MotoNews.pl
  

1/4 mili i poziome solexy z LPG

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam.
Mam silnik 2.0DOHC z Argenty. Do niedawna był na wtrysku, właśnie go zdemontowałem. Zamontowane zostały 2 poziome solexy z Ritmo. Dorobiłem specjalnie do tego wszystkiego miksery. Wzorem był włoski z fazką, a nie z otworami - jak te polskie rzemieślnicze co pozostawiają wiele do rzyczenia jeśli chodzi o jakość wykonania.

Więc mam 4 miksery - czyli po jednym na cylinder. Czy ma ktoś jakieś doświadczenia z takim wynalazkiem czy jestem pierwszy

Przy okazji zapraszam wszystkich na

Zapraszam na

IV RUNDĘ ELMINACJI O TYTUŁ „MISTRZA DOLNEGO ŚLĄSKA”

W WYŚCIGACH RÓWNOLEGŁYCH NA DYSTANSIE 1/4 MILI

18.09.2005

LOKALIZACJA:
LOTNISKO W MIEJSCOWOŚCI SKARBIMIERZ, KOŁO BRZEGU (Opolskiego).

Przyjmowanie zgłoszeń zawodników od godziny 8.00 do 10.00

Start zawodów o godzinie 11.00

więcej info. na stronie www.gds.prv.pl

Przewidziane są nagrody dla zawodników i uczestników zlotu, maszyna startowa i pomiar czasu na fotokomórki.

pozdrowienia dla gazerów
  
 
Witam.
Jeśli masz te gaźniki to mixery musisz mieć przed przepustnicami bo inaczej będziesz mieć problemy z wolnymi obrotami.
Jeśli natomiast chodzi o mixery to najlepiej zastosować dysze umiejscowione w odpowiednim miejscu zwężek Venturiego i umiejscowione pod odpowiednim kątem. Eksperymenty mile widziane bo ja je mam za soba juz 15 lat. nara
  
 
Więc tak, miksery są przewidziane przed przepustnicami zamocowane na krótkiej giętej (90`) rurce 50-tce z kwasiaka, pochylone o ok 45` do przodu. Jest mało miejsca więc dlatego takie ułożenie.

Dysze (tzn. fazki, a nie okrągłe otwory dookoła) na Venturim są takie jak były w org. włoskim mikserze. Do tych gaźniorów sa spejalne zestawy, ale to tylko odpowiednio wyprofilowane rurki kończące sie zaraz przed przepustnica wprowadzane prosto do gardzieli. Jak nie wypali mój patent to skorzystam z tego rozwiązania.
  
 
Cytat:
2005-09-13 02:43:58, Marjusz pisze:
Witam. Mam silnik 2.0DOHC z Argenty.



A tak OT - w czym masz ten silnik - nie w poldku przypadkiem
  
 
Witam.
Ja takie rozwiazanie właśnie z tymi rurkami ale własnoręcznie zrobione za stosowałem w Alfie Romeo JUNIOR. sprawowalo sie zna komicie ale to było 13 lat temu.
  
 
Witam.
Podlaczam sie do tematu, poniewaz planuje instalacje gazu do mojego autka - 2 podwojne gazniki dellorto - czyli prawie to samo co solexy-moje sa rowniez poziome.
W zakladach instalujacych gaz, ciagle namawiaja mnie na wiercenie gaznikow i wstawianie dysz. Mi bardzo szkoda gaznikow, wiec nie chce ich wiercic, i szukam innego rozwiazania.

W katalogu BRC, znalazlem mixer(jesli nie fachowo to przepraszam) o numerze LPG 12MX01990001 - pod dwa podwojne gazniki dellorto.
Nie mam pojecia czy to jest mixer pod poziome gazniki-ale ja wlasnie pod takie poszukuje.
Czy ktos z was bedzie to wiedzial?
Dodam ze w tym samym katalogu pod 2x solexy tez figuruje ten sam mikser.

