Drżenie silnika

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam! posiadam e36 320 coupe i mam juz go powoli dość..
Mam problem z drżeniem silnika na wolnych obrotach oraz wyczuwalne zaniki mocy między 2500-300 obr na 2,3,4 biegu.
Silnik mamobjaw jakby wypadały zapłony, odpala normalnie napisze krótko co juz zrobiłem bo laikim nie jestem:
-wymiana świec na NGK
-nowe uszczelniacze kolektora ssacego -kolektor nie jest peknięty
-wyczyszczony zawór recyrkulacji -stabilizator wolnych obrotów-sprawny
-cewki sprawdzone oscyloskopem sprawne
-fajki indywidualnie sprawdzone pod wysokim napięciem brak przebić
-podmianka komputera silnika-bez zmian
-podmianka przepływomierza -bez zmian
- kompresja dobra między 12-14
-katalizator usunięty -wstawiony specjalny tłumik - bez zmian
- listwa wtrysków -podmianka bez zmian- czas wtrysku właściwy
-zujnik temperatury -sprawny
- rura ssąca do przepustnicy nowa
-wyczyszczona przepustnica
-sonda lambda -ponoć sprawna choc zalecaja mi wymiane bo jest jakaś leniwa -może to to??
- na komputerze w bmw -brak błędów
- wymienione filtry paliwa także -bez zmian

CO WY NA TO BO JA JUZ SIE PODDAJĘ... POZDRO
  
 
Cytat:
2005-09-07 12:23:35, mtechnic pisze:
Witam! posiadam e36 320 coupe i mam juz go powoli dość..


Spotkałem się już z opiniami, zreszta na tym forum, że świece NGK mogą stwarzać problemy, po wymianie na Beru te problemy ustąpiły. A sonda jak najbardziej tez może być powodem takiej pracy...pzdr
  
 
cewki zapłonowe podstaw od innego auta wczoraj miałem taki przypadek tylo w 2.5 jak gaz do dechy to nie jechał jak powoli to wszystko ok i okazały sie walniete cewki zapłonowe wszystkie 6
  
 
W moim aucie pojawiło się ostatnio to samo, tyle że tylko na benzynie. Na gazie wszystko OK to w moim przypadku znacznie ułatwia poszukiwania usterki. Chyba nie sprawdzałeś jeszcze pompy paliwa. Zmierz ciśnienie, albo podmień.

Zastanawiam się jeszcze, czy może prawidłowo pracować silnik bez katalizatora z działająca sondą lambda. Moim zdaniem sonda jest niepotrzebna, a jej praca powinna być emulowana.
To pewnie nie jest przyczyną twojej usterki ale silnik pracuje chyba w jakimś trybie awaryjnym.
  
 
Przepraszam, oczywiście nie mam racji z tym trybem awaryjnym.
Jedyny minus jazdy bez katalizatora, a z sondą to niepotrzebnie zwiększone zużycie paliwa które normalnie dopala się w katalizatorze.
Sugeruję pompę paliwa
  
 
cewki byłu juz podmieniane kupiłem nawet 1 nowa oryginalną i nic. poma paliwa to niebędzie bo cisnienie paliwa jest prawidłowe.
rozmawiałem ze specjalistą bmw od takich przypadków podobno facet który naprawde jest w tym doby i powiedział tak: jeżeli wszystko jest sprawne to jest to koło pasowe wału korbowego które posiada stabilizator wewnątrz i klin na wale musi byc nowy i oryginalny jeżeli koło jest zuzyte lub klin nieoryginalny to silnik ma opóźniony zapłon i wszystko chodzi nie tak. taki właśnie jest objaw. usługa ta moze byc jedynie wykonana w aso bmw bo śrube dokręca sie na 410 nm ! moze to to ...
  
