Kto ma essiego MKV 1,6 EFi z czasów 10.1990-02.1991?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Już wszycho sprawdziłem, a nie uśmiech mi się wymiana czujnika 100pln...

Poproszę kolegów o sprawdzenie, jaką rezystancję ma czujnik temp.wody, w bloku pod pokrywą zaworów), rezystancję obwodu od czujnika do wskaźnika, jaki ma kolor czujnik (wg forda powinien być różowy).
  
 
Mówisz o czujniku od wskazan na deske to kosztuje 20 zł a czujnik temp silnika 100zł.
  
 
jakbys mial taki problem pod koniec czerwca to bylem w gdansku i moglbys mierzyc do oporu teraz ciut za daleko
ale pokaz fotki co chcesz miec pomierzone to pomierzymy
  
 
Wskaźnik na desce pokazuje połowę jak odpalę, a po 10 minutach ful. Jeźdźę na czerwonym polu, a często poza nim
W fordzie powiedzieli, że może być: czujnik w bloku, kable, wskaźnik. Czujnik powinien być różowy (85PLN), czarny i zielony po 20pln już sprawdziłem i kicha.
Po lutym 1991 były podobno już inne czujniki, więc interesi mnie tylko ten końkret. Czujnik jest wkręcony w blok głowicy tuż pod termostatem i dochodzi do niego pojedyńczy (a nie podwójny w wtyczką) kabelek z gumową gałką. Gałę z kablem trza ściągnąć, bo siedzi na gwincie czujnika.
PROŚBA: Zmierzenie rezystancji samego czujnika (najlepiej dwa pomiary na zimnym silniku i rozgrzanym)pomiędzy masą, a czujnikiem, pomiar rezystancji pomiędzy przewodem zdjętym z czujnika a masą oraz spisanie numeru czujnika jeśli się da i podanie jego koloru.
Ale się rozpisałem, ale nie uśmiecha mi się zatarcie mojej essinki...
Pomóźcie, bo opadam z sił...
  
 
U mnie jak sie zrypal ten czujnik to wskazowka na desce wariowala, raz byla martwa a innym razem byla na maksa... Wymienilem ten czujnik w sklepie z czesciami do FORDOW ul.Tishnera w Krakowie... Wedlug daty auta powinienem miec zielony i taki tez kupilem... wkrecilem podlaczylem i wszystko jest OK. Wskazania maks do polowy... Koszt tego czujnika wynosil 30 zl

Zainwestuj te 30 zl i wymien czujnik
Pozdrawiam MazoL
  
 
Cytat:
2005-08-05 16:28:16, MazoL pisze:
U mnie jak sie zrypal ten czujnik to wskazowka na desce wariowala, raz byla martwa a innym razem byla na maksa... Wymienilem ten czujnik w sklepie z czesciami do FORDOW ul.Tishnera w Krakowie... Wedlug daty auta powinienem miec zielony i taki tez kupilem... wkrecilem podlaczylem i wszystko jest OK. Wskazania maks do polowy... Koszt tego czujnika wynosil 30 zl Zainwestuj te 30 zl i wymien czujnik Pozdrawiam MazoL



dokładnie jak mówi MazoL

generalnie nieważne jakiego koloru jest ten czujnik /zielony czy różowi czy jeszcze inny/ w podróbce to wydatek 20zł
udaj się do sklepu fordowskiego /nie do serwisu/ i tam poszukaj
  
 
mam zielony na sprzedaz za zaluzmy 10 zl - jezdzony z 2 tyg.
  
 
Dzięki za info...
Temat niestety trawiony przeze mnie na wszystkie możliwe sposoby. Czujnik wg forda musi być różowy (zielony i czarny był po lutym 1991). Nie przyjmują zwrotów, więc muszę być pewien, że jest rypnięty (85zyli). Zielony i czarny już próbowałem, jest jeszcze gorzej. Do tego rezystancja nie zgadza się z książką, choć może w książce też nie jest oki. Tak czy owak poproszę kolegów, którzy mają taki silnik z tego rocznika o pomiary.
  
 
Polecam ci sklep na ul. ślaskiej w Gdyni, Pan Kowalski ,własciciel tego sklepu na pewno ci pomoze i wszystko pomierzy na miejscu jest bardzo pomocny w takich problemach ,wiem bo kiedyś przerabiałem ten temat w scorpio.A tak po za tym mam taki sam silnik jak ty tylko ,że 92 rok więc możemy oblukac co i jak jest u mnie,a w sumie mamy blisko do siebie,mieszkam w Gdyni .
  
