Omega B

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam wszystkich.
Mimo tego , ze nie posiadam jeszcze auta przymierzam się do sprowadzenia Omegi B od naszych zachodnich sasiadów.
Mam kilka pytan do was:
- czy w granicach 3.. tys euro mozna znalezc jakis rozsadny samochod w Niemczech ? (oczywiscie z mniejsza cena na umowie
- czy silnik 2.0 136 KM to dobra jednostka napedowa, czy lepiej 2,6 lub 3.0 ? (wiem , ze pewnie sie naraze ale ma byc zagazowana , byc moze instalka na wtrysk gazu - znacie miw. koszty takiej instalki ?? )
- na co zwrocic uwage przy zakupie
- moze jeszcze mi sie cos przypomni
pozdrawiam
  
 
Cytat:
2004-06-08 10:06:55, darecki_123 pisze:
- czy w granicach 3.. tys euro mozna znalezc jakis rozsadny samochod w Niemczech ? (oczywiscie z mniejsza cena na umowie



Nie

Cytat:
- czy silnik 2.0 136 KM to dobra jednostka napedowa, czy lepiej 2,6 lub 3.0 ? (wiem , ze pewnie sie naraze ale ma byc zagazowana , byc moze instalka na wtrysk gazu - znacie miw. koszty takiej instalki ?? )



Dobre to 3 litry...
Gas nie dobry... ale ekonomiczny i wkurzający

Cytat:
- na co zwrocic uwage przy zakupie
- moze jeszcze mi sie cos przypomni
pozdrawiam



Ma być niebita i bez wycieków. 2 żelazne zasady.

  
 
Cytat:
2004-06-08 10:23:19, PiotrS pisze:
Cytat:
2004-06-08 10:06:55, darecki_123 pisze:
- czy w granicach 3.. tys euro mozna znalezc jakis rozsadny samochod w Niemczech ? (oczywiscie z mniejsza cena na umowie



Nie

Cytat:
- czy silnik 2.0 136 KM to dobra jednostka napedowa, czy lepiej 2,6 lub 3.0 ? (wiem , ze pewnie sie naraze ale ma byc zagazowana , byc moze instalka na wtrysk gazu - znacie miw. koszty takiej instalki ?? )



Dobre to 3 litry...
Gas nie dobry... ale ekonomiczny i wkurzający

Cytat:
- na co zwrocic uwage przy zakupie
- moze jeszcze mi sie cos przypomni
pozdrawiam



Ma być niebita i bez wycieków. 2 żelazne zasady.





to u sąsiadów mimo wszystko za 3 tys ojro ciężko będzie znależć nie bitą.
omegi B u Niemca mają wysoką wartość...
  
 
No, B za 3k nie kupisz.
Chyba ze w kawalkach, albo po "operacji plastycznej"
  
 
Cytat:
2004-06-08 10:23:19, PiotrS pisze:
Dobre to 3 litry...
Gas nie dobry... ale ekonomiczny i wkurzający



Gas nie dobry, bo zbiornik "w kole" starcza na 200 km.
Innych różnic specjalnie nie czuję.

Robert
MV6, sekwencyjny wtrysk PRINS.
  
 
Cytat:
2004-06-08 17:49:13, Nixon pisze:
Gas nie dobry, bo zbiornik "w kole" starcza na 200 km.
Innych różnic specjalnie nie czuję.

Robert
MV6, sekwencyjny wtrysk PRINS.




Hmm, ja też mam w kole i ostatnio zrobiłem 292km na gazie, średnie spalanie 15l/100 (mam ciężką nogę w trasie, w mieście trochę oszczędzam auto)
Do butli na Shellu upchali mi 44litry, aż sam się zdziwiłem

A tak w ogóle to jak Ci chodzi ten PRINS, bo ja mam Dream'a i nie do końca jest tak różowo. MV6 ma z tego co się dowiedziałem różne czasy wtrysków na każdą ze stron i do prawidłowego ustawienia tego silnika na gazie potrzebny jest komputer, który pozwala na ustalanie czasów wtrysku dla każdego wtryskiwacza oddzielnie. Z tego co wiem, to PRINS też nie ma takiej możliwości.
Pozdrawiam
Konrad

[ wiadomość edytowana przez: Conrad_V6 dnia 2004-06-08 18:24:11 ]
  
 
Cytat:
2004-06-08 18:20:48, Conrad_V6 pisze:

A tak w ogóle to jak Ci chodzi ten PRINS, bo ja mam Dream'a i nie do końca jest tak różowo.
Pozdrawiam
Konrad



Objawowo - bardzo dobrze, silnik pracuje równo, chętnie się wkręca. Przełączenie gaz->benzyna automatyczne odczuwalne lekkim szarpnięciem, ale tylko wtedy gdy przypada na moment "depnięcia". Benzyna->gaz - teraz gdy ciepło po ok. 200 m jazdy.