 
powiem ci przykład z życia ale się nie sugeruj:
kolega sprowadził e36 sedan miał problemy z pracą silnika- m. innymi miał drgania i nierówną pracę w przedziałach obrotów.
Zaczął wymianiać podobnie jak Ty aż pozostał silnik. Kolega był twardy bo wydał ok 2tys zł na te podzespoły....a mechanik rozebrał silnik i okazało się że wałek rozrządu miał krzywy...trochę się wqrwił bo wyszła mała loteria z naprawami...ale teraz śmiga i jest zadowolony
  
 
nie rozumiem pojęcia "sonda troche leniwa". sonda powinna pracować w dość precyzyjnej sinusoidzie. tzn . jest tylko mała tolerancja na szybkość wychylenia napięcia na sondzie. wychylenie powinno wynosić od0.2v-0.8v i musi wachać sie w tych napięciach w określonym przez producenta czasie. wskazówką może dla ciebie być kultura pracy całkowicie zimnego silnka , zanim sonda zacznie działać mija kilka minut i wtedy zapłon jest lekko opuzniony. jeśli wtedy pracuje też nie równo, to sonde można wykluczyć ,jesli pracuje idealnie(możliwe lekko wyższe obroty, lekko większa moc, charakterystyczny"agresywny" dzwięk), a po nagrzaniu psuje sie i drży to podmień sonde na ngk-ntk. ja też kiedyś wyczytałem( nie tylko na tym forum), że świece ngk nie specjalnie współpracują z silnikami bmw.
  
 
podobny temacik omawialismy w moim przypadku u mnie drzenie silnika jest spowodowane wytartymi krzywkami walka rozrzadu proponuje bys sprawdzil walek
  
 
auto ma faktyczny przebieg 142000 km - także to raczej nie jest zużycie wałków. Co do sondy takie określenie padło w serwisie bosch -faktycznie ją podmienię i zobaczymy bo na zimnym silnik pracuje krótko znacznie lepiej. nie dławi się, pracuje znacznie równiej a objawy silnego drżenia ostatnio bardzo rytmicznego są notorycznie na gorącym silniku.
towarzyszy im smród z rury i wzbogacone spaliny.
  
 
Cytat:
towarzyszy im smród z rury i wzbogacone spaliny.

a nie mogłeś od razu tego napisać
  
 
a o spalaniu nie wspomnę.. pali jak smok i wcale nie dostaje..
  
 
napisałeś "rytmicznego drżwnia", czy częstotliwość tego drżenia jest ok 2razy na sekunde?
  
 
a nie możesz sprawdzić napięcia na sądzie ??
  
 
zdarza się że gdy silnik jest mocno rozgrzany to drżenie przypomina rytmiczny rezonans czyli silnik drży równiutko aż przy otwartych drzwiach widac jak szyba sie rusza, czuć to także i widac po drżącej dźwigni biegów. musze podmienic ta sonde bo jeżeli nie ona to zostaje tylko to koło pasowe z którego silnik czyta liczbe obrotów. Sonda może to byc bo dzis rano jechałem to chwile na zimnym jedzie i gada dobrze a po kilku minutach juz czuc lekkie zachwiania.
  
 
jak to było coś nie halo z kołem pasowym to problem byłby niezależnie od temperatury a tak pozostają cewki lub sonda lambda
  
 
A rozrząd masz dobrze ustawiony?
  
 
rytmiczne drżenie, prawidłowa praca na zimnym, spore spalanie, jesli odpala idealnie to lambda, a dokładniej zwarcie na mase sygnału. sprawdz szary przewód, czy nie ma przejścia z masą. jeśli ma to musisz wymienić jeśli nie ma to może pomóc wyczyszczenie, ale wątpie. podmień ją jak masz możliwość i przetestuj.potrzebujesz cztero przewodowej bez integratora masy. polecam ngk-ntk.
  
 
faktycznie macie chyba rację patrząc logicznie też mi to wygląda na sondę lambda musze ja wymienić -możliwości mam bo jestem kierownikiem serwisu Audi volkswagen - ale tak to jest szewc w dziurawych butach chodzi...
  
 
Cytat:
jestem kierownikiem serwisu Audi volkswagen


i jeździsz autem spoza koncernu audi/vw???????????
coś w tym musi chyba być.
pozdrawiam