Grzeje sie E34

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam BMW 520 E34 motorek M20. Zaczą mi sie ostatnio grzac. Np jak stoje pod swiatłami ok 2 min to widac jak skazówka wchodzi tak na 3/4 pola a jak rusze spada do połowy tak jak powinno byc. Miałem troszke mało płynu chłodzącego wiec dolalem i troszke sie poprawilo ale jadnak nadal nie jest tak jak powinno byc. Wisco mam nowe zmienialem jakies 2 miesiace temu. Co to może być? Chłodnica zakamieniona, czy moze pada termostat?
  
 
Cytat:
Chłodnica zakamieniona, czy moze pada termostat?

a masz osłone wentylatora?
  
 
Mam
  
 
a może trzeba do porządku odpowietrzyć? pzdr
  
 
własciwie to ja dosyc czesto musze dolac wody do chlodnicy, nie wiem gdzie ubywa napewno nie do oleju. I moze dlatego sie zapowietrzylo? Tylko teraz mam pytanie, wiem ze na chlodnicy jest odpowietrznik ale ktory to jest w ktorym on jest miejscu? Czy to jest taka jakby plastikowa srubka obok korka wlewowego plynu do chlodnicy. Jesli tak to czy nalezy go wykrecic do konca czy tylko "poluzowac"?
  
 
Cytat:
2005-09-09 19:54:29, Jarek1234 pisze:
własciwie to ja dosyc czesto musze dolac wody do chlodnicy, nie wiem gdzie ubywa napewno nie do oleju. I moze dlatego sie zapowietrzylo? Tylko teraz mam pytanie, wiem ze na chlodnicy jest odpowietrznik ale ktory to jest w ktorym on jest miejscu? Czy to jest taka jakby plastikowa srubka obok korka wlewowego plynu do chlodnicy. Jesli tak to czy nalezy go wykrecic do konca czy tylko "poluzowac"?


Chłodnica
tutaj masz chłodnice z twojego modelu i nie wiem dokładnie, ale coś pamiętam jakby to był element nr10. Ale nie jestem pewien i lepiej niech ktoś to potwierdzi. A wystarczy chyba popuścić... pzdr

PS. Chyba jednak to nie jest element nr 10...


[ wiadomość edytowana przez: Jeztom dnia 2005-09-09 20:03:54 ]
  
 
Element nr 7 lub 6 na rysunku. Ale jest jeszcze jedna śrubka do odpowietrzenie na obudowie termostatu. Zapal silnik włacz ogrzewnie na max popuśc te śrubki i powinno być spoko, ale jak mówisz że ci ubywa płynu to musisz najpierw usunąć tę usterkę i radzę ci to zrobić jak najprędzej jeśli nie chcesz mieć pękniętej głowicy. M20 są na to czułe.
  
 
Juz wiem czemu sie grzeje. Układ byl zapowietrzony ale tez wisco ktore bylo kupione pod koniec lipca (nowka) padlo mu sie. Tak sie zastanawiam tylko bo szkoda troszke 2 stowek na nowe wisco czy moze lepiej zrobic je na "sztywno", tak aby krecilo sie z predkoscia obrotowa silnika, co wy na to? A i jeszcze jedno pytanie ktoredy moze uciekac woda chlodzaca? Do oleju nie przedostaje sie na zewnatrz tez nie widac sladow no to przeciez nie wyparowuje, gdzies musi isc tylko pytanie za 100 pkt. gdzie?
  
 
Może idzie w cylinder i jest spalana, przy uszkodzeniu głowicy/uszczelki pod głowicą woda nie zawsze musi iść do oleju.... nie kopci na biało??? Cudów nie ma skoro płynu ubywa, a nie ma wycieków to wina leży "w silniku". Proponowałbym zająć się tym jak najszybciej i ustalić przyczynę ubytku płynu. Dziwne, że Visco padło po 2 misiącach, co do spinania na sztywno są różne opinie jedni mówią, że można inni odradzają MARCIN_RADOM coś o tym wie, o ile dobrze pamiętam spiął Visco na sztywno i coś tam mu się rozleciało....
  
 
ja sadze ze masz peknieta albo uszczelke pod glowica albo glowice... mialem to samo.... ubawa Ci plynu ..... ale to tylko moja sugestia....