 
Dzięki, za info. Na Śląskiej byłem kiedyś w innych kwestiach, ale wdepne chętnie. Niestety te silniki z tym czujnikiem były robione do lutego 91, więc Twój mi nie przypasi (już przerobiłem temat, całkiem inne czujniki), ale dzięki za chęci daraskaz. Tak właściwie, to mój essi jest trochę chyba prototypowy (nie pasi łożysko oporowe sprzęgła, plastiki wewnątrz mają inne mocowania, drzwi od 92 musiałęm przerabiać, zamek centralny taki był robiony tylko do 91 roku, kupiłem 3 linki od klamki i żadna nie pasiła, do tego spryskiwacze podgrzewane, bagnet w zbiorniku spryskiwaczy...dziwna wersja....
  
 
PROŚBA Do PUNIA i innych posiadaczy dokładnie tego rocznika i miesiąca silnika:
Zmierzenie rezystancji samego czujnika (najlepiej dwa pomiary na zimnym silniku i rozgrzanym)pomiędzy masą, a czujnikiem, pomiar rezystancji pomiędzy przewodem zdjętym z czujnika a masą oraz spisanie numeru czujnika jeśli się da i podanie jego koloru.
Czujnik to ten zielony na zdjęciu...
  
 
a czy probowales sprawdzic w taki sposob
dotknij kabelkiem do masy np silnika i sprawdz czy wskazowka idzie do gory jesli tak to masz niedobry czyjnik i zobacz jeszcze same zegary moze one sa nie dobre
  
 
Zeberko dobrze mówi, pierwsze sprawdź czy wskazówka idzie na maksa jak przyłączysz kabelek z czujnika do masy, "zero" oporności więc wskazówka na maksa powinna się wychylić. Druga sprawa to że miałem 1,6 EFI w cabrio z 91go roku i wymieniałem czujnik za 20 zł. Podjedź do sklepu przy którym jest serwis to może się zgodzą na próbę czujnika, ja tak zrobiłem, co prawda miałem znajomego na sklepie.
  
 
Puniu, zmierzyłeś może?
  
 
Cytat:
2005-08-10 08:39:23, surec pisze:
Puniu, zmierzyłeś może?



niestety miernik wzialem do domu ale walczylem z TV sat ale poczekaj zaraz zejde na parking i zobacze
  
 
No wlasnie ja tez mam Essiego z tego roku i pamietam, ze wymiana kosztowala mnie jakies 20zl. Od tego czasu pokazuje ok. Sprawdze dzisiaj jaki ma kolor i napisze wieczorem.
  
 
ja u siebie zmierzyłem ale na silniku ktory nie ostygł do konca wskazówka leciutko ruszyła sie do granicy białego pola temp rzeczywista ok 45 stopni rezystancja miedzy masa a czujnikiem 425-426 Omów kolor czunika taki jasny brąz.
  
 
A książka podaje 15-18kOm....
A czujnik Ricku masz pewnie różowy, bo wg forda taki ma być. Dzięki za info...Jakbyś w przyszłości jeszcze zmierzył rezystancję obwodu wskaźnika (pomiędz masą a kablem z czujnika), to już dojdę do czegoś...
  
 
Cytat:
2005-08-10 18:40:11, surec pisze:
A książka podaje 15-18kOm.... A czujnik Ricku masz pewnie różowy, bo wg forda taki ma być. Dzięki za info...Jakbyś w przyszłości jeszcze zmierzył rezystancję obwodu wskaźnika (pomiędz masą a kablem z czujnika), to już dojdę do czegoś...



rzczywiście powienna byc inna rezystancja moze zrobilem zly pomiar hmm.... na czyjniku powietrza i na innych rzeczach dobrze mi wychodzilo

na wszelki wypadek sprawdze jeszcze raz jak bede miał okazje
  
 
Teraz zgłupiałem do reszty. Jak odłączę czujnik, to wskaźnik pokazuje połowę skali, jak zewrę do masy, leci na sam szczyt (cili max). Silnik zimny (po całe nocce), a temp zaczęła się od połowy skali (po wyłączeniu zapłonu nie chce spadać). POMOCY