Jak to jest z tym wentylatorem ???

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Mamy na ten przykład rozgrzany silniczek i włącza się wentylator...kręci się wiatraczek a ja w tym czasie gaszę samochodzik...wentylator powinien dalej pracować do momentu schłodzenia obegu czy powinien wyłączyć się wraz z przekręceniem kluczyka w pozycję off...od czego to zależy, od modelu, czasu pracy, temperatury ???!!!
  
 
Cytat:
2005-09-17 19:52:58, tjmdm pisze:
Mamy na ten przykład rozgrzany silniczek i włącza się wentylator...kręci się wiatraczek a ja w tym czasie gaszę samochodzik...wentylator powinien dalej pracować do momentu schłodzenia obegu czy powinien wyłączyć się wraz z przekręceniem kluczyka w pozycję off...od czego to zależy, od modelu, czasu pracy, temperatury ???!!!



W Essinach (chyba wszystkich) wentylator jest po stacyjce wiec po wyłączenu zapłony przestaje pracować. Wydaje mi sie to logiczne skoro silnik jest wyłączony to juz jego temperatura nie wzrasta więc nie ma sensu aby wentylator pracował, co w niektórych samochodach ma miejsce.
  
 
Cytat:
W Essinach (chyba wszystkich) wentylator jest po stacyjce wiec po wyłączenu zapłony przestaje pracować. Wydaje mi sie to logiczne skoro silnik jest wyłączony to juz jego temperatura nie wzrasta więc nie ma sensu aby wentylator pracował, co w niektórych samochodach ma miejsce.

no i oto mi chodziło dzięki
  
 
oprocz tego ze temp nie wzrasta to taki wentylator jest calkiem pradozerny wiec jego praca na unieruchomionym silniku nie byla by wskazana
  
 
a poza tym,zeby wentylator mogl schlodzic obieg,to musialaby rownoczesnie z nim pracowac pompa wody... wiec sam wentylator nie ma sensu,zeby pracowac,bo schlodzi tylko ciecz w chlodnicy,...
  
 
Cytat:
2005-09-18 11:45:07, maciek701 pisze:
a poza tym,zeby wentylator mogl schlodzic obieg,to musialaby rownoczesnie z nim pracowac pompa wody... wiec sam wentylator nie ma sensu,zeby pracowac,bo schlodzi tylko ciecz w chlodnicy,...



nie do konca masz racje , w momencie wylaczenia silnika , gdy pompa wody stoi , zaczyna sie obieg grawitacyjny !
ja tam mam przerobione tak zeby po wylaczeniu zaplonu wentylator mogl sie wlaczyc i powiem Wam ze wlącza sie b.czesto po dluzszej chwili od wylaczenia silnika , poprostu grawitacja zaczyna dzialac a blok i glowica jeszcze dlugo oddaja temp.
jakos nie zauwazylem ujemnych stron tego patentu , zreszta nie jest to moj wymysl tylko wiele firm stosuje to w standarcie