| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
hz10 BMW Member starachowice | 2005-09-07 13:38:48 cewki zapłonowe podstaw od innego auta wczoraj miałem taki przypadek tylo w 2.5 jak gaz do dechy to nie jechał jak powoli to wszystko ok i okazały sie walniete cewki zapłonowe wszystkie 6 |
Milas (S) BMW Master (Moderator) E30,M40;;E34,M50 Będzin | 2005-09-07 14:56:16 W moim aucie pojawiło się ostatnio to samo, tyle że tylko na benzynie. Na gazie wszystko OK to w moim przypadku znacznie ułatwia poszukiwania usterki. Chyba nie sprawdzałeś jeszcze pompy paliwa. Zmierz ciśnienie, albo podmień.
Zastanawiam się jeszcze, czy może prawidłowo pracować silnik bez katalizatora z działająca sondą lambda. Moim zdaniem sonda jest niepotrzebna, a jej praca powinna być emulowana. To pewnie nie jest przyczyną twojej usterki ale silnik pracuje chyba w jakimś trybie awaryjnym. |
Milas (S) BMW Master (Moderator) E30,M40;;E34,M50 Będzin | 2005-09-07 15:02:08 Przepraszam, oczywiście nie mam racji z tym trybem awaryjnym.
Jedyny minus jazdy bez katalizatora, a z sondą to niepotrzebnie zwiększone zużycie paliwa które normalnie dopala się w katalizatorze. Sugeruję pompę paliwa |
mtechnic BMW E36 320 coupe Poznań | 2005-09-07 16:32:25 cewki byłu juz podmieniane kupiłem nawet 1 nowa oryginalną i nic. poma paliwa to niebędzie bo cisnienie paliwa jest prawidłowe.
rozmawiałem ze specjalistą bmw od takich przypadków podobno facet który naprawde jest w tym doby i powiedział tak: jeżeli wszystko jest sprawne to jest to koło pasowe wału korbowego które posiada stabilizator wewnątrz i klin na wale musi byc nowy i oryginalny jeżeli koło jest zuzyte lub klin nieoryginalny to silnik ma opóźniony zapłon i wszystko chodzi nie tak. taki właśnie jest objaw. usługa ta moze byc jedynie wykonana w aso bmw bo śrube dokręca sie na 410 nm ! moze to to ... |
e36kompakt Warszawa | 2005-09-07 18:50:10 powiem ci przykład z życia ale się nie sugeruj:
kolega sprowadził e36 sedan miał problemy z pracą silnika- m. innymi miał drgania i nierówną pracę w przedziałach obrotów. Zaczął wymianiać podobnie jak Ty aż pozostał silnik. Kolega był twardy bo wydał ok 2tys zł na te podzespoły....a mechanik rozebrał silnik i okazało się że wałek rozrządu miał krzywy...trochę się wqrwił bo wyszła mała loteria z naprawami...ale teraz śmiga i jest zadowolony |
krzysiek77 BMW Member BMW e-34 530i V8 szczecin | 2005-09-07 19:16:14 nie rozumiem pojęcia "sonda troche leniwa". sonda powinna pracować w dość precyzyjnej sinusoidzie. tzn . jest tylko mała tolerancja na szybkość wychylenia napięcia na sondzie. wychylenie powinno wynosić od0.2v-0.8v i musi wachać sie w tych napięciach w określonym przez producenta czasie. wskazówką może dla ciebie być kultura pracy całkowicie zimnego silnka , zanim sonda zacznie działać mija kilka minut i wtedy zapłon jest lekko opuzniony. jeśli wtedy pracuje też nie równo, to sonde można wykluczyć ,jesli pracuje idealnie(możliwe lekko wyższe obroty, lekko większa moc, charakterystyczny"agresywny" dzwięk), a po nagrzaniu psuje sie i drży to podmień sonde na ngk-ntk. ja też kiedyś wyczytałem( nie tylko na tym forum), że świece ngk nie specjalnie współpracują z silnikami bmw. |
touring Olsztyn | 2005-09-07 20:34:10 podobny temacik omawialismy w moim przypadku u mnie drzenie silnika jest spowodowane wytartymi krzywkami walka rozrzadu proponuje bys sprawdzil walek |
mtechnic BMW E36 320 coupe Poznań | 2005-09-07 20:51:44 auto ma faktyczny przebieg 142000 km - także to raczej nie jest zużycie wałków. Co do sondy takie określenie padło w serwisie bosch -faktycznie ją podmienię i zobaczymy bo na zimnym silnik pracuje krótko znacznie lepiej. nie dławi się, pracuje znacznie równiej a objawy silnego drżenia ostatnio bardzo rytmicznego są notorycznie na gorącym silniku.
towarzyszy im smród z rury i wzbogacone spaliny. |
hz10 BMW Member starachowice | 2005-09-07 20:57:14
|
mtechnic BMW E36 320 coupe Poznań | 2005-09-07 21:05:14 a o spalaniu nie wspomnę.. pali jak smok i wcale nie dostaje.. |
krzysiek77 BMW Member BMW e-34 530i V8 szczecin | 2005-09-07 21:09:44 napisałeś "rytmicznego drżwnia", czy częstotliwość tego drżenia jest ok 2razy na sekunde? |
hz10 BMW Member starachowice | 2005-09-07 22:19:47 a nie możesz sprawdzić napięcia na sądzie ?? |
mtechnic BMW E36 320 coupe Poznań | 2005-09-08 09:27:02 zdarza się że gdy silnik jest mocno rozgrzany to drżenie przypomina rytmiczny rezonans czyli silnik drży równiutko aż przy otwartych drzwiach widac jak szyba sie rusza, czuć to także i widac po drżącej dźwigni biegów. musze podmienic ta sonde bo jeżeli nie ona to zostaje tylko to koło pasowe z którego silnik czyta liczbe obrotów. Sonda może to byc bo dzis rano jechałem to chwile na zimnym jedzie i gada dobrze a po kilku minutach juz czuc lekkie zachwiania. |
hz10 BMW Member starachowice | 2005-09-08 10:56:59 jak to było coś nie halo z kołem pasowym to problem byłby niezależnie od temperatury a tak pozostają cewki lub sonda lambda
|
Milas (S) BMW Master (Moderator) E30,M40;;E34,M50 Będzin | 2005-09-08 12:58:16 A rozrząd masz dobrze ustawiony? |
krzysiek77 BMW Member BMW e-34 530i V8 szczecin | 2005-09-08 17:46:04 rytmiczne drżenie, prawidłowa praca na zimnym, spore spalanie, jesli odpala idealnie to lambda, a dokładniej zwarcie na mase sygnału. sprawdz szary przewód, czy nie ma przejścia z masą. jeśli ma to musisz wymienić jeśli nie ma to może pomóc wyczyszczenie, ale wątpie. podmień ją jak masz możliwość i przetestuj.potrzebujesz cztero przewodowej bez integratora masy. polecam ngk-ntk. |
mtechnic BMW E36 320 coupe Poznań | 2005-09-09 12:29:28 faktycznie macie chyba rację patrząc logicznie też mi to wygląda na sondę lambda musze ja wymienić -możliwości mam bo jestem kierownikiem serwisu Audi volkswagen - ale tak to jest szewc w dziurawych butach chodzi... |
MARCIN_RADOM BMW Member BMW E-28 525i, E34 5 ... RADOM | 2005-09-09 12:48:00
i jeździsz autem spoza koncernu audi/vw??????????? coś w tym musi chyba być. pozdrawiam |