika krokowego w dosłownym znaczeniu tego słowa. Jest zawór powietrza dodatkowego (elektromagnetyczny). Gazownicy, gdy głupieją wolne obroty czasami poprostu go wypinają. Możesz też założyć regulator wolnych obrotów i powinno się poprawić. Jednak uważam, że poprawnie założona i wyregulowana instalka nie powinna sprawiać takowych kłopotów.



ja bym sprawdził wszystkie przewody powietrzna. Musi gdzies dostawać się lewe powietrze
  
 
Cytat:
2005-08-21 11:36:34, ramborior pisze:
Mam kłopot z wolnymi obrotami w mercedesie 190 2.0 z 90r. Zamontowana jest w nim instalacja gazowa ("na srubke") i kiedy samochód wchodzi w strefę wonych obrotów zaczyna przygasać, obroty są niestabilne (falują). Gaz jest na gwarancji wiec byłem w serwisie na regulacjach ale to nic nie pomogło. Od czego mam zacząć żeby najszybciej i najefektywniej zlikwidować problem??



Cewka pada !!! - zmień cewkę! - to jest typowy objaw przy gazie kiedy pada cewka (jest słaba) przy wtrysku KE-Jetronic. Gaz jest na to bardzo czyły - instalacja WN musi być tip-top!

Najlepiej jedź do serisu Bosch na analizator - tam wszystko wyjdzie - może byc też moduł - ale tego Ci nie życzę.

Gazownicy i ich regulacje tu nic nie pomogą.
  
 
Duży wpływ przy pracy na gazie ma lewe powietrze, które dostając się przez nieszczelne przewody powietrzne powodują zakłócenia w pracy silnika na wolnych obrotów. Proponowałbym Ci od sparawdzenia dokładnego przewodów powietrznych, zacząwszy od tego co idzie od spodu od rozdzielacza paliwa. Rozciągając gumę sprawdz czy nie ma pęknięc. Może też być skruszały tz. BUT to jest to od którego wychodzi ten przewód o którym mówiłem wczesniej.
Pozdrawiam. Powiedz o wynikach tego sprawdzania.