Tak jak przedmówca napisal .. woda leci do cylidra./ow i wyaltuje przez wydech.... ale musisz to naprawic bo jak dostanie sie wieksza ilosc wody ... to mozesz uszkodzic silnik, poniewaz woda nie da sie skompresowac.... jak znajdzie sie jej za wiele w tloku to albo peknie tlok albo wyjdzie bokiem ... w BMW to czesty przypadek w 90% walnieta jest glowica !! To wszystko wina przegrzania sinika.... !! Ale moze u Ciebie walneła tylko uszczelka czego Ci zycze

[ wiadomość edytowana przez: _Arczi_ dnia 2005-09-09 23:16:05 ]
  
 
no ja polecam spiecie wisco na stale a potem - 30% ale i tak nikt tego nie odczuje(oprucz dużego chałasu)
  
 
Dzisiaj wymieniłem termostat ale to nic nie pomogo. Objaw jest taki ze przy niskich obrotach grzeje sie jak glupi. Nie mozna ujechac nawet 200 - 300 m i juz jest wskazowka na koncu czerwonego pola ale dzisiaj depnolem mu na 5500 obr i o dziwo wskazowka spadla a z ogrzewania polecialo gorace powietrze. Przy niskich obrotach znowu zaczelo leciec chlodne przy wlaczonej nagrzewnicy. Na dzien dzisiejszy stawiam na padnieta pompe wodna. Wyglada tak jakby sie lopatki wytarly i przy niskich obrotach nie tloczy wody a jak mu sie depnie na wyzsze obroty to zaczyna tloczyc wode i tem spada a z ogrzewania leci cieple powietrze. Co wy na to, mam racje??

A tak na marginesie _Arczi_ ile chcesz za to BMW 525?
  
 
Aha zapomialem napisac, przez chlodnice nie idzie woda. Dolny waz jest zimny leci z niego tylko goraca para wodna a nie woda (przy odpalonym silniku) i dzisiaj zamarzl mi parownik od gazu bo gaz przez niego szedl ale nie szla goraca woda?? I badz tu czlowieku madry, co zrobic??
  
 
no jeżeli masz pompe za plasikowym wirnikiem to masz ją do wymiany
  
 
Czy mozna wymienic same lopatki w pąpie wodnej, czy trzeba wymieniac cala pąpe. jak sprawdzic czy papa jet uszkodzona bez wymatowywania jej??
  
 
no bez wymontowania sie nie obejdzie
  
 
No to mnie hz10 nie pocieszyles . Duzo jest z tym roboty? Sa potrzebne jakies narzedzia oprucz podstawowych?
  
 
Czlowieku ty juz wymieniles 90% ukladu chlodzenia mowie Ci ze masz padnieta glowice lub uszczelke po jakiego h.... pchasz sie w koszta i wymieniasz visco, pompe wodna itd.... woda leci Ci do cylindra uklad sie zapowietrza i dlatego na wolnych przedewszystkim sie grzeje. Mialem identyczna sytuacje jak ty w bmw 520i. Widze ze probojesz sobie wmowic ze to nie to !! Fakt przejebane to jest bo koszta dosyc duze !! Ale pojec w koncu do konkretnego mechanika i niech Ci to zrobi....
  
 
Taaa!! _Arczi_ ma absolutną rację. Ja też miałem ten problem i od razu pojechałem do mechesa i wymienił mi uszczelke pod gł. i Tobie radze zrobić to samo bo możesz nie zdążyć i koszty bedą ogromne. Ja za naprawe dałem 455 zł.
P.S. Jak masz wode w układzie a nie płyn to tez nie zbyt mądrze, przekonałem się o tym...... Pozdro...
  
 
Pompa jest w dobrym stanie, wirnik stalowy, łopatki ok. Grzal sie bo byl zapowietrzony teraz juz jest wszystko dobrze. Tylko jeszcze ten problem znikajacego płynu chloniczego chyba on jednak bedzie szedl do cylindrow. Trza bedzie wydac troszke kaski na wymiane uszczelki, niestety.