Krzyżak wybieraka biegów ma luz, i co z tym?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Jak w tytule, zauważyłem w swojej essinie nieciekawy luzik na krzyżaku tuż za skrznią biegów. Myślę że jest on bezpośrednio odpowiedzialny za delikatny rozjazd i brak precyzji w wybieraniu biegów. Obym się nie mylił. Co można z tym zrobić, stłuc nity na krzyżaku, ścisnąć blachytrzmane przez te nity??
Bo luz na tam jest na 100%
Wielkie dzięki za wszelką pomoc!!
  
 
Cytat:
2005-09-22 08:55:20, DL778 pisze:
Jak w tytule, zauważyłem w swojej essinie nieciekawy luzik na krzyżaku tuż za skrznią biegów. Myślę że jest on bezpośrednio odpowiedzialny za delikatny rozjazd i brak precyzji w wybieraniu biegów. Obym się nie mylił. Co można z tym zrobić, stłuc nity na krzyżaku, ścisnąć blachytrzmane przez te nity?? Bo luz na tam jest na 100% Wielkie dzięki za wszelką pomoc!!



No więc są różne patenty na tą dolegliwość.Można wymienić mech wybierania biegów na lepszy( nie koniecznie nowy)....można też migomatem spawnąć miejsca gdzie nity gonią w blaszanej obejmie...gdyż przeważnie luz polega na rozkalibrowaniu się otworów w blasze.Można też po wymontowaniu mechanizmu punktakiem potraktować zakończenia tych nitów tak żeby lepiej rozklepały się w otworach.Niewątpliwie ten właśnie luz jest główną przyczyną luzo na lewarku przy wybieraniu biegów
  
 
I tak właśnie zapadla decyzja odnośnie powrotu do.... młotka i przecinaka!
THX
  
 
Cytat:
2005-09-22 13:16:13, DL778 pisze:
I tak właśnie zapadla decyzja odnośnie powrotu do.... młotka i przecinaka! THX



Nie przecinak tylko punktak i nie rób tego w powietrzu tylko musisz wymontować lagę z krzyżaczkiem...a w najgorszym razie niech druga osoba podpiera Ci drugim młotkiem drugą stronę krzyżaczka.Inaczej powyginasz lagę i już wtedy napewno nie znajdziesz żadnego biegu
  
 
RACJA RACJA
jush za chwileczkę jush za momencik sobota z krzyżaczkiem zacznie się kręcić
jeszcze raz WIELKIE dzięki