| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
Navi Klubowy Weteran Auto wybitnie zastęp ... Lublin / Shire | 2005-10-10 10:01:22 Wedle prawdopodobieństwa:
1. uszczelka pod głowicą 2. Termostat 3. Wyłacznik wentylatora lub sam wentylator. Osobiście uważam, że najpierw było 2 a po przegrzaniu silnika 1. |
3mek gdańsk | 2005-10-10 10:03:51 a jaki może być koszt wymiany - to moja pierwsz przygoda z motoryzacja ![]() |
Robert_S Espero 1.8, Omega Sz - Gw | 2005-10-10 10:16:33
Napisz dokladnie co masz na mysli mowiac "gotuje sie" |
3mek gdańsk | 2005-10-10 10:52:52 para spod maski. nie wiem czy się włącza wentylator na chlodnicy (2 letnia), bo dzisiaj nie zdazylem sprawdzic, a dopiero wtegy gosc kazal na to zwrocic uwage. z tego co sie dowiedzialem, to olej juz wczesniej bral - zanim pojawily sie klopoty z chlodzeniam.
w ogole dzięki za naprowadzanie
|
Kiniusia Opel Vectra 2,2 dTi Kraków/ Trzebinia | 2005-10-10 10:55:13
Zależy o czego koszt wymiany Ci chodzi. Jeżeli będzie to wymiana uszczelki pod głowicą wraz z jej planowaniem + wymianą uszczelniaczy to (przynamniej Ja tyle zapłaciłam)jest koszt kole 300 może 350 PLN. Jeśli z kolei idzie o wymianę termostatu to oryginał do Espero kosztuje w granicach 80 PLN. Ale, można zrobić drobną zamianę i kupić termostat od opla(40 PLN)+ rurę od nexii. No i tak jak piszą Koledzy Klubowi warto zbadać czy aby chłodnica gdzieś nie jest dziurawą. I może stan płynu chłodzącego w zbiorniczku warto doglągnąć. Pozdrawiam
[ wiadomość edytowana przez: Kiniusia dnia 2005-10-10 10:55:36 ] [ wiadomość edytowana przez: Kiniusia dnia 2005-10-10 10:56:22 ] |
malin2 Espace 2.0T Lancia ... Poznań - Koszalin | 2005-10-10 11:00:36 Masz klimę czy nie. W którą stronę wieje wentylator. U mnie było tak że od przodu patrząc pierwszy wentylator waił do silnika a drugi ze silnika. Wskazówka wysoko do góry, klima sama się wyłączała. |
malin2 Espace 2.0T Lancia ... Poznań - Koszalin | 2005-10-10 11:01:30 Masz klimę czy nie. W którą stronę wieje wentylator. U mnie było tak że od przodu patrząc pierwszy wentylator waił do silnika a drugi ze silnika. Wskazówka wysoko do góry, klima sama się wyłączała. |
Robert_S Espero 1.8, Omega Sz - Gw | 2005-10-10 11:05:05
znaczy sie bialy dym czy jak kto woli 'habemus papam' Pierwszym moim odruchem w tej sytuacji byloby podniesienie maski i zlokalizowanie zrodla pary. Zrob to i powiedz skad wydobywa sie dym to znacznie ulatwisz diagnoze |
3mek gdańsk | 2005-10-10 11:05:26 mam klimę ale zepsuta.
czy to możliwe, że podczas awarii węża jakiś syf sie dostał do środka i przez to słabo działa?? |
bogdan1 Klubowy Weteran Verona ..& Epica ;) Katowice | 2005-10-10 11:13:01
eee tam 300...zapraszam do Katowic na ul.1 Maja do Jabłońskiego...zrobi Ci to samo za jakieś 600-700zł i masz jak w banku że auto dalej będzie kuleć
Sorki ale po doświadczeniach Kolbera nie mogłem się powstrzymać
Powazniej: skoro chłodnica ma 2 lata to bym wykluczył problem niewydolności, postawię na termostat bo tak wygląda że nie włącza się duży obieg chłodzenia (stąd dziwne wskazania czujnika?) Niestety, tak jak pisze Navi ...obawiam się już konsekwencji takiego jeżdzenia w postaci padniętej uszczelki pod głowicą
Powodzenia!....i napisz co osiągnąłeś
|
pjacek26 Klubowy Weteran Scenic+Espero Iłowa | 2005-10-10 13:31:09
No właśnie nie wiem czy mnie to nie dotyczy, wody się nie gotuje niby wszystko ok, ale silnik jakiś taki mocno gorący i spocony nawet po 5km, po otwarciu maski czuć nawet to gorąco i czasami delikatny zapach kabli od gorąca a silnika nie idzie się dotknąć. Poza tym wszystko jest ok, wody nie ubywa, oleju nie bierze, moc w porządku, może ciut więcej gazu pali ostatnio tak jakby miał jakieś dodatkowe obciążenie. Może przesadzam ale jak jest w innych Espero 1.8, silnik jest bardzo gorący ? |
QLogic Espero1.5, Nubira2.0 Warszawa Tarchomin | 2005-10-10 13:33:08 A tak przy okazji, wentylator ma 2 tryby pracy, nie?
Bo ostatnio nie zauwazam, zeby wlaczal sie pierwszy tryb (obadane rowniez przy otwartej masce) i dopiero jak wskazowka w korku przekroczy polowe z kawalkiem wlacza sie wentylator i temperatura spada. Jezeli caly czas dobrze mysle, to co moze byc przyczyna? No chyba, ze to wlasnie wtedy wlaczaja sie te wolne obroty, chociaz na wolne nie wygladaja... |
Robert_S Espero 1.8, Omega Sz - Gw | 2005-10-10 13:39:36
Podejrzewam, ze to co zaobserwowales to rzeczywiscie wolne obroty. Ale dla pewnosci sprawdź napięcie na kablu zasilającym wentylator podczas jego pracy - jeśli będzie około 12-13V to znaczy że są to wysokie obroty wentylatora. Jeśli napięcie niższe - niskie obroty. |
QLogic Espero1.5, Nubira2.0 Warszawa Tarchomin | 2005-10-10 13:44:59
Ok, sprawdze.
A w przypadku gdyby byly to jednak wysokie obroty to co moze byc winne, co ustala napiecie na wentylator? |
malin2 Espace 2.0T Lancia ... Poznań - Koszalin | 2005-10-10 14:02:02 U mnie tyż można smażyć na silniku jajka. |
Robert_S Espero 1.8, Omega Sz - Gw | 2005-10-10 14:10:36
zarówno wolne, jak i szybkie obroty wentylatora włącza ECU załączając masę do cewek przekaźników K12 dla wysokich obrotów, K13 dla niskich. Dla wolnych obrotów zasilanie wiatraka idzie przez rezystor umieszczony gdzieś przy chłodnicy (taka biała ceramiczna kostka) Zatem gdyby nie było niskich obrotów uszkodzeniu mogło ulec: ECU (raczej wtpię) kable połączeniowe (też wątpię) przekaźnik K13 Rezystor |