[126] hamulce --> najpierw hamuje tył

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
a wiec tak mam nowe bebny cylinderki szczeki
tylko stare zostaly przewody i pompa hamulcowa-20letnia
dzieje mi sie tak iz, najpierw bierze tyl, jak mocniej depne to przod
jak przod to zalapie w sumie tylko lewe kolo co mam robic? pompa kleka?
czy jakies inne ? rady
  
 
Ja mialem podobny problem kiedys.Tylko u mnie wina lezala w zle odpowietrzonym uk.hamulcowym.Przowody przednie radze zmienic,to koszt.10-15zł + gumowe ktore kosztuja jakies 10zł.Wina pompy to raczej niebedzie bo moja miala 22 lata a chodzila dobrze!Radze odpowietrzyc lepiej uk.hamulcowy zeby przod lapal jako pierwszy.Tyle z mojej strony.
  
 
Moze sie zdazyc ze pompa hamulcowa tez jest zapowietrzona i wtedy nie wystarczy odpowietrzanie przy kolach. Pompke odpowietrza sie w ten sam sposob co przy kolach. Niestety jezeli przewody przy pompce sa zbyt skorodowane moze byc problem...
  
 
kolego naucz się ładnie tytułowac wątek żeby było wiadomo co i jak , jakie auto , to nie jest forum malucha tylko wszystkich starych fiatów


[ wiadomość edytowana przez: lukaszc dnia 2005-09-17 10:58:44 ]
  
 
Ja mam taki sam problem jak kisiel_kubol. Z tyłu nowe bebny, okładziny, cylinderki, przewody a i tak przy ostrym hamowaniu łapie tył, odpowietrzane było klikanaście razy.
  
 
Cytat:
2005-09-17 10:56:07, HNT pisze:
Moze sie zdazyc ze pompa hamulcowa tez jest zapowietrzona i wtedy nie wystarczy odpowietrzanie przy kolach. Pompke odpowietrza sie w ten sam sposob co przy kolach. Niestety jezeli przewody przy pompce sa zbyt skorodowane moze byc problem...


Szybko o tym sie dowiedzialem...ja mam w moim kaszlu caly uk.hamulcowy nowy razem z pompa.Jak dokladnie ja sie odpowietrza,lekko wykreca przewody i pompuje a pozniej sie skreca??Bo u mnie wszystkie kola hamuja zajebiscie rowno,tylko problem w tym,ze calosc lapie przy gorze a pedal moge deptac na sam dol!!!To mnie denerwuje,bo wole jak wystarczy mi kilka cm pedalu w dol a nie pol metra deptania
  
 
U mnie też najpierw łapie tył, ale dlatego, że Garii miał z przodu tarcze, a z tyłu przednie cylinderki. Tarcze przed sprzedażą zmienił na bębny, a tył zostawił

Czas najwyższy to zrobić. Chociaż czasami hydro rękawa nie potrzeba, żeby bokiem polatać
  
 
Cytat:
Szybko o tym sie dowiedzialem...ja mam w moim kaszlu caly uk.hamulcowy nowy razem z pompa.Jak dokladnie ja sie odpowietrza,lekko wykreca przewody i pompuje a pozniej sie skreca??Bo u mnie wszystkie kola hamuja zajebiscie rowno,tylko problem w tym,ze calosc lapie przy gorze a pedal moge deptac na sam dol!!!To mnie denerwuje,bo wole jak wystarczy mi kilka cm pedalu w dol a nie pol metra deptania



najpierw luzujesz przewody, jak sie odkreca to zakrecasz z powrotem, ktos pompuje potem trzyma a ty odkrecasz lekko, az pedal pomocnikowi nie zejdzie do podlogi. on trzyma ty zakrecasz. potem powtorka cyklu...
warto bardzo ostroznie sie zabrac do poluzowania starych przewodow zeby lbow nie objechac. godzine wczesniej co chwile aplikowac penetrant
  
 
Cytat:
2005-09-17 19:57:54, HNT pisze:
najpierw luzujesz przewody,


a to nie mata odpowietrzników w swoich układach??? bo ja se odpowietrznikami krece chyba ze innego patenta macie na odpowietrzanie hebelków
  
 
bizer w pompie masz odpowietrznik?
  
 
Cytat:
2005-09-18 00:28:19, toki pisze:
bizer w pompie masz odpowietrznik?


ups, sorki. my to o pompie piszemy jo. no to sie zakreciłem
  
 
sprobuj odpowietrzac systemem - rurka + pojemnik na płyn
wtedy przelatuja ci duze ilosci plynu za kazdym depnieciem i razem z nim wszystkie pecherze powietrza!
poza tym - puszczac do konca pedal hamulca jak odpowietrzacie!
  
 
Jak poprzednik- puszczać pedał do końca ale sprawdzić czy nie jest przyblokowany wyłącznikiem STOP-u. Jeśli tak to tłoki pompy nie cofają się do końca a tylko wtedy odsłaniają się otwory dopływu płynu ze zbiorniczka.