Jak się reguluje obroty jałowe w TD?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Pozwoliłem sobie założyć drugi wątek, gdyż poprzedni zaginął w przepastnych czeluściach forum

A więc pompa wygląda u mnie tak jak na fotce:



Czy tą regulację robi się śrubą nr 1 (w owalu)? Czyli po prostu reguluje się położenie przepustnicy gdy linka jest luźna? Takie to prostackie czy to jednak robi się inaczej?

Powiedzcie mi proszę jeszcze do czego służy krzywka nr 2. Ma ona dwie śruby regulacyjne (nr 3, oraz drugą niewidoczną na zdjęciu) i doczepioną linkę, która trafia w jakieś dziwne miejsce. Czy ta linka jest poruszana silnikiem krokowym aby podnosić obroty na zimnym silniku?
  
 
Cytat:
Czy ta linka jest poruszana silnikiem krokowym aby podnosić obroty na zimnym silniku?


1. To takie prostackie
2. Sprawdzę - w citroenie ta śmieszna linka szła do termicznego regulatora obrotów biegu jałowego w głowicy (jak silnik był zimny to linka zwiększała obroty)
  
 
Dzięki Papciosmerf jak zwykle niezawodny!
  
 
No i kupa

Regulacja nie za bardzo mi wyszła, obroty są trochę wyższe ale zaczęły falować i to w przedziale ~950-1100 i bardzo wolno opadają po puszczeniu gazu - jedyna zaleta, że łatwiej teraz płynnie biegi zmieniać, ale silnikiem się bardzo słabo hamuje.

Chyba muszę do jakiegoś fachmana podjechać
  
 
To prawda. Jeśli obroty podniesiesz śrubką nr 1 , to bedą wyższe ale silnik bedzie bardzo wolno schodził z wysokich obrotów. Nie polecam - jest to denerwujące. jak możesz to wróć do poprzedniego położenia tej śrubki. Obroty bedziesz miał niskie ale silnik bedzie szybko schodził w dół z obrotów.
Dźwignie nr 2 z tego co pamietam to pociąga linka - ssania- jej położenia nie zmienisz.
Poluzuj delitkatnie śrubkę (chyba oznaczyłeś ją jako nr 3 ) i przesuń o kolka mm dźwignie nr 3 . i to właśnie nią sie podnosi obroty. Ustaw tak ok 950 i dokręć tę śrubkę. ta dżwignia też ma taką "blokadę" którą być może bedziesz musiał poluzować , a po skończonej "operacji" dokręcić. Blokada ta zapewnia to że sama dzwigienka nie może sie przesunąć.
to do roboty.
  
 
Cytat:
to do roboty.



Zrobione. Działa jak należy, nareszcie!
  
 
Cytat:
2005-09-19 20:15:51, kubik pisze:
Zrobione. Działa jak należy, nareszcie!


Biję się w klatę Nie dopatrzyłem na Twym zdjęciu - linkę naciągnąłeś śrubą 1 pewnie...
  
 
hej..
Właśnie jestem po zrobieniu pompy wtryskowej...ale przed miałem obroty biegu jałowego 1000, teraz mam 800-900.
Zmiany jakie zauważyłem to:
1. Dużo większe drgania.
2. Przy starcie ma obroty niższe .. około 650-700 po rozgrzaniu koło tych 800-900.
3. Wolniej schodzi z obrotów po odpuszczeniu gazu.

Co mogę zrobić? Z poniżej zamieszczonego zdjęcia.. z tego co mi chyba wiadomo, bieg jałowy reguluje się śrubką 3. (Może ktoś mi coś więcej napisać na temat działania tego mechanizmu, które przy zimnym silniku zwiększa obroty [poprzez linkę która dochodzi do tej części 3]) i jak można sprawdzić czy działa poprawnie?

Rozumiem, że regulując na śrubce 1, mogę spowodować szybsze schodzenie z obrotami przy odpuszczeniu gazu?

Pozdrawiam