MotoNews.pl
8 Silnik krokowy czy może inny czujnik??? (114788/45) - NT
  

Silnik krokowy czy może inny czujnik???

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam, 1,6 16v 95r. Problem od pewnego czasu z wieszającymi się obrotami. Wczoraj udało się w końcu wykręcić silniczek krokowy i go porządnie wyczyścić (benz ekstrakcyjna). Po założeniu okazało się jest prawie ok. Problemy z obrotami są do czasu, aż silnik nie ma odp temp. Do tego czasu nadal wieszją się obroty. Jak się zatrzymam to spadają do normalnych. Kiedyś pisaliście, że może to być także czujnik prędkości pojazdu. Ale czy to to i gdzie to jest to nie mam pojęcia??? Pomocy
  
 
to jest ten elemen do którego jest przykręcona linka predkościomerza.
on jest wkręcony w skrzynie biegów
  
 
Czujnik o który pytasz jest w miejscu gdzie linka prędkościomierza wchodzi do skrzyni biegów. Ma on formę takiej czarnej szerokiej tulejki z której wychodzi z boku wiązka.Linka prędkościomieża wchodzi właśnie w ten czujnik zaś od dopiero wchodzi w skrzynię biegów odkręca się go chyba 17 albo troszkę większym kluczem. Tylko uważaj bo to jest z tworzywa tak żebyś przypadkiem nie przekręcił na siłę W zasadzie ja odkręcałem go z góry, trzeba wcisnąć ręke turz przy scianie grodziowej i w magiczny zręczny sposób złapać to kluczem
Dasz rade
  
 
Cytat:
2005-09-17 10:46:36, Remarq pisze:
Czujnik o który pytasz jest w miejscu gdzie linka prędkościomierza wchodzi do skrzyni biegów. Ma on formę takiej czarnej szerokiej tulejki z której wychodzi z boku wiązka.Linka prędkościomieża wchodzi właśnie w ten czujnik zaś od dopiero wchodzi w skrzynię biegów odkręca się go chyba 17 albo troszkę większym kluczem. Tylko uważaj bo to jest z tworzywa tak żebyś przypadkiem nie przekręcił na siłę W zasadzie ja odkręcałem go z góry, trzeba wcisnąć ręke turz przy scianie grodziowej i w magiczny zręczny sposób złapać to kluczem Dasz rade


OK. Tylko czy go wymieniać, czyścić, czy odpiąć. Tylko czy odpięcie z niego kabli może mieć jakieś konsekwencje???
  
 
Auto będzie miało tendencje do gaśnięcia kiedy jadąc dużą prędkości wrzucisz luz. Ten czujnik słuzy do tego żeby samochód łagodnie schodził z obrotów (nie za szybko) bo wtedy mógłby zgasnąć a dla przykładu pędząc 100km/h na luzie nie chcieli byśmy zostać pozbawieni wspomagania kierownicy ,hamulców itp kiedy auto bez ostrzeżenia by zgasło. Bo zrobiło by sie napewno gorąco
  
 
Powiem ci że te wieszające się obroty raczej przypisałbym potencjometrowi przepustnicy. Ale takie jest tylko moje prywatne zdanie
  
 
Cytat:
2005-09-17 11:07:22, Remarq pisze:
Powiem ci że te wieszające się obroty raczej przypisałbym potencjometrowi przepustnicy. Ale takie jest tylko moje prywatne zdanie


Wiesz ten potencjomet (plastikowy) moczył się też wczoraj w benzynce, ale czy takie tanie zabiegi coś pomagają to nie mam pojęcia???
  
 
Cytat:
2005-09-17 11:05:40, Remarq pisze:
Auto będzie miało tendencje do gaśnięcia kiedy jadąc dużą prędkości wrzucisz luz. Ten czujnik słuzy do tego żeby samochód łagodnie schodził z obrotów (nie za szybko) bo wtedy mógłby zgasnąć a dla przykładu pędząc 100km/h na luzie nie chcieli byśmy zostać pozbawieni wspomagania kierownicy ,hamulców itp kiedy auto bez ostrzeżenia by zgasło. Bo zrobiło by sie napewno gorąco


Tylko on własnie czasami za bardzo spada z obrotów przy większych prędkościach na luzie, ale do tej pory myślałem że to wina tego, że autko ma LPG
  
 
jeżeli ma LPG to przyczyana LPG ja mam tak samo w moim 1.6 efi , czasami ma na to wpływ sama jakość gazu , kwestia druga to dolot powietrza- bezdyskusyjnie musi być sierowany w strone kabiny, bo jeśli jest do przodu to właśnie będzie przygasał przy schodzeniu z obrotów.
  
 
Cytat:
2005-09-17 11:19:17, Remarq pisze:
jeżeli ma LPG to przyczyana LPG ja mam tak samo w moim 1.6 efi , czasami ma na to wpływ sama jakość gazu , kwestia druga to dolot powietrza- bezdyskusyjnie musi być sierowany w strone kabiny, bo jeśli jest do przodu to właśnie będzie przygasał przy schodzeniu z obrotów.


Powiem tak jako po części laik. Przede wszystkim to dzięki za cenne wskazówki. Rury do filtra brak. W związku z tym włożyłem taką krótką i skierowałem w stronę kabiny. Ale czemu on nie złazi z obrotów dość często to naprawdę pojęcia nie mam. Już u gazowników byłem z 6 razy bo na gwarancji. warsztat dość znany ale trochę już mam tam dość jeździć i ciągle słuchać o jakimś złym składzie mieszanki