Koszt remontu 20 16V

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
witam. nosze się z zamiarem zakupu nowej omesi. Obecna jest ok ale apetet rośnie w miare jedzenia.
mam na oku omesie z silnikiem 2.0 16V . Silnik ma uszkodzony wałek rozrządu, ponoć przeskoczył pasek.
Moje pytanie: czy możliwe jest aby przy zerwaniu/ ew. przeskoczeniu paska zawory wyszły z tego cało, a wałek pękł czy skrzywił się? (gośc twierdzi że wystarczy zmienic wałek)
2. jaki jest ew. koszt remontu takiego silnika? Załóżmy że cylindry sa też uszkodzone?
  
 
Nie łudź się zawory przy tym silniku nie wychodzą cało za spotkania z tłokiem ,jeżeli wałek pękł to przez skrzywiony zawór. Koszt takiego remontu od 1300zł do 1800zł jeżeli zejdzie z ceny to bierz ,jak zrobisz będziesz wiedział co masz.O cylindry i korbowody się niemartw, jeżeli się zawór nie urwał to nic się im niestało ,całe uderzenie pochłaniają zawory , prowadnice no i oczywiście wałek rozrządu.


[ wiadomość edytowana przez: autoseba dnia 2005-09-15 23:22:17 ]

[ wiadomość edytowana przez: autoseba dnia 2005-09-15 23:23:49 ]
  
 
no właśnie dlatego jestem zainteresowany ta omą. Zrobie i będe wiedział co mam. Tylko nie wiadamo czy zawory są napewno w calości, bo jak nie to tłoki raczej do wymainy mam rozumieć?
w temacie jestem laik, ucze się dopiero
  
 
Zawory napewno krzywe ,tylko nie wiadomo ile .Zawory w 16v są bardzo cienkie i ułożone pod kątem do tłoka dlatego się łatwo gną i jeżeli masz pewność że żaden zawór się nie urwał(można to sprawdzić wykręcając świece-jak będą całe to wporzo) to tłoki masz nienaruszone.


[ wiadomość edytowana przez: autoseba dnia 2005-09-15 23:55:19 ]
  
 
Najcześciej jest do wymiany 8 zaworów z 16-tu. Gniazda zaworowe też mogły dostać. Jakiś czas temu robiłem podobny silnik, koszt samych części ok.1500 pln. Aby spać spokojnie powinieneś urwać z ceny jakieś 2000-2500. Czasem w środku jest taka masakra, że najtaniej wychodzi kupić "samą góre" od jakiegoś rozbitka.

pozdro
3
  
 
może ktos podać orientacyjne ceny pojedyńczych części tj. głowica używka, tłoki itp. Nie wiem też czy zawor to jeden element z popychaczem i czy jeśli są rozłączne to czy popychacz tez może być uszkodzony???
  
 
remont takich silników nie ma sensu gdyż wszystkie szlify plus części niejednokrotnie podróby plus robota przewyższają ceny używek
dla przykładu silnik kompletny z anglika który dojechał na miejsce rozbiórki z ks serwisową ,przebieg 120 tkm poszedł do klienta z cewką wtryskami itp , bez skrzyni za 23oo.

oczywiście decyzja należy do ciebie ale ja wole używke w dobrym stanie niż kombinacje ze szrotem, ja sie osobiście sparzyłem na takiej reanimacji.
pozdro
  
 
Moim zdaniem wszystko zależy od tego jaki przebieg ma uszkodzony silnik .
Jeśli byłby niewielki to nie mając w perspektywie zakupu wmiarę taniej z pewnym przebiegem używki to bym naprawiał.
W końcu to tylko głowica ,a nie defacto silnik.
Gdybym miał pęknięty wałek i pogięte zawory to bym raczej rozejrzał się za głowicą.Za 800-1000 kupisz z pewnością.
  
 
no wlasnie wszystko zalezy od przebiegu i od tego co jest do remontowania. ja osobiscie jestem zwolennikiem (jezeli jest juz powiedzmy deczja o zakupie) zrobienia wszystkiego po kolei, czyli tzw. reanimacji. Kupujac uzywke z anglika, szweda czy ruska z przebiegiem potwierdzonym czy nie i tak kupujesz uzywana rzecz i nie wiesz czy pasek rozrzadu jest ok czy co. Wszystko podkreslam zalezy takze od tego jaki mechanik bedzie ci skladal auto do kupy. dam swoj przyklad:
podejscie pierwsze - koles zrobil mi (podobno) cala gore + panewki i wszystko mialo byc jak ta lala. Silnik wytrzymal niecale 10 tys i szlag strzelil pierscienie (nowe) musialem kupic uzywany blok i przelozyc i zlozyc wszystko - to robil juz mechanik numer dwa do ktorego jezdzilem codziennie i spedzalem zimowe wieczory w jego warsztacie (spoko gosc zreszta), ktory zrobil mi wszystko na cacy czyli tzw. tip top. Od tego czasu autko jezdzi a ja (poki co) jestem zadowolony ze silnik jest praktycznie tak jakby mial 0 przebiegu, czyli nowy.
to by bylo na tyle
pozdr.
  
 
moim zdaniem lepiej przełożyć silnik koszty większe ale zawsze to co wyjmiejsz możesz sprzedać na części. Pa zatym silnik po zerwaniu paska i naprawie to już nie jest to samo, co silniczek bez awari
  
 
Ja za remont calej gory V6, 24 zawory do wymiany, z 2 nowymi/uzywanymi walkami dalem cos kolo 2300. Zawory kupilem polskie, prosto od producenta, Paradowscy czy jakos tak (wpisz w google to wyskoczy). Maja o dobre 20-30% nizsze ceny niz w sklepach.
  
 
ta omega ma ponoć przebieg 100tyś,
Dlatego warto pomyslec o zreanimowaniu go.
  
 
jak o tylko głowica to ja bym kupił głowice używke i wio pozdr.
  