Spalanie - wskazanie komputera 16/100 miasto, pomiar przy pompie 18. (co uznaję za akceptowalne, skoro "książeczka" mówi o apetycie coś z 17+/100). Aha - automat.
Trasa - jeszcze nie mam doświadczeń, świeży zakup.

Cytat:
Do butli na Shellu upchali mi 44litry, aż sam się zdziwiłem



A mi napychają do 47l butli tylko 38, chyba zacznę tankować na shellu

Robert
  
 
A ile miw. trzeba szykowac na takie auto ? Przegladajac ogloszenia wielu komisow na niemieckich stronach internetowych ceny wachaja sie w granicach 3-4 tys euro za auta z 1994 - 1995r ?
Z opłatami polskimi wyniosloby ok 23-24 tys zł
  
 
wy sobie tak gadu gadu o pierdołach a nikt nie zauważył że w omedze b to raczej silnika 2.6 nie ma.

poza tym sprawdź tu jakie są faktycznie ceny i według mnie spokojnie z 3 tyś euro zanajdziesz coś wartego uwagi

jeśli myślisz o założeniu gazu to instalacja do 2.0 będzie jakieś 2300-2500 zł a do 2.5 i mv6 jakieś 5200-5800 zł
  
 
20SE 4 1998 85/115 Benziner OHC
X20SE 4 1998 85/115 Benziner OHC
X20XEV 4 1998 100/136 Benziner 1.4 - 2.2
Y22XE 4 2198 Benziner 1.4 - 2.2 Ecotec
Z22XE 4 2198 106/144 Benziner 1.4 - 2.2 Ecotec
X25XE 6 2498 125/170 Benziner V6
Y26SE 6 2597 132/180 Benziner V6
X30XE 6 2962 155/210 Benziner V6
Y32SE 6 3175 160/218 Benziner V6

No gas, no problem,
no problem no money
but speed so high!!!!
  
 
dziękuję Piotrowi za total dokładną odpowiedź, jednka jeśli mogę to zapytam:

silnik 2.6 owszem i jest ale to już model 2000 zwany taż przez "znawców" C a ja napisałęm tylko o modelu B
  
 
Cytat:
2004-06-08 20:49:08, robert_kraków pisze:
dziękuję Piotrowi za total dokładną odpowiedź, jednka jeśli mogę to zapytam:

silnik 2.6 owszem i jest ale to już model 2000 zwany taż przez "znawców" C a ja napisałęm tylko o modelu B



Nie żebym się czepiał, ale gdzie tu jest pytanie ?;P

Pozdrawiam
Konrad
P.S. Tak na marginesie to oficjalnie chyba w ogóle nie ma Omegi C ?
  
 
Robert to ja już nie wiem o co chodzi
raz jest, ze nie mam C potem, że jest
Wiem jedno w A nie było 2,6V ani 2,5V ani MV6 ani 3,2V seryjnie !!!
A to nie wyklad tylko oferta silnikowa dla omegi od roku 1994 (zeby nie było dla B i C).
  
 
te omegi za 3 tyś ojro na zdjędciach to i owszem ładne są ...

ale tam też naprawiają powypadkowe autka i to nie raz i takie sprzedają jako niby bezwypadkowe...


nie wierzcie w to, że omega B za 3 tyś jest bez napraw blacharskich

dlaczego są takie rozbieżności w cenach??? (co jeden niemiec to idiota co auto prawie za darmo oddaje a drugi cenę z "kosmosu" na auto ustala????)...
  
 
Cytat:
Z tego co wiem, to PRINS też nie ma takiej możliwości.



Z tego co ja wiem ma. Sterowanie wtryskiwaczami gazu jest identyczne jak wtryskiwaczami benzyny.

Mam Prins'a ale nie mam silnika Jak sie silnik zrekonstruuje to zobaczymy co ta instalka potrafi.
  
 
Cytat:
Mam Prins'a ale nie mam silnika Jak sie silnik zrekonstruuje to zobaczymy co ta instalka potrafi.




DrA, nie mow ze gaz zakladasz..... ?
  
 
chłopaki.. ja w podobnej sprawie. po wakacjach przymierzam sie do zakupu Omegi B Caravan, najprawdopodbniej będzie to 2.0 136KM. silnik moze nie jest super hiper dynamiczny ale z pewnością nie będzie żarł tyle co te większe i mam nadzieje koszty utrzymania i ew. napraw będą niższe pytanie moje.. jak z awaryjnością tych waszych Omeg (i tego konkretnie silnika) czego sie spodziewać, na co zwracać szczególną uwagę przy zakupie..
pozdrawiam Bestiales
  
 
Sie ma Doogas !
Widze że będziesz inowiercą

Poszukaj po naszym archiwum i w dziale sprzeda/kupie tam było sporo wątków o poradach i bezawaryjnościach.
  
 
dzięki za info. przeszukałem to ogólne i znalazłem pare informacji.. ale to dla mnie ciągle mało
  
 
E no, nie gadaj.
Jest tego zatrzesienie, tylko to lektura na pare dni.
Omawiane sa awarie naprawy, koszty i inne