Światła mijania, postojowe i stacyjka

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Cze wszystkim.
Mam takie pytanie : czy można w jakiś sposób tak spreparować układ elektryczny aby po wyłączeniu stacyjnki nie zostawały światła pozycyjne ? Mam już dość holowania po osiedlu po wyczerpaniu aku - mam pewnie sklerozę a mój akumulator już mnie chyba nienawidzi
  
 
ja mam zamontowanego bzyka i jak zapomne wyłączyć to sie zaraz odzywa
  
 
inzynierowie forda tak własnie skonstruowali to auto i zapomnieli o bzyku, jak i o innych rzeczach ja też zawsze zapominam
  
 
Cytat:
2005-10-04 20:54:52, leo74 pisze:
inzynierowie forda tak własnie skonstruowali to auto i zapomnieli o bzyku, jak i o innych rzeczach ja też zawsze zapominam


Rację masz, ale paent jest rewelacyjny w Polonezie - wyjmujesz kluczyk ze stacyjki i już wszystkie światła gasną. Ja też tak chcę. Z natury jestem troche zakrecony i pewnie nawet bzyczek mi nie pomoże. Potrzebuje radykalnych rozwiązań.
  
 
a jak w polonezie mam wieczorem na ulicy zostawic autko pod sklepem, zeby mi nikt w bude nie wjechal? z kluczykami?
  
 
Ja bzyka miałem... nie powiem czego mozna od niego dostać wysadzając kogoś po drodze . Najprosciej wsawic 2 przekaźniki w miejsce 2 bezpiecznikow 10 A odpowiedzialnych za obie strony swiateł pozycyjnych. Cewki przekaźników najlepiej zasilić z przewodów wizki z kolumny kierownicy (gruby czarny +, którys cienki czarny to masa, ale moge się mylić... warto sprawdzić woltomierzem) w kazdym razie trzeba znaleźć przewód na ktorym jest plus po włączeniu zapłonu. Osobiście dolutowalem przewody do 2 spalonych bezpieczników ponieważ pozwala to na szybkie przywrócenie oryginalnego układu np przed przeglądem lub gdy swiatła pozycyjne będa potrzebne.

[ wiadomość edytowana przez: gjw dnia 2005-10-04 21:15:12 ]
  
 
Hmm. Bardziej bym pomyślał na zamontowaniu tych przekaźników przed przełącznikiem zespolonym. Wtedy nie będzie on cały czas pod napięciem, bo będzie rozłączany stacyjką. Pozatym wtedy wystarczy jeden przekaźnik sterujący światłami mijania. Powysł niezły. Ale czekam też na inne propozycje. Najlepszą zrealizuję
  
 
Zakładajac taki stopień ingerencji to sugerowałbym zasilenie tego przekaźnika z kontrolki ładowania akumulatora i dodanie jeszcze jednego do świateł mijania. Oraz zainstalowanie jakiegos wyłącznika swiateł pozycyjnych. efekt będzie taki że swiatła będą zapalać się po uruchomieniu silnika zawsze to troche watów mniej przy rozruchu. Sam chyba nad tym popracuje .