A moze w ogle lepiej zastosowac zwykle miksery? Z tym ze nie doszukalem sie w zadnym katalogu-moze ktos z was poleci jakis katalog/firme ktora ma cos takiego-zdjecie.



Z tym ze slyszalem ze jest problem z wolnymi obrotami na takim mikserze.

Jak czytam wasze wypowiedzi to dochodze do wniosku(byc moze mylnego-jesli tak to prosze o wyprowadzenie mnei z bledu), ze mozna by nawiercic tak jakby kolektor dolotowy, i w niego wstawic "dysze" z gazem.
Mam na mysli uklad - glowica,dolot,dysza z gazem,gaznik.

Czy ktos z was moze mi powiedziec jak najlepiej wstawic gaz pod dwa podwojne gazniki dellorto 40 dhla poziome ?
Chcialbym tylko aby nie gasl na wolnych obrotach(ktore moga byc sobie i 1200 RPM) i zeby chcial jezdzic - osiagi mnie nie obchodza, ma jechac i byc w stanie przemiescic sie z 4 osobami i bagazem
Palic moze nawet 2razy tyle co benzyny.
  
 
Cytat:
2005-09-14 07:35:01, RATMAN pisze:
A tak OT - w czym masz ten silnik - nie w poldku przypadkiem



przypadkiem to 125p 80`

Fleszer.
Takie właśnie rurki są w katalogach, więc pewnie to jeździ i jak napisał croma1 nawet nieźle, w ciągu tygodnia bedą po pierwszych próbach z 4 mikserami (po jenym na cylinder) i dam znać jak to chodzi. Ogólnie z rurkami miałem złe doświadczenia w zmodyfikowanym na ostro silniku z poldolota 1.5 GLE, dopiero miksery płytkowe (palnikowe) dały rade.
To też na pewno kwestia fachowca, bo ja wtedy miałem o tym mgliste pojęcie. Zanim dasz sobie podziurawić piękne dellorto zamontuj w pierwszej kolejności coś innego.

Masz też trochę zbyt małe wymagania. Auto ma mieć porządnego kopa, palić max 15/100, a na wolnych nie powinień się za bardzo telepać przy 800 do Max 1000. tez zależy w jakim stanie masz silnik.
  
 
Bylem dzis w FIRMOWYM zakladzie BRC - z pytaniem o mixer BRC wlasnie z tym numerem katalogowym co podalem, i gosc w ogole nie mogl sie doszukac. Ja wziolem katalog do reki, i znalazlem - dziwne ze po marce samochodu gosc nie umial znalesc. Ja znalazlem ale na zdjeciu.
Powiedzial mi, ze i tak nawet jak bede mial mnikser to oni mi tego nie zaloza bo sie nie znaja!
Ehhh wkurzajace to jest - firmowy zaklad BRC, ale BRC miksera nie zaloza

Niestety nie mam pewnosci 100% ze ten mikser jest pod poziome, a nie np pod pionowe gazniki.
Choc w katalogu BRC, ten sam figuruje pod 2xdoubble body dellorto, jak i pod 2x doubble body solex.
O ile z dellorto pionowymi sie spotkalem, tak z solexami nie(ale pewnie sa)
Pytanie czy byly alfy na solexach/dellorto pionowych?

A moze ktos z was wie czy mikser ten:



bedzie dzialal z poziomymi gaznikami dellorto?
Nadmienie ze w katalogu widnieje tylko opis 2x doubble body dellorto - ale nie wiadomo czy poziome, czy pionowe.
Z tego co ja sie orientuje alfy byly na poziomych, ale czy na pionowych tez tego nie wiem. Z tad pytania.

Co do moich wymagan apropos wolnych obrotow - to dla tego tak- ze charakterystyka mojego walka przewiduje wolne obroty 1100 RPM
A od "kopa" - chcialbym miec benzyne, i dla tego wole rurowy mikser, aby nie zdlawic zwyklym.