Porada w sprawie instalacji gazowej

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
SzanownI Panowie z niedowieżaniem zobaczyłem dzisiaj na stacji cene 95PB 4,49zł więc zdecydowałem sie na założenie instalacji gazowej a moje pytanie to : jaka mam założyć do 1,6 16V z plastikowym kolektorem bo jedni mówią TYLKO sekwencja bo plastikowy kolektor a inni że można II generacji - więc wole zapytać użytkowników jak to sie ma do rzeczywistości i czy komuś już pękł kolektor p[o wystrzale i czy wogóle takie występują?.
Dzieki za wszelkie info.
  
 
do plastiku sekwencyjny,II strzela,troche widzialem plastikow
rozerwanych nie tylko w fordzie,chyba ze zmienisz kolektor
na aluminiowy
  
 
Mam już 3lata lpg II gen firmy BRC-Lovato w 1,6EFi. Do tego klapka w filtrze (przeciwybuchowa), plastykowy kolektor i jak na razie bez problemów. Czyszczenie instalacji i regulacja raz do roku (35pln), co 10 tyśków wymiana świec, co 20 przewody WN. Niemniej nieco muli na gazie. Mam też probe 2,5v6 na sekwencji z kolektorem alu i problemów bez liku (moduł zapłonowy, kable WN)...
  
 
Taaa.... wszystko do pierwszego strzału ....mi kiedyś raz strzelił gaz w Vectrze ....tak że rozwaliło mi aluminowy kolektor Więc jeśli masz trochę więcej kasy i planujesz jeździć min rok to się nie zastawiaj.....ja bym założył sekwencje
  
 
Cytat:
co 10 tyśków wymiana świec, co 20 przewody WN



surec - co 10 tys. wymieniasz podwójnie platunowane świece? Pytam się, bo to koszt rzędu 120 - 150 PLN - to koszt eksploatacji instalacji (którą zamierzam założyć 22.09 - już umówiona!!) wzrośnie znacząco. Trochę mnie przestraszyłeś, bo świece wymieniałem jakieś 30 tys. km temu, przewody... hmm... 5 lat temu... 110 tys. km temu...

Pozdr.

Mr_Ozi
  
 

Ja wczoraj wymieniałem świeczki (również mam gaz) na platynowe NGK. Gość powiedział, że 15 tys. spoko na nich przejedzie - ale trzeba tego pilnować. (koszt wyszedł 4x137pln).

Cytat:
2005-09-02 09:59:56, Mr_Ozi pisze:
surec - co 10 tys. wymieniasz podwójnie platunowane świece? Pytam się, bo to koszt rzędu 120 - 150 PLN - to koszt eksploatacji instalacji (którą zamierzam założyć 22.09 - już umówiona!!) wzrośnie znacząco. Trochę mnie przestraszyłeś, bo świece wymieniałem jakieś 30 tys. km temu, przewody... hmm... 5 lat temu... 110 tys. km temu... Pozdr. Mr_Ozi

  
 
nie spotkalem jeszcze nikogo komu by wywalilo na sekwencji
(z v6 sa problemy ale nie przez gaz.,...)
  
 
Czy ja dobrze rozumiem? Gaz powoduje, że żywotność świec spada z 90 tys. km do 15 tys. km? To jest coś nie tak. 15 tys. to się jeździ na zwykłych świecach.. (oczywiście nie w Zetec-ach)

No a przy okazji. Jakie są objawy na gazie tego, że trzeba wymienić kable WN i świece? Zapala się przecież z benzynki, a może się mylę?

Pozdr

Mr_Ozi
  
 
Wczoraj rozmawialem z dwoma goscmi z ASO Forda na temat gazu. I mi powiedzieli zebym absolutnie instalacji zadnej nie zakladal, bo Ford ma za slabe zawory (i cos tam jeszcze), także nie jest stwozony do gazu. Pozatym w ASO w Fordzie zakladaja gaz do innych aut, ale nie do Fordow. Znajomy zakladal u nich do nissana i wszystko pracuje jak powinno. Normalnie zalamany jestem, bo przy tej cenie Pb nie da sie jezdzic.

