MotoNews.pl
  

Mam zgryz - MK4 1984

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Kupiłem auto, Escort 1.3, 67 albo 68 KM (jak wynika z blaszki w aucie i programu komputerzastego), auto po dzwonie niestety... w 'lekkiej' naprawie u mechanika teraz stoi... ale to nieważne (wsio się da naprawić )
W każdym razie wahacze (wymienione), zderzaki (przedni widać na zdjeciu, tylny ma małą dziurkę i kilka duperelów...

Przejdę w czym problem:
W dowodzie jak byk rocznik 1984, a auto jak byk - MK4, chyba że się mylę... Powiedzcie mi, że się mylę....

A części (wspomniane wahacze) pasują od MK4 a nie MK3... Co może być namieszane i czy coś z tym robić, czy może nie martwić się i traktować jako 'lekko starszego MK4'... ew. jak sprawdzić rocznik?

Fotki (robione komórką):



]

ps. ma ktoś przedni zderzak od MK4 i tylną półkę (tą pod szybą) niepodziurawioną do odstąpienia?

ps.2. czy fotki w profilu można zmieniać? tzn wrzucać czy może poczekać aż auto bedzie naprawione, a same zdjęcia zrobione cyfrówką?
  
 
nie przejmuj sie tym, mialem cabrio z 84r. teoretycznie mk3... ale byl wymieniony caly przod i tyl na mk4. to jest kwestia checi do zabawy w zmiany, chyba ze ktos mial dzwona, i wymienil na nowsze czesci przyokazji... tak jak moje byle cabrio
  
 
A wnętrza w MK3 i MK4 były takie same?
*próbuję dojść jakie auto posiadam
  
 
Widze ze zagłówki masz od MK3 na fotelach. Jaką masz deskę rozdzielczą? Mk3 i MK4 deski różnily sie dosc znacznie. Moze jakas fotka?

  
 
Deska jest jak z oriona...
Więcej fotek będzie jak odzyskam auto (stoi u mechanika w chrzanowie, ja jestem w częstochowie) - może już w sobotę/niedzielę będę go miał (ale czekam aż będzie zrobione - patrz przednie koło)
  
 
Zauważyłęm po pierwsze "leży" a po drugie coś strasznie przesunięte jest A deska orion/escort jest identyczna w danych rocznikach. SPytam inaczej. Masz taką deske?


czy taką?

  
 
tą wyżej *nowszą*
  
 
No to... chyba jest MK4 Albo wszystko przerobione bardzo porządnie Niech mnie ktoś poprawi jak się myle. Ale z tego co wiem MK4 miały silniki montowane na kołyskach, a MK3 nie. Nie chcę Cie wprowadzac w błąd ale tak mi się o uszy obiło. Mozesz to jeszcze sprawdzic
  
 
Na temat silnika to nic nie wiem , ale deska i cała reszta to MkIV
  
 
hepos dobrze ci powiedzial.... ale ja tez mialem kompleksowo auto przerobione srodek tez mialem z mk4 bo to zadna filozofia przelozyc co do mocowania skrzyni... bo o to heposowi chodzilo.. w mk3 bylo mocowanie na czyms w rodzaju poduszki na przednim pasie pod chlodnica.. ale jesli masz przod z mk4 to mocowanie sie zmienilo.. i napewno masz szyne pod skrzynia przymocowana do pasa przedniego i podlogi jesli ktos to zmienial tak jak w moim poprzednim autku, to spoko... ale jesli nie.. zobacz po kostrukscji, to zawsze widac czy bylo bite czy nie, to mogles miec numerki zmienione sprawdz jeszcze czy numerek silnika zgadza ci sie z koncowka numeru nadwozia i sprawdz podloge w okolicy numeru.. jesli wsio jest ok...to nie martw sie, ktos poprostu odwalil kawal dobrej roboty
  
 
Jest to ewidentne Mk4 jezdzij i nie przejmuj się rózne cuda jezdzą po swiecie hheheheheheh A zagłówki jak na zdjeciu tez miały mk4 z silonikiem 1,3 jezdziłem takim z 89r
  
 
Ja mam Mk3 z dechą od Mkr na wtrysku z 81r z tym ze wtedy nie pontowali wtrysku więc też ktoś przy tym dłubał
  
 
Dzięki za odpowiedzi
to mocowanie sprawdzę jak tylko będę miał auto spowrotem... ew. na jakimś spotkaniu ktoś mi to obejrzy i będzie jasne
*jak już będzie to pewnie się wybiorę*
  
 
autko mam z 1989 roku, to pewne... *może ktoś się pomylił wpisując do dowodu? zresztą to nieważne...

