OMEGA 2,0 DTI

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam
Mam obecnie Vectre A, ale w niedługim czasie planuje kupić oczywiści Omegę i interesuje mnie silnik 2,0 DTi. Jak narazie niewiele dowiedziałem się o tym "motorku" . Jeśli macie lub mieliście jakieś doświadczenia z tym silnikiem to proszę o informację.
Pozdrawiam


[ wiadomość edytowana przez: merbart dnia 2005-08-31 09:37:16 ]
  
 
witaj,
dwóch moich kolegów sprzedało takie auto (buda "C") z powodu koszmarnych problemów z elektroniką silnika. To było dla nich bardzo kosztowne doświadczenie. Z drugiej strony znam gościa śmigającego Vectrą z 2,0 DTi który nie narzeka... Sam nie miałem omy w dieslu więc na tym zakończę
  
 
Hm to zniechęcająca opinia ale co zrobić jeśli rzeczywiście sa problemy to lepiej się niepchać w "ten" silnik.
P.S Mnie interesuje buda "B"
Dzięki, potrzekam jeszcze troche może ktoś się jeszcze odezwie
Pozdrowienia
  
 
jeśli interesuje Cie buda "B" to z disla masz tylko 2.5 TDS..
  
 
Chyba nie bo od 98r Omegi B miały montowane te silniki.
  
 
mój znajomy miał ten motor w omci i stwierdził że to jeszcze gorsza porażka od 2.5 td
bez obrazy dla posiadaczy 2.5
do 2.5 manele drogie jak szlag a 2.0 dti głowice padają
ale wybór należy do ciebie
pozdr
  
 
ojjj, koledzy.... Wszyscy narzekacie na pekajace glowice itp. ale nikt nie podaje powodu owego pekania..

A powod jest bardziej niz prosty: przegrzanie silnika!

Oczywiscie glowiczki sa bardziej wrazliwe niz w benzynce ale to nie usprawiedliwia zaniedbanego ukladu chlodzenia!

U mnie plyn podchodzil pod 98C gdy zatrzymywalem sie po sprincie na czerwonym, postanowilem sie za to wziac, wykrecilem chlodnice, wyczyscilem pozadnie, odtluscilem bo zalana olejem byla, zalalem nowy plyn.
Teraz ciezko mi uzyskac 90C i zaczynam myslec czy nie zaslaniac chlodniczki bop nie dogrzany motor to tez nie dobrze

Oczywiscie pamietac nalezy ze silnik diesla to nie "gepard" i traktowanie go jako sportowego wiaze sie z tym i tamtym, tak wiec nalezy zadbac o chlodzenie itp.
  
 
słuszna uwaga
  
 
Z tego co wyczytałem to kolega myśli o Omedzie "00 w górę.

Moje doświadczenia:

Jeżeli ten silnik ma oznaczenie Y20DTH to daj sobie spokój !! Elektronika daje ciała na maxa. Wiem, bo na gwarancji wymieniłem Zafirę z takim silnikiem check nie daje spokoju w tych motorach a serwisy wymieniają co popadnie i nie ma rezultatów.
Jeżeli chcesz mieć Omegę w dieslu z rocznika '00 i dalej to poszukaj lepiej Y22DTR - sorawdzony, działa bez najmniejszych problemów.... oczywiście poza problemem mocy tego silnika do masy Omegi
  
 
Szkoda bo trochę się nastawiłem na ten silnik i myślałem że to będzie coś mniej awaryjnego- no ale trudno wasze opinie są dla mnie ważniejsze niż "cudowne reklamy ogłoszeniowe".
Pomyślę nad innym motorkiem może 2.2 DTI.
Boje spalania w Omedze 2,0 benzyna, a zgazowana też niejest rewelacyjnie ekonomiczna.
Pozdrawiam
  
 
Jakby to ująć delikatnie...

Całe 100KM w takim pojeździe to nie jest raczej pełnia szczęścia

-----------------
Benzinový 3,6litrový vidlicový šestiválec
  
 
delikatnie - no,no - nie poznaję kolegi
  
 
OT:

A co do cholery? To ja delikatny nie mogę być?
Pozory mylą

-----------------
Benzinový 3,6litrový vidlicový šestiválec
  
 
Witam
100 KM w Omedze to niewiel ale do szczęścia ja potrzebuje piękny, komfortowy, duży, bezpieczny i wmiarę ekonomiczny samochód a inne marki nie spełniaja wszystkich kryteriów - dlatego Omega.
Pozdrawiam
  
 
90 KM na gazie da się jeździć Omegą, więc 100 KM w dieslu jest to tym bardziej możliwe, ale pościgać tym to się raczej nie da
  
 
co do ekonomiczności to sie nie zgadzam bo diesel z tą masą musi spalić 12 litróww ropy po 4 zeta za litr a 2.0 16 spala tyle samo gazu po 2 pln więc gdzie tu jest sens diesla no chyba że na redbulu a ten po 2.70 i grożba walniętej pompy a poza tym z ta masą 100 koni to nawet emerytowi za mało
pozdrawiam
ps kup 3.0 w benie ... to sie opłaca
jazda extra
  
 
Co do tej ekonomiczności to też się nie zgodzę

100KM do takiego auta to za mało, w związku z tym pedał bardziej obciążony, w związku z tym wcale nie musi palić mniej niż np. 2,2 albo 2,5.

Podobnie jak np. astra 1,4 vs 1,6.

-----------------
Benzinový 3,6litrový vidlicový šestiválec
  
 
Cytat:
ps kup 3.0 w benie ... to sie opłaca
jazda extra


Nie reklamuj ino sam kupuj.
PZDR.
PEPE
  
 
]
pepe czekam na spotkanie
pzdr
  
 
Z tego co się dowiedziałem to ten diesel pali ok. 7 (miasto) oczywiście traktując diesla jak "diesla". Co do osiągów to niemam złudzeń 7s do 100 niewykręci.
2,0 16V na gazie pali też niemało (opierając się na opiniach) 15 l/100km miasto.
Muszę pomyśleć?
Dzięki za opinie