| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
Kiniusia Opel Vectra 2,2 dTi Kraków/ Trzebinia | 2005-09-08 22:22:22 markij a gdzieś Ty takie tanie amory na tył kupił? Bo cena jest wręcz nierealna. |
kwiatkowski Ząbki | 2005-09-08 23:03:09 Ja za olejowe kayaby na tył dałem po 52zł więc cena 90 za gazówki nie jest czymś niezwykłym. |
Kolber7 VW TOURAN & SKODA OC ... Katowice .::SILESIA TEAM::. | 2005-09-09 06:45:09 te wkłady tylko niszczą sprężyny..... dzięki nim moje 2 poszły na śmietnik.. przy okazji wykończyły też amorki.....
kupiłem gazowe COFAPY po 110 zł u mechanika bo czas naglił..... takie same na allegro były po 70 zł....mają 2 lata gwarancji i w komplecie z nowymi spręzynami przyczyniły się do podniesienia tyłu..... teraz ładunek w espero im nie straszny
poprawił się również znacząco komfort podróżowania, bo auto zaczęło tłumić nierówności,. już tak nie podskakuje...... tak więc jak chcesz sobie coś poprawić to wymień spręzyny i amorki... o gumach zapomnij |
markij 1.5 GLX 16V Łódź | 2005-09-09 08:19:52 A widzisz Kiniusia - nawet nie musiałem odpowiadać Szanowni Koledzy zrobili to za mnie. Przecież 90zł to normalna cena KAYABY gazowej na tył do Esperolota. ![]() ![]() Kupiłem na Allegro w sklepie były po 92, ale nie miałem czasu na czekanie - dostawa. Zapłaciłem i miałem je na drugi dzień.
Kolber7 dobrze gada - te gumy to badziewie. A jak ktos chce kupić amortyzatory COFAP (Brazylia) to tylko i wyłącznie gazowe bo olejowe to pomyłka. Pozdrawiam. |
kisztan Klubowy Weteran Ford Focus i jeszcze ... Łańcut | 2005-09-09 11:21:42 No to ja wsadzam kij w mrowisko!!!
Mam gumy na tlnych sprężynach już 2lata. Sprężyny mam jeszcze orginalne. Ale tu uwaga!!! Moje gumy są mniejsze niż te na Allegro. Są to gumy od malucha po 6zl za sztukę (czyli komplet za 12zł)
Maja mniejsza średnicę i założone sa na końcach zwojów, tam gdzie średnica drutu jest mniejsza. Dlaczego tak? Założenie w ten sposub jak to jest pokazane na Allegro nic nie daje, bo wtedy pracują tylko cińsze zwoje i autko dalej jest miękkie. A mój patent jak na razie się prawdził i autko prowdzi się duzo lepiej. Wiem, że wymiana amorków i sprężyn jest dużo lepszym rozwiązaniem, No ale koszt takiej operacji to ok. 1000zł.....
|
markij 1.5 GLX 16V Łódź | 2005-09-09 12:10:29
No chyba trochę przesadziłeś jesli chodzi o koszty - chyba, że to prowokacja .
Koszty: 1) 2 sprężyny (oryg. wzmocnione) - 184 zł 2) 2 amorki KAYABA (gazowe) - 180 zł 3) 4 podkładki pod sprężyny - 28 zł 4) ROBOCIZNA - 100 zł RAZEM: 492 zł Zważywszy, że wymiana jest okropnie prosta można oszczędzić jeszcze około 100zł. I gdzie tu jest "Twój" 1000 zł? nara |
the_undertaker Klubowy Weteran Passat/New Beetle Złotniki Kujawskie | 2005-09-09 12:42:19 Chyba że policzył przód i tył razem no i robiony w serwisie. Tył zrobić samemu to pikuś,ale przód już wesoły nie jest. |
markij 1.5 GLX 16V Łódź | 2005-09-09 12:51:39
Pewnie tak policzył. Rzeczywiście z przodu jest trudniej, ale posiadając ściągacz do sprężyn, ściągacz do końcówek drążków kierowniczych, smykałkę mechanika i jakieś 3 godziny czasu da się to zrobić we własnym zakresie. Chociaż zgadzam się, że jest to zupełnie inna bajka. Moim zdaniem największa trudność to wyjęcie zapieczonego sworznia wahacza z całej kolumny od spodu. Reszta jakoś ujdzie. Acha - no i odkręcenie czasem bardzo zardzewiałego wkładu amorka bez solidnego imadła, mocnego klucza z przedłużeniem w postaci rury jest wręcz niemożliwe. |
kisztan Klubowy Weteran Ford Focus i jeszcze ... Łańcut | 2005-09-09 13:37:24
Dokładnie TAK Panowie! I wcale nie przesadziłem z ceną. No chyba, że zakładmy zwykłe morki olejowe i "normalne" sprężynki.
Wtedy koszt może wynieść coś ok. 700zeta, a sam tył ok. 200 Nie polecam tego nikomu. Ja w czerwcu zeszłego roku zmieniłem amorki na olejowe wszystkie 4szt. (400zł). Różnicy żadnej w porównaniu ze starymi. Natomiast po założeniu gum na tylne sprężynki jazda autkiem trochu się polepszyła. Choć też nie jest to rewelacja, ale przynajmniej jest sztywniejszy. Więc następna razą wymieniam wszystko na coś twardszego. I oczywiście wtedy wywalam gumy |
Marcin_J Espero 1.5 Gniezno | 2005-09-09 14:42:36 No to ja też się podepnę. Mam takie gumy założone na tył od roku chyba i wszystko jest OK. Nawet autko się utwardziło, na zakrętach mniej się przechyla. A dokładniej przy małych prędkościach fajnie buja a gdy jadę szybciej to jakies takie twardsze jest. Nie mam pojęcia czym to jest spowodowane ale wybitnie mi pasuje.
Z tyłu mam bultę na gazik 65l więc przy normalnym zawieszeniu mogiła. |
Bobneter Espero 1,8 CD gaz Katowice | 2005-09-09 19:01:43 Dziękuję wszystkim za podzielenie się doświadczeniami - chyba się tymczasem skuszę na gumy - wydatek niewielki a może coś się poprawi. Autko ma na razie 55 tys. przebiegu i może jeszcze poczekam z amortyzatorami i spręzynami - chyba że z tych niepokojących dźwieków coś się wykluje...A propos - jakie są objawy pękniętej sprężyny z tyłu??? |
Robert_S Espero 1.8, Omega Sz - Gw | 2005-09-09 19:28:18 Hmm naprawde daj sobie spokój z tymi gumami... Już był na ten temat wątek i dokładna analiza problemu skłania ku temu, że guma może poważnie zagrażać bezpieczeństwu
Pękniętą sprężynę raczej poznasz po wyglądzie - u góry lub na dole będzie po prostu brakowało kawałka. |
Marek_dziadek Klubowy Weteran Było Espero jest Honda Kraków | 2005-09-09 22:44:10
Jeśli pękła tak że kawałka juz brakuje, to przy jeździe po nierównościach lub przejazdach przez szyny słychać stuki i czuć efekt tzw. "dobijania" do karoserii. Jesli tylko pękła ale nie zupełnie do końca, wtedy potrafi trzeszczec w czasie jazdy, ale nie cały czas tylko przy specyficznych nierównościach lub kiedy wsiadają do auta osoby o "nietypowej" wadze |