Zostało wymienione m.in.:
Wahacze, Olej, Kable (wys nap?), Osłona przegubu (któryś przód), Simering, łożysko (lewy przód), Uszczelka (?), Czujnik ciśnienia oleju, Piasta (lewy przód), Olej przekładniowy... i jeszcze jakieś duperele.. no i autko jest już (chyba) idealnie proste (widać na fotce koło przednie lewe w nienaturalnej pozycji) - teraz na autostradzie (koło chrzanowa) puściłem kierę i spokojnie jechał prosto, tylko kiera jest lekko przekrzywiona....

Co mnie boli to:
- Łożysko lewy tył (huczy, nie piszczy, da się przeżyć, narazie mam inne problemy - podobno mam się jeszcze nie martwić (?))
- Zderzak przedni (rozlatuje się, będę musiał poszukać, bo tam gdzie szukałem to nie było, ew. jakoś dziwnie drogi)
- Półka tył (podziurawiona i z wykładzinką, ale coś mi się w tym strasznie nie podoba, chcę nowszą)
- Silnik klekocze troszkę - 'słabe smarowanie klawiatury' - ale nowy olej ma trochę pomóc... podobno...


a teraz pytania / problemy:

- ile wam się mieści do 1.3 oleju? I wg. której miarki mierzymy? dolnej czy górnej? (są jakby 2 rozszerzenia - jest wg. dolnej i nie świeci kontrolka, ale chcę się upewnić

- miga kontrolka od ręcznego czasem... na nierównościach itp

- a dziś wyszło mi coś takiego:
jak odkręcałem szybkę i coś zaczęło strzelać... strzelało tylko na samym początku odkręcania wiec (przyzwyczajony z malacza) nie przejmowałem sie... ale po południu szyba przestała się opuszczać (w ogóle - znaczy mogę robić sobie szparę taką 1 cm i słychać strzelanie i nic więcej). W drugą stronę wsio ok.
Bardzo mnie to nie boli, bo nie jeżdżę z opuszczonymi szybami, ale jednak może kiedyś się przydać ją opuścić...
Dużo czasu zajmie mi zrobienie tego? Jest jakiś problem (czy muszę na coś uważać) zdejmując tapicerkę z drzwi?

*chwilowo tyle problemów...
  
 
Łożysko tył wymień koszt to około 40 zł albo i są tansze u nas za 25 zł optimal i zdają egzamin co do kierownicy i przekrzywienia koła ustaw zbiezność , ewentualnie krzywy amortyzator ale stawiam zbieznosc, miganie kontrolki ręcznego pod dzwignią jest czujnik obejrzxyj czy dociska go dzwignia recznego do konca, klekotanie klawiatury silnik 1.3 ohv tak ma jak juz pojezdził sobie troche po swiecie ale jak dobrze będą wyregulowane zawory bedzie cisza , co do ilosci oleju zdaje się ze około 3,5l wchodzi na maksa ,jesli czujnik cisnienia zmieniłes i nadal nie swieci to zarówka na desce lub przyczyn w instalacji szukaj, strzelanie przy szybie pewnie linka spadła i się zakleszczyła trzeba rozbierać ,
  
 
Migająca kontrolka od ręcznego?-Sprawdz poziom płynu ham. w zbiorniczku.Tam jest czujnik-jak jest mało płynu,to miga kontrolka na wybojach.
  
 
Jesli temat MK3/MK4 to mam caly zestaw, zeby przerobic mk3 na MK4... moze ktos jest na kupnie
  
 
Cytat:
2005-09-24 09:06:54, Darek pisze:
co do kierownicy i przekrzywienia koła ustaw zbiezność , ewentualnie krzywy amortyzator ale stawiam zbieznosc


Jak widać było, był bardzo przestawiony... Było to robione w dziwny sposób (lepiej nie wspominać jak), ale jest i bezpiecznie i prosto... *inaczej chyba by go trochę ciągło na boki, prawda?*

Cytat:
2005-09-24 09:06:54, Darek pisze:
(...) jesli czujnik cisnienia zmieniłes i nadal nie swieci to zarówka ...


Świeci, świeci... czujnik był zmieniony, bo z niego się lało (nie z uszczelki pod nim, a z czujnika... powiedzmy lało się z prawie całego auta....
Teraz kontrolka po właczeniu świeci się około 3-4 sekundy od rozruchu...

za wszelkie inne rady - dzięki Postaram się next weeek zastosować i zobaczymy co z tego będzie