| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
Seba Sympatyk FEFK Ford Escort GT 1,8 Złotów | 2005-11-04 22:33:49 Jak chodzi na benzynie w miare jest ok (mowa caly czas o wolnych obrotach) - tak co jakis czas z wydechu slychac,ze "gubi zaplon" ,a na lpg zazwyczaj z wydechu slychac jakby ktorys gar nie pracowal co za tym idzie silnik ma "drgawki" i nim koleboce .
Co to moze byc?? Mam zaplon przerobiony na cewke 4w1 ,przewody nowe,swiece z 8-9 tys przejechane.W czasie jazdy nic si e negatywnego nie dzieje.Co myslicie?? |
niesztof Ford Escort Opole | 2005-11-04 23:30:54 Nie wiem co myslec, ale mam to samo w 1.6 EFi... Wymienilem juz chyba wszystko co moglo wplywac na zaplon i ... no wlasnie tak |
Seba Sympatyk FEFK Ford Escort GT 1,8 Złotów | 2005-11-05 13:38:21 Tez to mialem w 1,6 EFI przed swapem.
Myslalem,ze to cewka (bo tylko to zostalo z elektroniki z 1,6 ) ale juz dwie podmienialem i nic ,caly czas tak samo. A moze komp od gazu(instalacje lpg mam caly czas ta sama)?? Jeszcze swieczki chyba nowe wstawie,ale nie sadze by to cos pomoglo. |
niesztof Ford Escort Opole | 2005-11-05 14:24:07 Seba ja mam nowe przewody, swiece, czujnik polozenia walu, inny modul, cewke i cholera wie co jeszcze... Nic nie pomaga. |
Seba Sympatyk FEFK Ford Escort GT 1,8 Złotów | 2005-11-05 14:26:23 A jaki masz komp od gazu?? Ja mam al-700,kurcze,musze kogos znalesc kto tez ma taki i podmienic.
Na poczatku mialem I generacje w 1,6 efi ale niestety nie pamietam czy wtedy tez mialem ten objaw. |
Seba Sympatyk FEFK Ford Escort GT 1,8 Złotów | 2005-11-07 23:43:52 Hmm,ciekawe,ale tak teoretycznie myslac co ma piernik do wiatraka?? Ze na beneie to tak ,ale na gazie?? Mozesz dokladniej opisac co o n zrobil?? ![]() |
Seba Sympatyk FEFK Ford Escort GT 1,8 Złotów | 2005-11-08 08:09:36 Gaz ustawiony ok - ustawiany z 3 razy (nie potrzebinie) ![]() |
mleko Honda Civic EJ9 Poznań | 2005-11-10 11:22:27 Zwieranie przewodów WN z żyłą grafitową lub pochodną do masy na pewno da .... ich zniszczenie. Koledze za pewno chodziło o zbliżenie przewodów do masy, żeby zobaczyć który "iskrzy" a który nie (napięcie jest tak duże że powinna przeskoczyć iskra między kablem a masą).
Ja osobiście polecam użyć do tego celu dodatkowej, sprawnej świecy zapłonowej. P.S. również mam problem z wypadającymi zapłonami (1.6 CVH) i wygląda na to, że mniej jest właścicieli aut z tym silnikiem, którzy tego problemu nie mają niż odwrotnie
Ja na razie wymieniłem skrzynkę bezp. i świece. Przewody (oryginalne) powinienem mieć jutro, zobaczymy efekt. Pozdr [ wiadomość edytowana przez: mleko dnia 2005-11-10 12:12:53 ] [ wiadomość edytowana przez: mleko dnia 2005-11-10 12:16:41 ] |
paskud combi bielawa | 2005-11-10 11:33:53 Cewki w MKV są bez rozdzielacza i prąd płynie zawsze przez dwie świece równocześnie. By nie rozwierać obwodu trzeba zlizyć zdjętą końcówkę do metalowego elementu masy aż nastąpią przeskoki iskry. Na felernym cylidrze silnik nie zmieni znacząco biegu, na "dobrych" natychmiast zwolni. Tak da się wyeliminować wypadanie suwów na różnych cylidrach przy niewłasciwym składzie mieszanki. Później pozostaje znaleźć przyczynę. Może nią być fałszywe powietrze, wytarta krzywka wałka rozrządu (naturalnie wyciera się ok 0,8 mm na 100kkm), wypalony zawór lub asymetria ciśnienia sprężania. Pięciu mechaników już mi wymiękło a ja mam o czym myśleć jak się nudzę. |
niesztof Ford Escort Opole | 2005-11-10 11:36:58 Powiem tak, ja mam glowice po remoncie - walek, popcychacze, szlify, wymienione pierscienie, wiec w sumie problemy wyglada na tego typu o ktorym piszesz... Musze popatrzec na te wtryski... |
paskud combi bielawa | 2005-11-10 12:11:57 Mi wypadają suwy na pierwszym cylindrze (tym koło paska rozrządu). Jak go dopompuję bogatszą mieszanką z parownika to mi się uspokaja. Pojawia się jednak wtedy dziura w niskich obrotach przy przyspieszaniu i dużo pali. Regulacja na stag 50 chyba nie nadąża. Mam jeszcze drugiego 1,4 MPI, już pięć lat na gazie 70kkm przejechane (ogółem 170kkm) i nie mogę złego słowa powiedzieć. Tego (1,6 EFI) mam od roku i zamieniam się w mechanika. Chyba go już nie lubię... |
Seba Sympatyk FEFK Ford Escort GT 1,8 Złotów | 2005-11-10 16:37:28
w 1,6 tego nie mialem puki glowicy nie wyremontowalem
Moze faktycznie lewe powietrze daje ten objaw?? Wiadomo,zdjety kolektor ssacy i moze zla uszczelka?Hmm A myslalem ,ze sam jestem z tym problemem ![]() |
metis Escort Driver BMW E46 Touring Kraków | 2005-11-13 13:41:52 Hej
Dzieki waszym wskazówką postanowiłem kolejny raz zmierzyć się w tymi objawami. Silnik 1.6 EFI + GAZ. Mulił do 2500obr nie równo pracował, częste wystrzały itd. same problemy. W sobote wykręciłem przepustnice, kolektor, listwę, wryskiwacze. Okazało się że uszczelka pod kolektorem była mocno zatłuszczona i mogło sie tam dostawać powietrze, uszczelka pomiędzy kolektorem a przepustnicą była pęknięta Zakupiłem silikon do 360 stopni, wyszczyściłem posmarowałem w celu uszczelnienia poskładałem i miła niespodzianka
W końcu mogę spokojnie puścić sprzęgło i wcisnąć mocno gaz a auto nie muli tylko ladnie się zbiera ma równe obroty i żadnej dziury w mocy ciągnie ładnie od 900obr. Wcześniej próbowalem wszystkiego: wymiana MAPa, Kable, świece, potenciometr przepustnicy, filtr paliwa, itd... sprawdzałem całą elertrykę, podpinalem do kompa i nic
Polecam spróbować, nikt nie zapewni, że to pomoże ale waro spróbować tym bardziej, że nie wiele kosztuje, ja wydałem 4 zł na silikon
Dziki za wskazówki pozdrawiam metis |
Seba Sympatyk FEFK Ford Escort GT 1,8 Złotów | 2005-11-24 19:32:16 I jak tam Ktos jeszcze cos wykombinowal w tym temacie??
Jutro zdejme kolektor ssacy i wszystkie elementy z nim zwiazane poskladam na nowo,uszczelniajac je nowymi uszczelkami lub siliconem.Tylko ,zeby mi sie chcialo,bo taki plan juz dzis mialem ![]() |