 
Głowica z wałkiem około 1000zł po regeneracji z gwarancją 6-miesięcy.

Na temat tłoków już pisałem ,są to dosyć wytrzymałe elementy bardziej przejął bym się panekami korbowymi - jak tłok zdrowo dostanie to się krzywią do środka i przez co się szybciej zużywają.


[ wiadomość edytowana przez: autoseba dnia 2005-09-16 22:58:19 ]
  
 
Czasem
Cytat:
jak tłok zdrowo dostanie

to sworzeń potrafi wybic owal w tłoku i po jakimś czasie zacznie o sobie dawać znac .
a w ogóle tłok to owalny stożek i wszelkie uderzenia powodują w jakimś stopniu zmianę jego geometrii,co faktycznie potwierdza teorię że
Cytat:
silnik po zerwaniu paska i naprawie to już nie jest to samo, co silniczek bez awari.

  
 
PEPE to co piszesz to prawda ,ale w silnikach OHC z zaworami prostopadle ułożonymi do tłoka ,tam właśnie takie siły mogą występować. W silnikach DOHC gdzie zawory są ułożone w kształcie V do tłoka nie ma możliwości tak silnego udeżenia no chyba że skrzywiony zawór się urwie i narobi bałaganu co się dosyć często zdarza wtedy nie tylko trzeba tłok zmienić ale i korbowód.

Silnik po zerwaniu paska i remoncie pracuje w większości przypadków lepiej niż przed zerwaniem-przynajmniej u moich klijentów i przeważnie odbywa się to bez ruszania dołu. Wszystko zależy kto regeneruje głowice ,a ja akurat współpracuję z bardzo dobrym zakładem.
Pozdrowienia


[ wiadomość edytowana przez: autoseba dnia 2005-09-17 00:04:37 ]
  
 
DOHC- Doble Over Head Camshaft ,oznacza dwa wałki zaworów w
głowicy

OHC- OverHead Camshaft,jeden wałek zaworów

To że silnik jest dohc nie oznacza że zawory musza być ustawione pod kątem . Wynika to raczej z ilości zaworów przypadającej na jeden cylinder.
Owszem w 2,016V omegi tak jest,ale np. FORD 2,0 DOHC ma zawory prostopadłe dlatego że są dwa na cylinder.

I nie chcę tu wyjść na teoretyka mądrale co naczytał się książek i internetu,ale zagadnienia te są mi znane od strony praktycznej wiec uważam że mogę się wypowiedziec.

Przyznam tez że rady autoseby są zawsze kąkretne i rzeczowe i wskazują na znajomośc tematu od strony praktycznej.

Tematem mojej pracy dyplomowej w szkole średniej był rzekrój
silnika OHV-Over Head Valve,(zawór w głowicy)z poczciwego Fiata125p .
  
 
PEPE znowu masz racje ,poprostu przedstawiłem to prosto i ogólnie ,a co do Forda 2.0 DOHC to ma on te zawory "konkretne".Przy bliskim spotkaniu z tłokiem =masakra ,dobrze że to maszyna na łańcuch i często się to nie zdarza.A tak przy okazji właśnie skończyłem mały remoncik w BMW 1.8 TDS przebieg 389tyś silnik po przeskoczeniu łańcucha świeżo przywieziony na handel przez klijenta.Co najlepsze niemcy po awari rozkręcili ,zobaczyli ,ustawili i skręcili ,no i autko miało problemy z odpalaniem no to do żyda. Autko tak przejechało około 1000km. ściągam główke a tam na 4mm zawory w tłoki powłaziły ,no i decyzja klijenta tłoki zostają ,a głowica do remontu(tak to jest z handlarzami).Teraz autko pracuje pięknie ,ale nie wróżę mu długiego żywota i jak tu od handlarza auto kupić.
  
 
Masz tu kontakt do producenta zaworów.
PARADOWSCY AMP SJ.

02-496 Warszawa, Ursus-Gołąbki
ul. Kazimierza Jagiellończyka 1
tel. +48 (22) 662 48 00, 667 90 44, +48 (22) 662 46 44
marketing@paradowscy.pl
www.paradowscy.pl

Potrzebujesz zawory:
POPE005 (ssacy)
POPE006 (wydech)
Wg ich katalogu takie same jak do X25XE, ale nie pamietam ile dokladnie placilem.
Na ich stronie znajdziesz tez dokladne wymiary zaworów i numery katalogowe GM i TRW.

Pozdrawiam

  
 
dzieki chłopaki za liczne odpowiedzi. Troche mnie oświeciliście w temacie, teraz zobaczymy co i jak z ta omegą .Jeśli kupie to napewno się pochwale.