Jeżdzi ktoś z Was Zetekiem na gazie od dłuższego czasu bez problemów?
  
 
mi tez w ASO powiedzieli,ze silniki te nie sa przystosowane do gazu.. niestety, paliwo jest drogie,sam ostatnio jezdze do 3 tys. obr, bo mi szkoda kasy... niestety panowie, nie ma aksy - nie ma auta...zawsze mozna kupic fure z mniejszym silnikiem lub wogole cos mniejszego.. np rower
  
 
heh no własnie ale ja wole dać wiecej i jeździć na paliwie niz montować gaz i mieć potem jakieś porblemy z autkiem a zachwile każdy na gaz sie przeżuci i przy naszym "pieknym panstwie" i tak wymysla ze bedzie akcyza na gaz i na to samo wyjdzie wiec nie że jestem przeciwnikiem ale podrugie wole poszaleć mocniejszym autkiem niż na gazie słabizna:/ heh wkońcu ktoś musi kupować te paliwo...

pozdrawiam
  
 
Kolejny raz widac, ze ASO sie nie zna, albo jedyna wiedza o silnikach nie wykracza ponizej rozpoczecia produkcji Focusa, w ktorym w silnikach 1.6 Zetec-SE zastosowano porcelanowe gniazda zaworow.

Ale w Escortach inzynierowie tego nie zastosowali. Mam 1.6 i przyjemnie jest jechac na gazie (oprocz spadku mocy) szczegolnie pozdjezdzajac na stacje LPG
  
 
Jestem umówiony na montaż instalki II generacji na 09.09
( w Zamościu czeka się 2 tygodnie w kolejce) i zobaczymy jak to będzie. Koszt 1600 PLN z butlą w kole - myślę że jest OK.
Zakład sprawdzony to też nie powinno być problemów. Mam na szczęście metalowy kolektor wię nie muszę zakładać sekwencji.
  
 
Cytat:
2005-09-02 15:37:30, pucek2509 pisze:
heh no własnie ale ja wole dać wiecej i jeździć na paliwie niz montować gaz i mieć potem jakieś porblemy z autkiem a zachwile każdy na gaz sie przeżuci i przy naszym "pieknym panstwie" i tak wymysla ze bedzie akcyza na gaz i na to samo wyjdzie wiec nie że jestem przeciwnikiem ale podrugie wole poszaleć mocniejszym autkiem niż na gazie słabizna:/ heh wkońcu ktoś musi kupować te paliwo... pozdrawiam


Jak mi będziesz refundował połowę kosztów to też pozostanę przy benzynie. Nawet nie muszę szaleć -tylko jeździć.
  
 
heh złapmnie no coś za coś albo wiecej mocy kosztem paliwa albo słabiutke ale tanie do jeźdzenia... wybieram te drugie no ale neichce zakładac gdyż niemam kasy i dlategoi że wiem że autko sie na gazie inaczej zachopwuje tzn. poprostu sypie...:/ niestety mam dużo znajomych którzy na gazik narzekaja a do mojego gaz kosztuje 2000 zł wiec to niemało...
  
 
Pucek wcale nie coś za coś pod warunkiem, że to będzie sekwencja - wtedy wykosztujesz się na początku ale potem jak słusznie już zauważył toradek jak podjeżdżasz na stację to ci się humor poprawia jak porównujesz cveny PB i LPG, a osiągi są takie same lub nawet lepsze niż na benzynce bo gaz ma większą liczbę oktanową i można tak instalkację przeprogramować, że essi będzie lepiej śmigał niż gazie na benzynce. Co do problemów to biorą się one skąd, że ludzie starają się zbytnio oszczędzać montując złe instalację, nie wymieniając po odpowiednim przebiegu świec itp.
  
 
Mój brat w Mondeo założył zwykłą instalkę, z tym, że porobili mu jakieś zabezpieczeia na kolektorze i jest ok. Nie ma z tym żadnych problemów i autko śmiga jak marzenie
  
 
ja mam 1.6 16v zetec ( nie efi)
i jest ok
odpala na gazie mna benie
osiagi podobne ( na benie równiejsza praca) ale co tam
znajdź diesla kombi załadowanego osobami ( 300 kg) + bagaż 100 kg i przejedz 350 km na benie za 50 zł
mi sie udało spalił 29 l .. lpg
fakt 160 km/h zdażyło sie w sumie z 10 min na autostradzie
ale ogólnie srednio to ok 3000 obr (czyli ok 130 -140)
wiec nie zbytnio oszczędnie - za to nad morze to 100 km/h max ( 2500 obr)
i sam nie wierzyłem że nad morze za 40 zł ( z zielonej góry) ok 300 km
zrobilem na gazie już 11000 km i instalacjia sie wróciła ..
nie mam skwencji , a na zaoszczedzonej przez kolejny rok kasie odłoze w razie "w" na silnik co nie ?



[ wiadomość edytowana przez: le-mar dnia 2005-09-02 23:13:42 ]