Termostat-temperatura

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
pytanie do majsterkowiczów- wiem że poruszano już temat temperatury w bmw-połowa skali jako norma(?) ale czy ktoś próbował zmienić termostat na nowy- bo większość z nas jak się orientuję posiada dość "leciwe" be-emki. Ostatnio wymieniłem w innym aucie termostat na nowy- i okazało się że temperatura spadła o ok 20%, termostaty z wiekiem tracą swoją przepuszczalność i może wydawać się że wszystko dalej jest w normie.
  
 
Mam u siebie podobnie nie stoi temp mi na połowie lecz ponieżej
  
 
Ja też mam minimalnie poniżej i nie wiem z czego to wynika. Póki się nie grzeje to jest ok, ale czemu temp. dobija do połowy dopiero jak stoje w korku, jadąc zawsze mam minimalnie przed połówką...dziwne, w każdym innym aucie jakim jechałem zawsze była połowa niezależnie czy auto stało czy nie.
  
 
Cytat:
2005-09-07 10:50:26, biem pisze:
Ja też mam minimalnie poniżej i nie wiem z czego to wynika. Póki się nie grzeje to jest ok, ale czemu temp. dobija do połowy dopiero jak stoje w korku, jadąc zawsze mam minimalnie przed połówką...dziwne, w każdym innym aucie jakim jechałem zawsze była połowa niezależnie czy auto stało czy nie.


z temp ja mam podobnie, kupiłem termostat(oryginalny ponoć) dałem 31zł. wkrótce wymieniam go + płyn i zobacze czy temp bedzie normalna...
  
 
Jakiej firmy kupiłeś termostat ??
  
 
dobra, zaczynam się martwić wg ETK mój termostat ma wygladać tak: O właśnie

natomiast ten który trzymam w ręku wygląda inaczej, całkiem inaczej a mam termostat firmy WAHLER WA4232.80D na pudełku jest napisane BMW 318TDS/325TD/325TDS. Jak kupywałem to kolesia w sklepie sie pytam czy aby napewno do mojego auta to jest? Z całą stanowczością odpowiedział, że tak, a opisem mam sie nie przejmować... A co Wy na to?pzdr
  
 
to masz dobry termostat ale bardzo tani
jak na tą firmę
  
 
Jeztom, po wymianie daj koniecznie znać czy wskazówa się wyśrodkuje idealnie czy nie. Dzięki.
  
 
wg katalogu intercars jest to dobry termostat do 2,4 TD ale u nich kosztuje 55 zl z groszami wiec rzeczywiscie tanio dales
  
 
To jest dokładnie ten termostat: PIERWSZY Z GÓRY
  
 
Coś w tym musi jednak być. U mnie też przed wymianą termostatu temp. była na środku niezaleznie czy jeździłem w korku czy trasa, po wymianie temperatura jest jakieś 3 mm przed połową i też niezależnie od warunków jazdy. Kto to wyjaśni ?
  
 
Cytat:
2005-09-07 14:17:50, Robin_Hood pisze:
Coś w tym musi jednak być. U mnie też przed wymianą termostatu temp. była na środku niezaleznie czy jeździłem w korku czy trasa, po wymianie temperatura jest jakieś 3 mm przed połową i też niezależnie od warunków jazdy. Kto to wyjaśni ?


chyba znam odpowiedź. Są różne termostaty i ja mam na nim wygrawerowane 80stopni celcjusza, a kumpel kupił 60st celcjusza Więc może chodzi o temp otwarcia?

PS: Ale kumpel kupywał do Passata.


[ wiadomość edytowana przez: Jeztom dnia 2005-09-07 14:30:15 ]
  
 
Cytat:
2005-09-07 14:26:36, Jeztom pisze:
chyba znam odpowiedź. Są różne termostaty i ja mam na nim wygrawerowane 80stopni celcjusza, a kumpel kupił 60st celcjusza Więc może chodzi o temp otwarcia? PS: Ale kumpel kupywał do Passata. [ wiadomość edytowana przez: Jeztom dnia 2005-09-07 14:30:15 ]



... tak, dokładnie o to chodzi, ja wymianiałem w moim (jak obok widać) na 80 parę stopni Cel., i trzyma idealnie połowy, dodatkowo nawierciłem 1 mm otwór na "powietrze".
  
 
ja też mam zamiar wymienić termostat i dzisiaj go dostałem. jest to termostat ciężki do kupienia w sklepie. firma vernet. mam dobre doświadczenia z tą firmą. wymieniam ponieważ nie trzyma mi temperatury, wystarczy, że szybko pojade obwodnicą i spada mi wskazówka na niebieskie, a w korkach trzyma idealnie połowe. termostaty są oznaczone temperaturą działania i np do bmw powinien mieć oznaczenie 80c.to akurat wiem, ale o co chodzi z tą dziurką na powietrze?? w tym co kupiłem to jej nie ma. czy ma być?? czy nie da się odpowietrzyć bez dziurki??
  
 
da sie odpowietrzyc ale dopiero na rozgrzanym silniku jak termostat jest otwarty aa ta dziurka ma to mysle ze nie jest dobrym pomyslem wkoncu fabryka tego nie zrobila no chyba ze czesto dolewasz i ci sie zapowietrza to wtedy twoj paten jest sluszny
  
 
czy jest odpowietrznik na silnku? lub gdziekolwiek oprucz chłodnicy? w m50. prosze o pilną odpowiedz.
  
 
niestety nie otrzymałem odpowiedzi, ale okazała sie zbędna. odpowietrzyło się bezproblemowo. żadne otworki na termostacie nie są potrzebne, są nawet zbędne, bo w kolanku jest 1mm otworek między komorami i tamtędy powietrze z bloku leci na chłodnice. pozdrawiam.