Rozrząd - co kupić ?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam forumowiczów, to mój pierwszy post tutaj.

Zamierzam zrobić rozrząd w niedawno kupionym escorcie 1.6, 16V Zetec, '94. W zwiąku z tym mam pytania:
- Czy razem z paskiem trzeba wymieniać napinacz i rolki prowadzące?
- Ile jest tych rolek prowadzących? Jedna, czy dwie ? Nie wiem co kupić ...
- Czy nie szkoda zalewać silnika mineralnym 15W40 przy przebiegu ~125 kkm ? Może lepiej zalać półsysntetyk 10W40 a potem ewentualnie mineralny, gdyby brał olej (nie wiem co było lane)?
  
 
z tego co zdążyłem się zorientować (mam ten sam model i rocznik) to lepiej wymienić cały rozrząd. tylko nie pchaj się do serwisu forda bo cie zjedzą z butami Jeżeli dojezdzisz do następnej wymiany rozrządu to możesz wymienć sam pasek. wszystko zalezy od tego czy wiesz od kogo kupiłeś autko i co było robione, faktyczny przebieg itd
  
 
to samo z olejem . Jeśli był już zalany mineralnym to nie ma co kombinować z syntetykiem
  
 
Ale zazwyczaj leci rolka a nie pasek. Ja bym kupił i wymienił komplet.
  
 
dla bezpieczeństwa najlepiej wymieniać kpl /poza tym jak w porządnym warsztacie wymienisz całość to powinni ci dać gwarancję/
rolki w zetecu są trzy
  
 
Dzięki za odpowiedzi

Trzy rolki, tzn, jedna napinająca i dwie prowadzące ?
  
 
Dokładnie tak jest. I lepiej nie oszczędzać na wynalazkach typu Dayco itp.
  
 
Ja kupiłem pasek Gates i trzy rolki za 377 PLN w www.autopartnet.pl
  
 
a coś koło 400 zł kosztuje oryginał. I masz w nim wszystko, nawet nowe śruby i instrukcję obsługi
  
 
u mnie zestaw /pasek contitech i rolki ruville - naprawdę sprawdzony zestaw/ kosztuje 305zł
  
 
Jak ja wymieniałem pasek rozrządu to po rozkręceniu mechanik ocenił stan rolek i powiedzial że nie ma sensu wymianiac (prawie 300zł!) skoro są w dobrym stanie. Kupiłem oryginalny pasek (180zł) i juz 30tys przejechałem. Nie wiem czy dobrze zrobiłem, ale wydaje mi się że gosciu wiedział co mówi, specjalizuje sie w Fordach. Acha uprzedzam nadgorliwych to mój dobry znajomy więc nie chodziło o ułatwienie sobie pracy!
  
 
podstawa to wymiana kpl rozrządu oraz zoobavczenie jak się mają koła.
Jesli wymieniać to ino oryginał lub Conti - sprawdzony
  
 
fakt, zapominałem jeszcze
kpl łorginalnego rozrządu - 400zł
  
 
Dzięki, kupiłem co trzeba.
Napinacz Ruville, rolki Timken, pasek Gates : 320 zł.
  
 
Hmm szkoda, że tematu nie było wcześniej bo kupiłem do mojego 1.8 TD '97 części Dayco i Fram. Czy to dobry wybór???
  
 
witam
ja pracuje w hurtowni z częściami i mam duży rabat na części
i moge duzo taniej zalatwic cale komplety rozrzadu

a dayco napewno nie jest badziewiem ta firma produkuje oryginaly
dla forda,wszystkie rolki i napinacze to produkt Luk i INA,takze firmy produkujace czesci oryginalne dla forda
  
 
Czyli ile mógłby kosztować u Ciebie gutekRS2000kompletny rozrząd do MK VII np.(1,6 16V 1998 r.)